Copywriting alati bazirani na AI tehnologiji

AI copywriting alati

Velika popularnost koju imaju AI copywriting alati došla je kao posledica sve veće potrebe za promotivnim tekstom. Posao copywritera nije lak –  zahteva znanje, iskustvo, i, što je najbitnije, vreme. Digitalni marketing i copywriting su postali nerazdvojivi, pa mogućnost da deo ovog posla prepustimo mašini deluje sjajno –  znanje, iskustvo, i vreme možemo potrošiti na nešto drugo.

Ne iznenađuje da je tehnologija napredovala dovoljno da bi nam sa ovim izašla u susret, pa je u zadnjih nekoliko godina stvoreno na desetine softvera koji mogu kreirati tekst uz minimalni input i nadgledanje.

S obzirom na njihovu sve veću popularnost, odlučili smo da istražimo na koji način AI copywriting alati funkcionišu, predstavimo neke od najpopularnijih alata, i odgovorimo na veliko pitanje – „Da li oni mogu zameniti copywritere?“

Kako AI copywriting funkcioniše?

AI copywriting alati se baziraju na NLP (Natural Language Processing) softverima, koji analiziraju ljudski jezik i mogu da imitiraju način na koji on nastaje. Kada ovakvom softveru zadate određene parametre, on na osnovu teksta koji već postoji na internetu kreira nov sadržaj, prateći vaše smernice.

Sadržaj koji na ovaj način možete dobiti varira od alata do alata, ali uključuje sve od kratkih formi kao što su captioni za društvene mreže, do čitavih blog članaka ili landing stranica.

Ono što je važno – dobijeni tekst je uvek potpuno jedinstven, tj. nećete dobiti isečke delova teksta koje je copywriting alat pronašao na internetu, već novu kreaciju formiranu na osnovu njih.

To što je dobijeni tekst jedinstven ne znači da je on u pravom smislu originalan. On nastaje na osnovu već postojećeg sadržaja, bez mogućnosti stvaranja novih uvida i originalnih zaključaka.

S tim na umu, predstavićemo detaljnije konkretne alate koje smo odabrali za ovu listu, pre nego što pokušamo da izvučemo zaključke o njihovoj upotrebnoj vrednosti.

Jasper

Jasper je jedan od najpopularnijih AI copywriting alata, zahvaljujući pre svega raznovrsnosti sadržaja koje uz pomoć njega možete kreirati. Jasper može napisati tekst za blog postove, opise proizvoda, postove za društvene mreže, Google reklame, SEO tekstove (meta tekstove i naslove), tekstove za veb sajt i slično.

5 najboljih ai copywriting alata - Jasper 2

Široka lepeza sadržaja koje jedan AI softver može kreirati zvuči impresivno, ali od ključne važnosti je ipak kvalitet dobijenog teksta. I ovde Jasper prednjači u odnosu na većinu drugih alata. Tekstovi koje on generiše zvuče prirodno i potpuno su jedinstveni.

Jasper vam daje i opciju izbora tona u kome će tekst biti napisan, a da pritom suština teksta ostane neizmenjena. Trenutno može kreirati sadržaj na 26 različitih jezika.

Ipak, ni najbolji AI softver vam ne pruža tekst koji ćete moć bez ikakve dorade koristiti. Pri kreiranju dužih tekstova, Jasper će ponekad uključiti pasuse koji su besmisleni ili irelevantni, ili će čak kreirati dva skoro identična pasusa u okviru istog teksta.

Ovo su problemi za koje možemo pretpostaviti da će biti rešeni sa nekom od narednih verzija, ali postoje i nedostaci za koje se čini da su povezani sa samom suštinom softvera zasnovanog na veštačkoj inteligenciji.

Naime, pošto Jasper imitira ljudski proces kreiranja teksta, on će neretko u sadržaj uključiti podatke, pa čak i izvore koji su potpuno izmišljeni. Ako biste samo objavili ovakav tekst bez detaljne provere, mogli biste se susresti sa nizom problema. Zbog toga, koliko god AI softveri napredovali u budućnosti, smatramo da će naknadna provera uvek biti obavezna.

Copy.ai

Copy.ai je još jedan copywriting alat sa raznovrsnom ponudom sadržaja. Možete odabrati da kreirate copy za reklame, postove za društvene mreže, tekst za veb sajt, opise proizvoda za svoju ecommerce prodavnicu, i slično. On može generisati tekst na 25 jezika.

Copy.ai je nešto jednostavniji za korišćenje nego Jasper, tako da je pogodniji za početnike. On takođe zahteva manje informacija (input teksta) da bi kreirao upotrebljiv sadržaj.copyai2

Ovaj alat ima i opciju parafraziranja unetog teksta. Ako uneste tekst koji sadrži sve informacije koje vam trebaju, ali želite da ga preformulišete, Copy.ai će vam ponuditi nekoliko verzija parafraziranog teksta. Kada odaberete jednu od njih, on će kreirati još novih verzija na osnovu vašeg izbora. Ponavljajući ove korake, sve više ćete se udaljavati od početnog teksta, pa će on u nekom trenutku izgubiti željeni smisao.

Kad je kvalitet teksta u pitanju, Copy.ai daje dobre rezultate kod kraćih formi kao što su opisi proizvoda i copy za društvene mreže. Kod dužih formi kvalitet primetno opada, između ostalog i zbog ograničenih opcija za input. Nakon što softver generiše ovakav tekst, morate izvršiti veće korekcije kako biste mogli da ga objavite.

Zbog svega ovoga, možemo reći da je Copy.ai najvredniji kao alat za brzo pisanje kraćih tekstova.

copyai

Writesonic

Writesonic je alat koji je „treniran“ isključivo na tekstovima uspešnih brendova, što znači da on svoj čitav jezički model bazira samo na iskustvu tekstova koji su davali dobre rezultate. Nudi raznovrsne templejte, razvrstane u više kategorija.

5 najboljih ai copywriting alata - Writesonic

Prva od njih je Website Copy, u okviru koje se nalaze templejti za lending stranice, SEO meta opise, naslove i slično.

Druga kategorija je Digital Ads Copy, i ona nudi templejte za Facebook, Google i Linkedin reklame. Zasebni templejti za Instagram i Twitter reklame su u pripremi, ali nema procena kada će biti dostupni za korišćenje.

U kategoriji Article/blog copy nalaze se svi alati koji će vam pomoći pri pisanju bloga. Tu je „AI Article Writer“, alat koji kreira čitave blog članke na osnovu informacija koje vi unosite, kao i alati za generisanje ideja i nacrta za blogove, proveru gramatike i čitljivosti, i alat za parafraziranje sadržaja.

Ecommerce copy obuhvata četiri različita templejta posvećena različitim aspektima reklamiranja na Amazonu, i templejt za prodajne imejlove.

Kategorija Copywriting Formulas kreira marketinške obrasce zasnovane na AIDA  ili PAS  formulama. AIDA je akronim od Attention – Interest  –  Desire  –  Action, dok PAS označava Pain – Agitate – Solution formulu. Writesonic se tadkođe oslanja na formule pri kreiranju svih drugih tipova sadržaja.

U sekciji Other Tools naći ćete templejte kao što su „Ideje za startap“, „Imena za proizvode“, „Copy za YouTube videe“ itd.

Writesonic 2

I pored širokog izbora templejta, moglo bi se reći da su opcije koje Writesonic nudi ipak ograničene. Opcije za ecommerce tekstove su praktično svedene na pisanje za jednu platformu, a alati za kreiranje blogova daju prilično nekonzistentne rezultate. Od alata za pisanje blogova, kao najkorisniji se pokazao „Content Rephraser & Expander“, dok alati za pisanje čitavih članaka i nacrta za članke zahtevaju ozbiljniju doradu kreiranog teksta.

Najbolje rezultate daju alati za kreiranje landing stranica i SEO meta opisa, kao i oni za pisanje Facebook i Google reklama. Ovo je donekle i očekivano s obzirom na jezički korpus koji je u osnovi Writesonic-a, pa možemo reći da je ovaj alat prilično uspešan u oblasti za koju je namenjen.

Copysmith

Copysmith je AI copywriting alat usmeren pre svega na ecommerce biznise. Nudi 32 templejta koji vam mogu pomoći pri pisanju tekstova različitih namena, od postova za društvene mreže do čitavih blogova. Treba samo da unesete osnovne podatke, i Copysmith će generisati čitavu FAQ sekciju za vaš sajt, napraviti nacrt za blog ili napisati opise proizvoda.

5 najboljih copywriting alata - copysmith 2

Templejti su podeljeni u kateogrije, i prva među njima je Ad Templates. Ovde možete kreirati reklame za Facebook, Instagram, Google, ili Linkedin.

Druga, i najbitnija kategorija, zove se Product Descriptions. Ovde se nalaze tri alata – „eCommerce Product Descriptions“, „Instagram Product Description“, i „Amazon Product Description“. Ovo su templejti koji daju najbolje rezultate na Copysmith-u, jer je ovaj AI copywriting alat, kao što smo već rekli, specijalizovan za ecommerce biznise.  On vam na raspolaganje stavlja i Shopify i Woocommerce plugin-ove za još lakše kreiranje opisa proizvoda.

Još korisnih alata može se pronaći u sekciji Brainstorming, koja sadrži generator AIDA obrazaca (takođe veoma korisnih za ecommerce biznise), kao i više alata koji će vam pomoći sa osmšljavanjem ideja za delove sadržaja.

Templejti iz kategorija Blog, Branding i Content Enhancement pružaju nešto lošije rezultate.

Ako radite u okviru većeg tima, možete se podeliti svoje projekte sa ostalim saradnicima, i tako brže razviti ideje.

copysmith

Hypotenuse AI

Hypotenuse AI ima manji broj templejta od svih ostalih alata koje smo naveli, ali daje konzistentnije rezultate od većine njih. Daje vam opcije za kreiranje blog članaka, opisa proizvoda, i reklamnih tekstova.

Opisi proizvoda i reklamni tekstovi koje Hypotenuse kreira su prilično dobrog kvaliteta, ali ono po čemu se ističe je pisanje blogova. Blog članci koje ovaj alat piše su među boljim koje možete dobiti od bilo kog AI copywriting alata. Dobijeni tekst najčešće je razumljiv, koncizan, i relevantan.

5 najboljih copywriting alata - hypothenuse ai

Ovo dolazi kao rezultat toga što prilikom kreiranja blog članka u Hypothenuse dobijate opciju da unesete mnogo više detalja nego kod ostalih alata. Tekst koji dobijete će i dalje zahtevati određenu doradu, ali je ona svedena na minimum.

Pri kreiranju opisa proizvoda, Hypotenuse će skenirati fotografije vaših proizvoda kako bi generisao opise, ali i ključne reči, što će vam uštedeti puno vremena ako imate veliki broj proizvoda.

Da li treba da koristite AI copywriting alate?

Iz svega što smo izneli već se nameće zaključak da AI copywriting alati imaju svoje mesto u kreativnom procesu nastanka tekstualnog sadržaja, ali treba poznavati njihova ograničenja. Pre svega treba imati na umu da su oni upravo – alati, i to alati koje može koristiti copywriter kako bi ubrzao svoj proces rada, došao do novih ideja, ili pobedio kreativnu blokadu. Jedan od osnovnih nedostataka AI alata smo naveli već u uvodu – njihov sadržaj, iako nov, nikada nije zaista originalan.

Još jedan veliki nedostatak je to što ovi alati ne mogu preneti ljudske emocije kroz tekst. Poznato je da su emocije izuzetno važne u marketingu, tako da ovaj nedostatak pravi veliku razliku.

Pored ovoga, postoji još dosta nedostataka koje AI alati trenutno imaju, a za koje se može pretpostaviti da će ih buduće verzije otkloniti.

Ono što je za naše podneblje trenutno najvažnije – nijedan od ovih alata ne može generisati tekst na srpskom ili bilo kom od najsrodnijih jezika. Najbliže što su neki od alata došli je slovenački jezik.

Iako postoje i česte greške u copywritingu koje su tipične za ljudske copywritere, smatramo da se one retko dešavaju iskusnijim i bolji stručnjacima, dok su neki od nedostataka koje AI alati imaju karakteristični za sve ovakve softvere.

Naš zaključak je da potreba za copywriterima nikada neće nestati samo zbog postojanja AI copywriting alata, ali deo njihovog posla svakako preuzimaju mašine.

Digitalni marketing kurs