SEO tehnike za 2020. godinu

Želite više prometa od Google-a? Na pravom ste mestu. Sve SEO tehnike o kojima ćemo pričati funkcionišu odlično u 2020-oj. Ovo su taktike o kojima ćete naučiti u ovom tekstu. Pa da počnemo.

1. Otkrijte neiskorišćene ključne reči na Redditu

Verovatno ste već posetili „Naslovnicu interneta“… poznatu i pod nazivom Reddit. Ali ono što možda ne znate je da je Reddit „zlatni rudnik“ za istraživanje ključnih reči. Pročitajte ukratko kako ovaj proces funkcioniše:
Prvo, idite na Reddit. Ako već znate podredit gde se vaša ciljna publika druži, krenite direktno tamo.
Na primer, recimo da ste želeli napisati članak o Paleo dijeti. Skrenuli biste desno na r / paleo podredit.

Ako niste sigurni gde je vaša publika na Redditu, ne brinite.
Samo pretražite svoju temu…

… I pogledajte koje se teme i podredovi pojavljuju.

Na kraju, skenirajte teme za pojmove koji se pojavljuju iznova i iznova.
Ako ljudi govore o ovim temama na Redditu, velike su šanse da oni traže iste pojmove na Google-u.
(Što ih čini SAVRŠENIM za istraživanje ključnih reči).
Na primer, kada pogledate teme o „izgradnja veza“ (link building), primetićete pojmove poput „strategija sadržaja“ i „strategije sadržaja“.

Ovo su ključne reči o kojima NIKADA nismo razmišljali. Hvala Reddit!
I uz to, pređimo na jednu od najdražih, svih vremena, ili što bi rekli napredne SEO tehnike. Ako ste potpuni početnik, možda ne bi bilo loše da pročitate i nešto o SEO osnovama.

2. Optimizujte svoj sajt za Google RankBrain

Nedavno je Google najavio svoj algoritam RankBrain.

Kako se ispostavilo, ovo ažuriranje je promenilo igru.
Zašto?
Google RankBrain je Google-ov prvi algoritam mašinskog učenja. Drugim rečima, on meri kako komunicirate sa rezultatima na prvoj stranici:

Kao što vidite, što više usrećujete korisnike Google-a, to će vam biti viši rang.
Naravno, povratne veze (backlinks), ključne reči i ostali tradicionalni signali su i dalje važni. Ali RankBrain brzo preuzima. U stvari, Google je dalje rekao da je RankBrain jedan od njihovih „top 3“ signala za rangiranje:

Pitanje je:
Kako da optimizujete svoj sajt za Google RankBrain i poboljšate SEO tehnike?
Evo dva jednostavna saveta koji su lako implementirani i koji trenutno odlično deluju:
Prvo, poboljšajte svoju organsku stopu klikova (CTR).
Google RankBrain želi da vidi da puno ljudi klikne na vašu web lokaciju u rezultatima pretrage.

To govori Google-u:
„Ljudi vole ovaj rezultat. Povećajmo ga na vrh stranice kako bi ga bilo lakše pronaći.“

Ali ako ljudi ne kliknu na vaš rezultat? Google će spustiti vašu web lokaciju. ☹

I zato je optimizacija vaše web lokacije za organski CTR toliko važna.

Imamo veoma kul strategiju koju možete koristiti da poboljšate CTR kasnije u ovom postu (SEO strategija br. 4).
Ali za sada, evo kratkog saveta:
Jedan od najlakših načina za ostvarivanje više klikova je dodavanje brojeva u vaš naslov i opis (description tag).
Evo primera iz stvarnog života iz jednog od postova na blogu:

Istraživanja pokazuju da ljudi na mreži verovatnije kliknu na sadržaj koji sadrži broj. Dakle, kada u naslov svog sadržaja (i u meta opisu) dodate broj, možete brzo da povećate CTR.
Zatim poboljšajte stopu napuštanja početne stranice i „vreme zadržavanja“, takozvani „Dwell Time.“

Opet, Google RankBrain želi da objavite deo sadržaja koji njihove korisnike usrećuje.
A ako korisnici napuste vašu web lokaciju (poznatu i kao „bounce“) posle 3 sekunde? To je signal korisničkog iskustva koji govori Google-u da ljudi ne vole vaš sadržaj.
U stvari, analiza od 1,3 miliona rezultata Google pretrage otkrila je da su web lokacije sa dobrom stopom napuštanja rangirane iznad web lokacija sa lošom stopom napuštanja početne stranice:

Vidite kako to radi? Što je bolja stopa napuštanja početne stranice, na boljem ste položaju.
I što duže pretraživači ostanu na vašoj web lokaciji (poznato kao „vreme boravka“), uopšteno, više ćete biti rangirani.

KAKO zapravo poboljšavate svoje vreme boravka i stopu napuštanja početne stranice? Jedan savet je pisanje uvoda koji podstiču ljude na akciju. Drugim rečima, za što bolje SEO tehnike IZBEGAVAJTE sadržaje poput ovog:

Ako neko dođe na ovaj uvod iz Google-a, izaćiće što je brže moguće.
Umesto toga, pređite odmah na stvar, ovako:

Fantastično! Svako ko sleti na tu stranicu TAČNO zna o čemu se radi. Takođe, preporučujemo da razdelite svoj sadržaj na manje delove.
Drugim rečima, želite da vaš sadržaj izgleda ovako:

Kao što vidite, ovaj tekst je vrlo jednostavan za čitanje.
A posebno je lako čitati na telefonu ili tabletu. S obzirom na to da se većina Google pretraga sada obavlja na mobilnim uređajima, čitljivost je važnija za SEO tehnike nego ikad ranije.
A nakon što to učinite, vreme je da pređemo na sledeće SEO tehnike…

3. Ažurirajte, nadogradite i ponovo objavite stare komentare bloga

Jedan primer mejla koji je stigao:

Ispada da je Emil koristio „The Skyscraper“ tehniku da postigne ove impresivne rezultate. I ne samo to, Emil je želeo da podeli svoj sjajan sadržaj sa zajednicom Backlinko. Ideja: Umesto da napišemo novi post za Emilinu studiju slučaja, zašto ga ne dodamo u postojeći post?
Konkretno, na ovaj stari post dodamo Emilovu studiju slučaja:

(Takođe smo ažurirali slike i dodali neke nove savete) Konačni rezultat? Nova i poboljšana verzija posta:

Da bismo bili sigurni da je novi post dobio pažnju koju je zaslužio, ponovo smo ga promovisali slanjem e-pošte svojim pretplatnicima na newsletter:

Takođe smo ga podelili i na društvenim mrežama:

Rezultat?
Povećanje organskog prometa na tu stranicu je za 111,37%.

Odlično, zar ne? Pređimo na sledeće SEO tehnike.

4. Kopirajte Adwords oglase da biste napravili najbolje naslove i opise

Nije tajna da neodoljivi naslovi i opisi dobijaju više klikova u SERPS-u (Search Engine Results Pages).
(I kao što smo već pomenuli, više organskih klikova = viši Google rang).
Pitanje je: kako znate na šta ljudi žele da kliknu? To je lako: pogledajte Google Adwords oglase te ključne reči.
Adwords oglasi koje vidite za konkurentne ključne reči rezultat su stotina (ako ne i hiljada) splitskih testova, dizajnirani da povećaju broj klikova.  A kopiju ovih oglasa možete da koristite da biste pretvorili oznake naslova i opisa u magnete za klik.
Na primer, recimo da ćete objavljivati post na blogu optimizovan oko ključne reči „najbolji dušek“.
Prvo pogledajte Adwords oglase za tu ključnu reč:

Obratite pažnju na zanimljive kopije iz oglasa koje možete da upotrebite u svojim naslovima i opisima:

Kao što vidite, ove oznake uključuju reči za koje je dokazano da generišu klikove. Dakle, kada te pojmove uključite u svoje meta tagove, verovatno ćete dobiti više klikova:

Ovo su sledeće SEO tehnike.

5. Pronađite nove mogućnosti na Vikipediji preko neaktivnih linkova

(Napomena: Ovo je napredna SEO strategija. Ako ste novi u optimizaciji pretraživača, slobodno preskočite ovaj savet).
Postoji samo jedan problem: pronalaženje neaktivnih linkova nije lak posao. To jest, osim ako ne znate za malo poznatu rupu u sistemu uređivanja Vikipedije. Vidite, kad se editor na Vikipediji susretne sa neaktivnim linkom, link se ne briše momentalno.
Umesto toga, dodaju fusnotu pored linka koja kaže “mrtva veza” (dead link):

Ova fusnota pruža drugim urednicima šansu da potvrde da je link stvarno neaktivan pre nego što ga uklone. A ta jednostavna fusnota čini pronalazak neaktivnih linkova veoma jednostavnim. Evo kako: Prvo koristite ovaj jednostavni niz za pretragu: sajt: vikipedia.org [ključna reč] + “dead link”

Na primer, ako ste bili u prostoru za ulaganje, tražili biste nešto ovako:

Zatim posetite stranicu u rezultatima pretrage koja je relevantna za vašu web lokaciju:

Pritisnite ctrl + f i potražite “dead link”:

Vaš browser će vas odvesti pravo do neaktivnih linkova u odeljku sa referencama:

Savet: Vikipedia zapravo sadrži spisak članaka sa neaktivnim linkovima. To olakšava njihovo pronalaženje u Vikipediji.

OK. Dakle, jednom kada ste pronašli „dead link“, šta sad?
Pa, mogli biste ponovo da napravite taj neaktivan izvor na svojoj web lokaciji i zamenite neaktivan link u Vikipediji sa vašim.
Ali to bi vam omogućilo samo jedan link.  Umesto toga, preporučujemo da se uključite u The Moving Man Method.
Ovaj post će vam pokazati sve što trebate znati:

Idemo na naredne SEO tehnike.

6. Ukradite najbolje ključne reči od konkurencije

Postoje dva načina za pronalaženje ključnih reči za optimizaciju vašeg sadržaja. Unesite slučajne ključne reči u alat.
ILI
Pronađite tačne ključne reči po kojima se vaši konkurenti već rangiraju.

Oba pristupa mogu da funkcionišu. Pored toga, jednostavno možete da „ukradete“ najbolje ključne reči svog konkurenta.
Evo kako:
Prvo pronađite konkurentski sajt koji se već dobro rangira na Google-u.
Na primer, web lokacija poput KuickSprout-a je a) koja piše iste teme i b) radi zaista dobro u pogledu SEO-a.

Zatim dodajte početnu stranicu sajta u alat za istraživanje ključnih reči poput SEMrush.

I dobićete listu ključnih reči po kojima su već rangirani.

Naravno, neke od ovih ključnih reči neće imati smisla za vaše poslovanje. Na primer, mogu ciljati ključne reči koje vaši kupci ne traže.

Ili se možda rangiraju za ultra konkurentne ključne reči za koje nemate uspeha.
Zato se želite usredsrediti na ključne reči koje a) koji ciljni kupac traži na Google-u i na B) mogu stvoriti odličan sadržaj.
Kada govorimo o sjajnom sadržaju, naša sledeća tehnika vam pokazuje kako tačno to uraditi.

7. Optimizujte svoj sadržaj kako biste maksimalno povećali „deljivost“

Suočimo se sa tim: većinu sadržaja na internetu ne vredi deliti. A bez deljenja (posebno povratnih veza), nećete se rangirati na Google-u.
Srećom, prenošenje vašeg sadržaja takoreći od nule na odlično nije tako teško. Na primer, ovaj post o link bildingu prošao je veoma dobro.

Koliko dobro? Ostvareno je preko 470.000 poseta sa društvenih mreža, foruma, blogova i pretraživača:

Moramo istaći da su dizajn i promocija vodiča doprineli njegovom uspehu. Ali sve je počelo organizacijom samog sadržaja. Kao što verovatno znate, kada ističemo SEO tehnike, temelj je kvalitetan sadržaj.  Istaći ćemo dva trika koja najbolje prolaze:
Prvo koristite kratke URL adrese u gotovo svakom postu na blogu.
Zašto?
Kratke URL adrese imaju više klikova. I više klikova = viši rang (zahvaljujući Google Rankbrainu). Zatim istaknite share dugme na stranici.

Na osnovu mnogo testiranja otkrili smo da ove ikone ZNAČAJNO povećavaju količinu Facebook lajkova i tvitova koje postovi dobijaju.
Da budemo jasni: Google verovatno ne koristi društvene signale kao faktor rangiranja.

(Bar ne direktno)
Uz to, deljenje sadržaja na mrežama može vam doneti više prometa. A neki od tih ljudi mogu se povezati s vama, što MOŽE pomoći u vašem rangu. A sada kada je vaš sadržaj optimizovan za deljenje, želite da se uverite da je SEO na stranici spreman.
A to je ono što je sledeći naš savet: SEO tehnika na stranici koja je jednostavna…i može pomoći u rangiranju vaše web lokacije.

8. Povežite se sa web lokacijama

Predstavljamo vam važan Google algoritam koji se zove Hilltop. 

Iako ima više od deset godina, Hilltop i dalje igra ulogu u današnjem pejzažu pretraživača. Hilltop je u osnovi internetski SEO signal koji govori Google-u je li stranica „središte“ informacija ili ne. Dakle: Kako Google zna koje su stranice čvorišta?
Jednostavno je: čvorišta su određena kvalitetom i relevantnošću izlaznih veza te stranice.

Ovo ima smisla ako razmislite o tome …
Stranice na koje se povezujete imaju tendenciju da odražavaju temu vaše web stranice.
A stranice koje se povezuju sa korisnim resursima takođe imaju tendenciju da budu kvalitetnije od stranica koje se povezuju samo sa svojim sadržajem.
Drugim rečima, stranice koje se povezuju sa vrhunskim resursima uspostavljaju se kao središta korisnog sadržaja u očima Velikog G.
U stvari, nedavna industrijska studija pronašla je povezanost između izlaznih veza i Google-ovih rangiranja.

(Kao bonus, odlazne veze su bolje i za korisničko iskustvo. Uostalom, korisne eksterne veze pomažu korisnicima da pronađu sadržaj koji im može pomoći da saznaju više o temama o kojima raspravljate u svom članku).

Suština:
Povežite se na najmanje 3 kvalitetna, relevantna izvora u svakom sadržaju koji objavite.
Ovo će pokazati Google-u da je vaša stranica Hilltop Hub. Prelazimo na sledeće SEO tehnike.

9. Pošaljite linkove na stranici koje se nalaze na stranicama 2 ili 3

Ako ste na stranici 2 ili 3 Google-ovih rezultata pretraživanja…možda ćete biti i na strani 58.
U stvari, nedavna Google CTR studija otkrila je da manje od 1% Google pretraživača završi na 2. stranici.

(I da, čak i kvalitetan sadržaj može se zaglaviti na 2. stranici ako nije dobro optimizovan za pretraživače).
Da biste dospeli na 1. stranicu koristite ove moćne SEO tehnike i ubacite interne linkove! 

Evo procesa u 3 koraka:

1. korak: Koristite Google Search Console da pronađete ključne reči gde se nalazite na 2. ili 3. stranici.
Da biste ih pronašli, prijavite se na novu Google Search Console i pređite na izveštaj o performansama:

Obavezno pogledajte „Prosečnu poziciju“. Tako ćete videti prosek rangiranja za svaku ključnu reč.

Zatim sortirajte rezultate po „Položaju“:

Zatim potražite ključne reči sa prosečnom pozicijom od 11-30.
Ako dobijate klikove sa ključne reči na stranici 2 ili 3, možete biti prilično sigurni da ključna reč ima pristojan obim pretraživanja.
Na primer, ova stranica sa Backlinka je na 12. mestu za ključnu reč „SEO spisak“.
Iako smo na drugoj stranici, i dalje dobijamo 24 klika i 2.792 pojavljivanja mesečno za tu ključnu reč:

Sigurno, ta ključna reč dobija 1,7 hiljada mesečnih pretraga sa predloženom ponudom od 12 dolara.

To znači da vredi mog vremena da ovu ključnu reč prebacim na stranicu 1.

2. korak: Identifikujte autoritativne stranice na svojoj veb lokaciji.
Stranice na vašoj web stranici lako možete pronaći koristeći SEO alat nazvan Ahrefs.
Samo unesite URL svoje početne stranice u alat i kliknite na „Pretraživanje“:

Zatim kliknite na „Best By Links“ na levoj bočnoj traci:

To će vam pokazati najautoritativnije stranice na vašoj web lokaciji:

3. korak: Idite na te landing stranice i dodajte interne linkove.
Konačno, dodajte interne linkove sa onih autoritativnih stranica na odredišnu stranicu koju treba pojačati.

Idemo na sledeće SEO tehnike.

10.Dodajte ovu reč u svoju e-poštu…i povećajte stopu odgovora za 45%

Kada neko ugleda u e-mail u inboxu, dva pitanja mu padaju na pamet: “Ko je ta osoba?” i “Šta ona želi?”
Što brže odgovorite na ova pitanja, to će biti veća stopa vašeg odgovora. Ali kako to možete učiniti?
Lako je: upotrebite reč „zato što“ u početku e-pošte.
Verovali ili ne, reč “zato što” ima iznenađujuće snažne efekte na ljudsku psihologiju.
Istraživanje dr Ellen Langer sa Univerziteta Harvard testiralo je da li će ljudi koji čekaju u redu u fotokopirnici dozvolili da stranac stane ispred njih.

Kada je stranac pitao: „Mogu li da koristim fotokopir pre tebe?“, samo 61% ljudi je odgovorilo „da“.
Ali kada je stranac pitao: „Mogu li da koristim fotokopir pre tebe zato što sam u žurbi?“, 89% je odgovorilo da.

(To je povećanje od 45%!) Zašto toliko velika razlika? Ispada da reč “zato što” čini vaš zahtev deluje legitimnijim.
U svetu informisanja, zakonite poruke dobijaju bolje odgovore. Evo primera dostignuća blogera koji na početku koristi reč „zato što“:

Osoba koja je primila mejl zna zašto ga je dobila posle 2 sekunde čitanja. Zbog toga je veća verovatnoća da će ona vrlo rado na njega i odgovoriti. Nove SEO tehnike pročitajte u nastavku.

11.Pišite mini blogove za YouTube opise

Ne moramo da vam kažemo da rezultati YouTube videa dominiraju Google-ovom prvom stranicom.
A s obzirom da je Google vlasnik popularne video stranice, to je trend koji se verovatno neće uskoro promeniti.
Evo najboljeg dela:

Postoji jednostavna tehnika kojom se YouTube video snimci mogu rangirati po konkurentnim ključnim rečima i na YouTube-u i u Google-u: napišite opise video zapisa sa više od 200 reči.
Kada većina ljudi ubaci video na YouTube, nepromišljeno napišu po nekoliko reči u okvir za opis:

To je OGROMNA greška.  Zapamtite da Google ne može gledati ili slušati vaš video sadržaj. Umesto toga, on se oslanja na tekst i naslov vašeg videa kako bi odredio o čemu se radi. A ovaj dodatni tekstualni sadržaj može vam pomoći da se rangirate za ciljane ključne reči.
Uzećemo primer ovog videa:

A ovo je opis za ovaj video:

Kao što vidite, to je kvalitetan opis video zapisa od 200 reči (možda ste primetili i da nekoliko puta sadrži ciljanu ključnu reč, „uradi sam“).
A ovaj opis je jedan od razloga zašto je ovaj video došao do prve stranice YouTube-a zbog ciljne ključne reči:

Ako želite da saznate više o YouTube SEO-u, pogledajte ovaj detaljni vodič. 

A u nastavku otkrijte nove SEO tehnike.

12. Optimizujte sadržaj za „Semantic SEO“

Pre nekoliko godina, Google je uveo potpuno novi algoritam pretrage pod nazivom Hummingbird.

Pre Hummingbird-a, Google je analizirao samo pojedinačne ključne reči na vašoj stranici.

Ali zahvaljujući ovom novom algoritmu, Google je sada mogao da razume TEMATIKU vaše stranice.
(Uzgred, sposobnost pretraživača da razumeju teme i rangiraju rezultate pretraživanja u skladu sa tim: naziva se „semantička pretraga“)
Pitanje je:
Kako možete da optimizujete svoj sadržaj za Semantic SEO?
Evo kako:
Prvo, optimizujte svoju stranicu oko ciljane ključne reči baš kao što bi i inače radili.
Zatim pokrijte podteme povezane sa ciljanom ključnom rečju. Na taj način Google može u potpunosti razumeti temu vaše stranice (ne samo vašu ključnu reč).

Na primer, ova stranica na sajtu je spisak od 200 Google faktora rangiranja:

Pošto se pokrivaju podteme (poput Googleovih kazni i faktora na nivou veb lokacije), Google zna o čemu se radi.
Budući da Google može u potpunosti da razume temu ovog sadržaja, ovu jednu stranicu rangira na preko 2400 ključnih reči (prema SEMRush):

Lako možete pronaći srodne podteme pomoću alata koji se zove LSIGraph:

Ovaj alat vam prikazuje podteme (i pojmove) koji su povezani sa ključnom reči koju ste uneli u nju. A kada pokrijete ove podteme u svom sadržaju, one će biti optimizovane za semantičku pretragu. Prelazimo na sledeće SEO tehnike.

13. Ugradite dugačke ključne reči u naslove

Evo o čemu se radi:
Ako u svoj naslov uključite samo jednu ključnu reč, ostavljate MNOGO prostora za promet pretrage.
Nedavno je objavljen post pod nazivom „Studija slučaja White Hat SEO: „Kako dobiti rangiranje broj 1“.

Ciljna ključna reč za taj post bila je, „white hat SEO“. Tako je u naslov posta uključena ključna reč „white hat SEO“.
Ali tu se nastavlja dalje…
Ključna reč „studija slučaja SEO“ takođe je dobila priličnu količinu pretraživanja svakog meseca:

Pa je i ta ključna reč uključena u naslov posta:

I tekst je stigao na 5. mesto za „SEO studija slučaja“ za nekoliko kratkih nedelja. Kao što možete očekivati, ključna reč “SEO studija slučaja” je MNOGO konkurentnija od “SEO white hat”. Zbog toga je gotovo odmah ostvaren promet iz ključne reči „SEO studija slučaja“.
A kako se na toj stranici nakupilo linkova, na prvu stranicu se probio sa „white hat SEO“.

Da se onaj ko je pravio ovaj post optimizovao samo za „white hat SEO“, ne bi dobio nikakav promet dok ne bi dospeo na prvu stranicu za taj termin. Srećom, ugrađena ključna reč „SEO studija slučaja“ odmah je ostvarila promet.
Suština:
Pronađite dugačke dugačke ključne reči koje možete ugraditi u svoje naslove. Dobićete brže pretraživanje … i na kraju rangirati stranicu na više od jednog termina, a za to su zaslužne ove SEO tehnike o kojima smo pričali.

14. Pretražite Vikipediju da biste dobili ideje za ključne reči i teme

Želite da pronađete neiskorišćene ključne reči o kojima vaša konkurencija ne zna?
Onda prestanite sa korišćenjem Google Planer ključnih reči i umesto toga koristite ovu SEO tehniku.
Naravno, alat za planiranje ključnih reči je dobar za mesečne informacije o obimu pretraživanja … ali UŽASAN je za generisanje novih ideja za ključne reči. Zašto?
Pa, alat za planiranje ključnih reči vam daje VRLO bliske varijacije ključnih reči vaših postojećih ključnih reči.
Dakle, ako unesete ključnu reč kao što je „mršavljenje“, pronaći će VEOMA slične ključne reči, poput ove:

Ako želite da pronađete ključne reči koje su usko povezane sa vašom osnovnom ključnom rečju – ali nisu direktne varijacije – potreban vam je ljudski um. Ili još bolje, hiljade ljudskih umova koji doprinose Vikipediji. Evo kako:
Pređite na Vikipediju i unesite ključnu reč (u ovom primeru ćemo koristiti ključnu reč “osiguranje”):

Zatim pazite na odeljke unosa u Vikipediji koji prikazuju usko povezane ključne reči i teme. Ovi odeljci su u okviru „Sadržaj“:

Dodatni opis i bočne trake:

Unutrašnji linkovi:

I „See also“ sekcija:

Obično ćete naići na šake ideja za ključne reči i teme iz jednog unosa iz Vikipedije. Ako želite da pronađete još više ideja za ključne reči, kliknite na internu vezu. Zatim jednostavno sledite isti postupak za taj unos na Vikipediji.

15. Upotrebite „Best of“ liste da biste pronašli fenomenalne mogućnosti izgradnje linkova

Ovo se ubraja u možda naše najdraže SEO tehnike svih vremena. Ako radite puno izgradnje veza, znate da je lista kvalitetnih blogova koji se odnose na nišu poput novca u banci. Ono što možda ne znate je da blogeri u vašoj niši stvaraju ove liste za vas u obliku „najboljih“ postova na blogu. „Best of“ postovi na blogovima su jednostavno ručno odabrane liste najboljih blogova u određenoj industriji.

Kako možete pronaći ove „najbolje“ postove na blogu?
Koristite ove pojmove za pretragu:

„[Ključne reči] blogovi koje treba pratiti“
„Najbolji [ključne reči] postovi 2020.“
„Top [blogovi] ključnih blogova koje treba slediti“ + „2020“
Na primer, upravo smo brzo pretražili „fitness blogovi koje treba pratiti“:

I pronašli smo ovaj tekst o fitness blogerima posle samo 30 sekundi pretrage:

Prelazimo na sledeće SEO tehnike.

16. Objavite sadržaj sa najmanje 1.800 reči

Ne može se poreći: duži sadržaj „UNIŠTAVA“ kratke postove na blogu od 300 reči.
U stvari, naša studija o milionu rezultata Google pretraživanja pronašla je da prosečan broj reči na Google stranici sa prve strane iznosi 1.890 reči.

(Da li su dugački delovi sadržaja prilagođeni mobilnim uređajima? Prema našim podacima, da. Duži sadržaj se takođe odlično koristi za pretragu putem mobilnih uređaja). Zašto postovi koji su duži, bolje prolaze? Prvo, dugi postovi pokazuju Google-u da dajete detaljne informacije za pretraživače. Ali to nije sve:
Dubinski sadržaj okreće važnu emocionalnu sklopku koja ljude gura na deljenje onlajn sadržaja: strahopoštovanje.
Dr Jonah Berger sa Univerziteta Pensilvanije otkrila je da sadržaj koji je izazvao strahopoštovanje stvara 30% veću verovatnoću da će ga deliti. Kao što možda očekujete, iz članka sa 350 reči teško je pokrenuti osećaj strahopoštovanja, ali ovakvi duži postovi pogađaju pravo u suštinu.

17. Upamtite „Pravilo prvenstva prvog linka“

Evo jedne SEO greške koje jako puno ljudi pravi:
Recimo da imate dva linka koja upućuju na stranicu na vašoj web lokaciji … a oba linka su na istoj stranici.
Na koji link (klikabilan tekst) Google obraća pažnju? Prvi? Drugi? I jedan i drugi? Prema ovom pravilu, samo na prvi link.
Zašto je ovo bitno?
Recimo da na svojoj web lokaciji imate navigacionu traku, poput ove:

Budući da se vaša navigacija nalazi na vrhu stranice, Google prvo vidi te linkove. Evo gde stvari postaju zamršene:
Recimo da u blogu ubacite link na svoju stranicu „Indeks recepata“. A taj link sadrži klikabilan tekst: „zdravi recepti“.

Nažalost, klikabilni tekst „zdravi recepti“ je ignorisan od strane Velikog G. Google ubraja samo klikabilni tekst koji je prvi video, a u ovom slučaju to je: „Indeks recepata.“

18. Kreirajte sopstvene ključne reči

Ovo je jedan od najboljih saveta za SEO koji ćete ikada čuti: Uvek ste rangirani kao broj 1 za ključne reči koje kreirate.
O čemu se radi? Kada kreirate nešto zaista originalno – poput marke, proizvoda ili sistema „korak po korak“ – vi ste jedina osoba koja se optimizuje za taj termin, jer ste ga vi i izmislili. A ako vaša kreacija postane popularna, iznenada ćete se naći na prvom mestu po ključnoj reči velikog obima. Evo primera:
Post pod nazivom: Studija slučaja o građenju linkova: Kako sam povećao saobraćaj za 110% u 14 dana.

Ovaj post je mogao da se optimizuje oko ključne reči kao što je: „strategija izgradnje linkova“. Umesto toga, stvorena je ključna reč: „Tehnika nebodera“. Danas postoji stalni tok organskog prometa od ljudi koji pretražuju tu ključnu reč.

Kako možete učiniti istu stvar? Sledeći put kada pišete o tehnici koju ste kreirali – bilo da je reč o savetu o ishrani, režimu produktivnosti ili sistemu za uzgoj paradajza – navedite to.

19. Pronađite neotkrivene ključne reči pomoću ovog SEO „Underground“ alata

Ako ste neko vreme bili u SEO igri, znate da je alat za ključne reči dobar koliko i ključne reči koje ste uneli u njega.
Drugim rečima: Ako koristite iste ključne reči kao i vaša konkurencija, videćete iste ključne reči kao i oni.
Srećom, postoji malo poznati alat koji vam pomaže da rešite ovaj problem: SeedKeivords.com.

Evo kako da ga upotrebite: Prvo pređite na Seed ključne reči i napravite scenario.
(Scenario u ovom slučaju je ono što bi neko koristio da nađe vaše preduzeće na mreži).

Kliknite na „Create Scenario“ i dobićete specijalan link.

Pošaljite ovaj link prijateljima, porodici i ciljanim kupcima da vide koje će ključne reči koristiti:

I dobićete spisak ključnih reči izvan okvira koje možete da dodate u Google planer ključnih reči.

20. Pronađite mogućnost izgradnje linkova specifičnih za vašu nišu uz pomoć Flippa.com

U to nema nikakve sumnje: Google pridaje sve veću težinu relevantnosti veza koje upućuju na vašu veb lokaciju.
Ali gde možete da pronađete mogućnosti za izgradnju veza koje su specifične za vašu nišu? Flippa.com.

Flippa je poput eBay-a za web lokacije. A to je jedno od najboljih mesta na webu za pronalaženje neiskorišćenih mogućnosti za izgradnju linkova. Zašto?
Zato što ljudi koji prodaju svoju stranicu na Flippi daju svaki detalj o tome kako su napravili svoju web stranicu.
To znači da će vam često pokazati ključne reči, strategiju marketinga sadržaja i (naravno) izvore veza. To je poput plana marketinga za sadržaj koji možete preuzeti. Evo kako to učiniti: Idite do Flippa i kliknite na Web stranice -> Sve:

Zatim unesite ključnu reč koja opisuje široku nišu vaše web lokacije (koristićemo putovanje u ovom primeru).

Takođe želite da podesite mesečne korisnike na najmanje 500 mesečno.

Ovo je takođe dobro:

Vlasnik ove stranice zapravo daje spisak mesta na kojima je ubacio uredničke linkove:

Ne samo da vam pokazuje odakle je dobio linkove … nego i KAKO ih je mogao dobiti:

Sada znate da su te kvalitetne linkove stekli koristeći PR.

21. Koristite Google Search Console da biste ostvarili veći (ciljani) promet

Google Search Console jedan je od najboljih SEO alata na tržištu. Za razliku od većine SEO softvera na tržištu, podaci koje dobijete od Google Search Console dolaze direktno od Google-a. Pored toga, u softveru se nalazi MNOŠTVO funkcija … od kojih vam većina neće trebati.
Pokazaćemo vam kako brzo privući više saobraćaja koristeći podatke koji se trenutno nalaze unutar vašeg naloga.
Prvo se prijavite i kliknite na “Performance“.

Zatim potražite ključne reči (GSC naziva ovo „upitima“) po kojima ste već rangirani. Drugim rečima, ključne reči koje vam daju najviše impresija:

Zatim pogledajte koliko klikova dobijete za neke od ovih izraza sa većim impresijama. Ako steknete puno pojavljivanja za određenu ključnu reč, a ne mnogo klikova, to znači da imate MNOGO potencijala da dobijete promet za taj termin.
Treba samo da pojačate svoje rangiranje za tu ključnu reč.
Na primer, dobijamo MNOGO pojavljivanja, ali vrlo malo klikova za ovu ključnu reč (ali ne možemo da otkrijemo koja je 🙂).

Pa kako možete postići da se vaša web lokacija rangira za tu ključnu reč?
Evo nekoliko saveta:

• Poboljšajte svoju stopu klikova. Google pretraživači verovatno ne klikću na vaš rezultat toliko često kao na ostale web lokacije na prvoj stranici.
• Dodajte još sadržaja. Kao što smo već pomenuli, duži sadržaj = viši Google rang.
• Uključite vizuelnu multimediju. Pokušajte da kreirate sadržaj pomoću multimedije (poput slika i video zapisa). Ova vrsta sadržaja ima tendenciju da se rangira bolje od sadržaja koji je 100% tekst.
• Izgradite linkove. Da, povratni linkovi su i dalje izuzetno važni.
Uopšteno, kvalitetniji linkovi rezultiraće višem rangu.

Izvor: https://backlinko.com/seo-techniques#semanticseo