Remarketing (ponovno oglašavanje) na Fejsbuku – 6 taktika

remarketing

Da li tražite način da ponovo angažujete bivše kupce vaših proizvoda ili usluga? Pitate se kako da iskoristite remarketing da biste poslali pravu poruku specifičnoj publici na osnovu njenih navika na Fejsbuku?

Ukoliko želite da izgradite uspešan prodajni levak na Fejsbuku, morate da kreirate jedinstvene reklame za specifičnu publiku koju ćete segmentirati na osnovu istorije njenih pretraga i njenih interesovanja.

Predstavljamo vam šest načina da pretvorite bivše posetioce sajta i tzv. hladnu publiku (cold customers) u lojalne kupce pomoću remarketing kampanja na Fejsbuku.

#1 Remarketing za posetioce specifičnih landing stranica

Kada ljudi jednom dođu na neku vašu landing stranicu, znate dve stvari o njima: to da su zainteresovani za vaš proizvod i to da su upoznati s vašim biznisom. Ovo je tzv. zagrejana (warm) ciljna grupa, i ako nju targetirate uobičajenom reklamom, to će biti samo gubljenje vremena. Umesto toga, za njih kreirajte specifičan oglas i landing stranicu koja će biti visoko relevantna za tu ciljnu grupu.

Na primer, kao što je prikazano na slici, remarketing kampanja SaaS startapa targetirala je one koji su posetili landing stranicu projekta u prethodnih 60 dana.

Sve reklame u ovoj kampanji fokusirane su na project menadžment, što ih čini visoko relevantnim za ovu ciljnu grupu.

Iako je publika bila veoma mala (2000 ljudi), generisano je 12 lidova u prvih 20 dana, dok je CTCR (click-to-conversion rate) iznosio čak 70%, što uopšte nije loše za ovakvu kampanju.

Da biste targetirali posetioce svog sajta, neophodno je da napravite prilagođenu publiku i da kreirate Facebook pixel. U Audience sekciji vašeg Facebook ads menadžera izaberite da kreirate prilagođenu publiku u padajućem meniju, a potom odaberite Website traffic opciju.

remarketing 4Create Audience > Custom Audience > Website Traffic.

U Website Traffic meniju izaberite opciju da uključite one koji su posetili specifičnu landing stranicu. Potom ukucajte URL tih stranica.

remarketing 5Ukoliko ostavite ovakva podešavanja, targetiraćete reklamom i ljude koji su već obavili kupovinu na vašem sajtu. Kako biste to izbegli, dodajte još jedan uslov koji će podrazumevati da isključujete sve ljude koji su posetili vašu Thank you stranicu, odnosno stranicu na kojoj se zahvaljujete kupcima što su obavili kupovinu.

Potom samo dajte naziv svojoj kreiranoj ciljnoj grupi i kliknite na Create Audience.

Evo i par saveta kod ovog tipa remarketinga:

  • Neka landing stranica bude zaista specifična;
  • Dobro razmislite koje ćete call-to-action dugme da koristite (npr. Sign-up ili Shop now);
  • Testirajte više različitih dizajnova reklama da biste videli koji prolaze najbolje;
  • Ubacite u ponudu i neki mali popust kako biste privukli ljude da ponovo posete vaš sajt;
  • Ne zaboravite da isključite ljude koji su već obavili kupovinu.

#2 Remarketing za čitaoce vašeg bloga

Posetioci vaš blog nalaze preko pretraživača, plaćenih reklama, imejl-njuzletera, preporuke i sl. Za najveći broj posetilaca prva poseta biće ujedno i poslednja. Vrlo brzo će zaboraviti vaš blog i krenuti na sledeći.

Remarketing ovih čitalaca je dobar način da zadržite njihovu pažnju, ako ne i da ih pretvorite u stalne posetioce svog bloga. Jedan od najboljih načina za to tzv. zagrevanje hladnih lidova (pretvaranje nezainteresovanih posetilaca/kupaca u redovne) jeste deljenje kvalitetnog sadržaja. Tako npr. možete promovisati svoj sadržaj pomoću plaćene reklame kako bi ga što veći broj ljudi video.

remarketing 7Ili tako što ćete organizovati nagradnu igru ili tzv. giveaway, ili možda ponuditi besplatno svoj e-book.

remarketing 8Ukoliko vaš blog pokriva nekoliko tema, publiku možete segmentirati prema temama koje čitaju na vašem blogu kako biste bili sigurni da će vaša reklama doći do visoko relevantne ciljne grupe.

Da biste retargetirali čitaoce sajta, kreirajte prilagođenu publiku od posetilaca tačno određene stranice na vašem sajtu.

remarketing 9Kratki saveti za ovaj tip remarketinga:

  • Počnite sa suptilnom prodajom kako biste povećali brand awareness;
  • Nemojte odmah ljude primoravati da nešto kupe;
  • Uvek proverite da li su reklame relevantne za tu ciljnu grupu;
  • Platite reklamu za svoje objave kako bi ih što veći broj ljudi video;
  • Isključite iz ciljne grupe ljude koji su već čitali vašu objavu ili skinuli sadržaj koji besplatno delite.

#3 Remarketing za bivše kupce

Pokušaj da naterate iste kupce da kupe ponovo nešto od vas deluje malo nelogično. Međutim, istraživanja pokazuju da više od polovine ukupnog prihoda onlajn-prodavnica u Velikoj Britaniji dolazi od strane istih kupaca.

Budite kreativni i razmislite o mogućim prilikama za nove Fejsbuk remarketing kampanje. Npr. firma Target mogla bi da retargetira ljude koji su kupovali dečju hranu i da im putem kampanje ponudi neke druge dečje proizvode.

remarketing 10Firma Teabox mogla bi npr. da targetira ljude koji su nekoliko meseci ranije kupili crni čaj i da im da neki specijalni popust na ovaj proizvod.

Najlakši način da targetirate bivše kupce jeste da napravite ciljnu grupu od ljudi koji su posetili već pomenutu Thank you stranicu (onu koja se pojavljuje samo ljudima koji obave kupovinu nekog proizvoda preko sajta).

Dakle, par kratkih saveta kod ove vrste remarketinga:

  • Budite kreativni prilikom kreiranja prodajnih kampanja;
  • Promovišite proizvode koji imaju veze sa onima koje ta ciljna grupa kupuje;
  • Ponudite popust za novu kupovinu;
  • Remarketing radite nekoliko nedelja nakon prve obavljene kupovine;
  • Kreirajte ponude koje su vremenski ograničene kako biste stvorili efekat hitnosti.

#4 Za korisnike trial verzija neke vaše aplikacije

Ono što je dobro kod korisnika koji poseduju neku free verziju vašeg softvera jeste to što su oni već upoznati s vašim proizvodom i koriste ga. Ukoliko im ponudite neki vredan update, moguće je da će želeti da počnu s plaćanjem.

Tokom trajanja trial perioda vaš cilj je da u što većoj meri korisnicima pokažete prednosti vašeg proizvoda. Na SEMrush reklami sa slike promovišu se njihove najbitnije karakteristike.

Da biste trial korisnike ubedili da pređu na premium verziju neke aplikacije, možete im ponuditi i neki popust prilikom inicijalne kupovine. Npr. Njujork tajms daje popust od 40% svojim pretplatnicima, ohrabrujući ih da se prijave.

Najprecizniji način da retargetirate free korisnike jeste da napravite prilagođenu konverziju koja označava one koji se registruju. Nakon toga kreirajte prilagođenu publiku od ljudi koji su se registrovali za free varijantu vašeg proizvoda.

remarketing 14Kada radite remarketing ovih korisnika, obratite pažnju na sledeće:

  • Ponudite im neki vredan update za koji će želeti da daju novac;
  • Promovišite prednosti svog proizvoda;
  • Objavite i neku studiju slučaja koja će dokazati vrednost onoga što nudite;
  • Promovišite vodič za početnike;
  • Isključite iz targetiranja ljude koji su već postali premium korisnici.

#5 Za pretplatnike na vaš njuzleter

Postoje dva osnovna tipa imejl-pretplatnika: jedni su oni koji ih redovno čitaju, a drugi oni koji to nikada ne rade.

MailChimp analiza 60 miliona obavljenih kupovina preko veb-prodavnica i 40 miliona mejlova koje trgovci poseduju pokazala je da jedan neaktivan pretplatnik na njuzleter vredi 32% više nego neki aktivan.

Da biste započeli remarketing svojih pretplatnika, najpre ih podelite u ove dve grupe. Fokusirajte se prvo na redovne čitaoce, one koji su najviše angažovani. Njih možete ciljati pomoću više prodajno-orijentisanih reklama s call-to-action dugmetom poput Shop now, Sign up, Get started today.

A šta je sa onim pretplatnicima koji uopšte nisu angažovani? Njih ćete pomoću remarketinga pretvoriti u svoje najveće fanove. Počnite sa suptilnom prodajom tako što ćete podeliti priču o nekom svom iskustvu, ponuditi besplatan e-book i na taj način najpre podsetiti ljude na svoj biznis.

Da biste napravili prilagođenu publiku od pretplatnika na vaš njuzleter, izaberite opciju Custom Audience, a potom Customer file.

remarketing 17Potom odaberite da li želite da sami ubacite svoj dokument sa imejlovima ili želite da ih ubacite iz Mail Chimp-a.

Ukoliko ubacujete svoj dokument, on mora biti u .txt ili .csv formatu.

remarketing 19Par kratkih saveta za remarketing ovog tipa:

  • Segmentirajte publiku na aktivne i neaktivne čitaoce;
  • Kreirajte različite reklame i ponude u zavisnosti od angažovanja ciljne publike;
  • Objavljujte relevantan edukativni materijal (blog-postove ili elektronske knjige).

#6 Remarketing za osobe koje nisu dovršile svoju kupovinu na vašem sajtu

Svima nama sigurno se mnogo puta desilo da obeležimo i ubacimo u korpu proizvode koje želimo da kupimo s nekog sajta, ali potom odlučimo da nam oni zapravo nisu ni potrebni.

Da biste ovakve kupce privoleli da se vrate na vaš sajt i dovrše kupovinu, kreirajte od njih posebnu ciljnu grupu i krenite s remarketingom. Možete koristiti emocionalni okidač – ponudu koja je vremenski ograničena. Kao što vidite, to koristi i Udacity.

Drugi način da privolite ljude da se vrate na vaš sajt jeste da ih podsetite na proizvode koje su zaboravili. Npr. ako je neko stavio u korpu određenu kafu, vi ćete ga remarketingom podsetiti baš na nju.

U ovom slučaju prilikom kreiranja prilagođene publike uključite URL Check-out stranice, ali isključite URL Thank you stranice.

remarketing 21Još precizniji remarketing možete postići pomoću kreiranja prilagođene konverzije.

Dakle:

  • Radite remarketing za konkretni proizvod koji je neko želeo da kupi, ali nije to učinio;
  • Ponudite popust kako biste ubedili ljude da ipak kupe to što su hteli;
  • Pravite limitirane ponude kako biste stvorili osećaj hitnosti;
  • Započnite remarketing odmah nakon što je neko napustio vaš sajt ne obavivši kupovinu.

Marketari troše hiljade i hiljade dolara kako bi uspeli da dovedu ljude na svoje sajtove, ali samo veoma mali procenat ljudi odluči da pri prvoj poseti sajta kupi nešto. Uz pomoć prilagođene publike na Fejsbuku možete ciljati ljude visoko relevantnim ponudama.

Ukoliko vam je cilj da vam ROI bude visok i da kreirate uspešan prodajni levak pomoću remarketinga, jednom kampanjom to nećete postići. Najbolje je publiku podeliti prema interesovanjima i istoriji pretrage.

Ovih šest taktika pomoći će vam da svoje bivše kupce i tzv. hladne lidove pretvorite u lojalne potrošače.

Izvor: www.socialmediaexaminer.com 6 facebook remarketing tactics that work