9 najčešćih grešaka koje se prave na Instagramu

Sa preko 700 miliona korisnika, nije ni čudo što je Instagram ključni deo većine strategija na društvenim mrežama. Zato je za brendove važno najpre da budu sigurni kako neće uništiti sve pravljenjem grešaka iz neopreznosti ili propuštanjem onog što je trenutno bitno u marketingu.

Ako ste zbunjeni idejom filtera, heštagova, naslova i pratilaca ili prosto tražite način da povećate svoje prisutvo i vidljivost na društvenim mrežama, sledeća lista najčešćih grešaka koje se prave na Instagramu može vam pomoću da dostignete puni potencijal svog brenda.

Za one radoznalije smo kreirali jedan sveobuhvatan kurs digitalnog marketinga za 2019. godinu i godine koje dolaze.

#1 Kupovina pratilaca

Dobre kompanije naporno rade na tome da izgrade snažno prisustvo na ovoj društvenoj mreži, tako da kupovinom svog puta do vrha sebi nećete učiniti nikakvu uslugu.

Kao eksperiment, Hotsuite je kreirao lažni nalog i kupio Intagram pratioce kako bi saznao šta će se desiti. Istraživanje je pokazalo dve glavne stvari sa ovom taktikom:

  1. Angažovanje pratilaca (engagement) je ravno nulo. Iako je već prvog dana bilo 1000 pratilaca, sadržaj koji je postavljen nije dobio nikakve lajkove ili komentare.
  2. Rizična publika. Pregledanjem pratilaca došlo se do zaključka da su u pitanju uglavnom tinejdžeri koji objavljuju svoje selfije ili neki neprimereni sadržaj. To nisu korisnici sa kojima je brend želeo da se poveže.

Umesto kupovine publike, bolje je napraviti promišljenu strategiju, postaviti pametne ciljeve, objavljivati dobar sadržaj i angažovati publiku što više.

#2 Ignorisanje brojeva

Kada napravite nalog, može biti primamljivo da počnete sa postavljanjem objava i pritom se ne osvrtati previše na to koliko je reakcija koja objava izazvala. Ali kako biste iskoristili pun potencijal Instagrama, morate da obraćate pažnju na brojeve. Čak i uz pomoć grešaka koje načinite možete prosuditi kakav tip sadržaja najbolje prolazi kod publike, koji heštagovi, koje je najbolje vreme za objave ili kakvi naslovi podstiču najviše angažovanja kod publike. Sve ovo može biti od velike koristi kada želite da širite svest o svom brendu i razvijate biznis pomoću društvenih mreža.

Ono što bi trebalo da se meri na Instagramu jeste sledeće:

  • Broj pratilaca, i rast i njihov gubitak
  • Njihovo angažovanje (i lajkovi i komentari)
  • Korišćenje vašeg heštaga
  • CTR za vašu URL adresu u opisu
  • Mention (koliko vas drugi pominju u svojim objavama)
  • Učestalost objava
  • Demografske karakteristike vaše publike
  • Vreme angažovanja publike (u koje vreme dobijate najviše lajkova)
  • Prodaja preko Instagrama (pomoću kreiranja nekog posebnog Instagram kupona)

Jedan od načina da se to prati svakako jeste Insights odeljak na nalogu, koji pruža uvid u to ko su vaši pratioci, kada su na mreži i sl. Takođe, možete videti Insights za pojedinačne objave i Story.

Iako brojevi i statistika nisu merilo vašeg uspeha na Instagramu, oni svakako mogu pomoći da dobijete naznake da li nešto radite dobro ili loše.

#3 Previše promotivnih aktivnosti

instagram3

Kao i kod svih drugih vrsta alata za promociju i drugih društvenih mreža (naročito Fejsbuka), konstantno nametanje svog brenda na Instagramu je zapravo način da udaljite publiku od sebe.

Ako na svakoj slici imate svoj proizvod ili logo, pratioci će početi da gube interesovanje. Umesto toga, probajte da radite nešto suptilnije, pokušajte da zanimljivim sadržajem prikažete vrednosti koje vaš brend reprezentuje. Ukoliko niste sigurni kako na najbolji način ovo da radite, angažujte profesionalce da vode vaše profile na društvenim mrežama. Takođe, uvek možete upisati i kurs iz digitalnog marketinga i tako proširiti svoja znanja.

Na primer, kompanija IKEA u Kanadi napravila je nalog koji prikazuje slike zaposlenih ljudi, zajednice u kojoj rade, lifestyle sadržaj uz koji su na suptilan način približili publici i svoje proizvode. Ovo ujedno gradi i vizuelni prikaz brenda pokazujući kako proizvodi mogu da izgledaju u stvarnosti.

#4 Nedovoljno obraćanja pažnje na naslove

Ako želite da povećate angažovanje publike, ne smete zanemarivati naslove na Instagramu. Sjajni naslovi neće samo dati dodatni kontekst vašoj objavi već će generisati emocionalne reakcije publike.

Studija iz psihologije pokazala je da evociranje nekog osećanja povećava šanse da ljudi više dele vaš sadržaj. Emocionalni stimulans aktivira nervni sistem i poboljšava socijalno prenošenje.

Kako pisati dobre naslove na Instagramu?

  • Najvažnije reči stavljajte na početak. Deo teksta se u većini slučajeva neće videti, ali koristite @ i # na samom kraju teksta.
  • Postavljajte pitanja. Podstaknite publiku da se angažuje tako što ćete im postaviti neko pitanje za razmišljanje. Možete ih pitati za mišljenje o vašem najnovijem proizvodu (koji je prikazan u objavi) ili nešto uopštenije.
  • Slobodno koristite emotikone. Ovaj vizuelni jezik pomaže da skrenete pažnju publike i unesete zabavni ton u svoju objavu ili pak pokažete ljudsku i prirodniju stranu svog brenda.

#5 Pogrešno korišćenje ili zloupotreba heštagovainstagram hashtag

Oko 91% objava na Instagramu ima između jednog i sedam heštagova, tako da je očigledno da oni imaju svoju vrednost i da su vrlo moćan alat. Ali kao i kod većine stvari u životu, moć često može da se iskoristi i u loše svrhe.

Heštagovi se zloupotrebljavaju na mnogo načina, na primer tako što se previše koriste ili se ne koriste uopšte, ili ako se koriste oni koji nisu relevantni.

Najčešće se upotrebljavaju kako bi omogućili drugima da pronađu sadržaj koji ih zanima korišćenjem adekvatnih ključnih reči. Ako spamujete svoju objavu korišćenjem previše irelevantnih heštagova, obezvređujete svoj nalog i rizikujete da izgubite kredibilitet. #Prosto #nemojte #to #da #radite.

U drugom slučaju, ako imate kvalitetan sadržaj, a ne koristite ključne heštagove koji se odnose na vaš proizvod/uslugu, opet štetite sebi i propuštate priliku da vas neko otkrije i postane vaš angažovani fan.

#6 Nedovoljno uređivanje sadržaja

instagram-4

Sređivanje fotografija i videa na Instagramu može povećati angažovanje publike za više od 45%. S druge strane, ne treba ni preterano menjati sve. Potrebno je balansirati između težnje da ostavite fotografije potpuno neobrađenim i želje da stavite previše filtera i učinite ih neprepoznatljivim. Poznavanje nekih jednostavnih principa fotografije i dostupnost bezbroj aplikacija za obradu znači da nema opravdanja za mutne i neinspirativne slike.

Evo nekih jednostavnih principa kojih se možete pridržavati kada koristite kameru smartfona:

  • Napravite niz fotografija na istu temu (što znači da morate slikati van Instagram aplikacije) kako biste dobili jednu odličnu fotografiju.
  • Pratite svetlost i potrudite se da fotografišete u indirektnom prirodnom svetlu ukoliko je to moguće. Osim toga, obratite pažnju i na senke i nenamerne refleksije koje se pojavljuju na vašim slikama jer one mogu odvratiti pažnju od glavnog subjekta i uništiti kvalitet slike.
  • Izabranu sliku uređujte sa ukusom, nemojte preterivati s filterima. Neke svima omiljene aplikacije, kao što su VSCO Cam, Snapseed, Priime, Afterlight imaju velike mogućnosti za uređivanje, koje mogu doneti veliku razliku između amaterskih i profesionalnih slika.
  • Pronađite vizuelni stil i držite ga se. Doslednost u slikama je bitna kada se brend posmatra u celini, to je nešto što vam takođe daje kredibilitet, a vizuelno izgleda prijatno.

#7 Ignorisanje zajednice

Kao i većina drugih društvenih platformi, ni Instagram nije „podesi i zaboravi“ tip posla. Veoma je bitno graditi odnose i smislene veze.

Da biste dobili najviše od Instagram zajednice:

  • Pratite relevantne korisnike. Pronađite ih pomoću pretrage heštagova i drugih stranica. Obratite pažnju na to koga lajkuju i prate ti ljudi.
  • Izdvojte vreme da odgovorite na komentare i pitanja. Marketing i brending imaju za cilj građenje veza, tako da zaista ima smisla učestvovati u konverzaciji sa zajednicom na Instagramu.
  • Objavljujte i sadržaj svojih fanova. „Reklamirajte“ svoju publiku tako što ćete repostovati (objaviti) njihov sadržaj i na taj način im pokazati zahvalnost.
  • Organizujte offline događaje. Iako ovo nije moguće kod svakog brenda, može biti od velike koristi za jačanje vaše zajednice.
  • Postavljajte pitanja. Pokažite pratiocima koliko vam je bitno njihovo mišljenje tako što ćete ih podsticati na to da daju svoje odgovore u komentarima objave. Na primer, ukoliko ste lansirali dve boje patika, pitajte ih koja boja im se više sviđa i koju bi voleli da vide sledeću. S druge strane, ukoliko dobijete više istih pitanja istovremeno, to možete iskoristiti za naredni post, u kome ćete dati promišljen odgovor.

#8 Neisprobavanje novih opcija

Oko 120 miliona korisnika Instagrama klikne na link do veb-sajta, poziv, get directions, e-mail ili DM (direct message) direktno preko aplikacije. Nakon pokretanja neke plaćene kampanje, preko 70% kompanija vidi povećanje konverzije, a ujedno i ovih klikova.

Ukoliko ne koristite reklame, propuštate ogromnu priliku da dođete do korisnika koji bi verovatno želeli da čuju šta imate da kažete. Postoje osnovna četiri tipa reklama koje možete iskoristiti za plasiranje svog sadržaja, a to su: Photo Ads, Video Ads, Carousel Ads, Story Ads. Počnite da ih isprobavate ukoliko još niste!

#9 Ignorisanje Instagram Story opcije

instagram story

Instagram Story dozvoljava korisnicima da objavljuju slike i snimke u slideshow formi, a sav ovaj sadržaj ostaje na Instagramu samo 24h. Preko 200 miliona korisnika Instagrama koristi Story svakodnevno. Jedna od pet ovih priča (story) rezultira dobijanjem privatne poruke (DM) od strane gledaoca. Ukoliko želite da dobijate direktne poruke od svojih pratilaca, onda ne smete zanemariti Story.

Kako najbolje iskoristiti Story?

  • Pričajte priču. Story (Priča) nije bez razloga dobio to ime. Redosled i kratak format omogućavaju da sadržaj bude zanimljiv i da se od kratkih delova napravi veća priča. Na primer, možete objavljivati recept korak-po-korak, snimiti obilazak svojih kancelarija ili prikazati jedan svoj dan ili jedan radni dan nekog od zaposlenih.
  • Budite autentični. Nemojte brinuti o tome da li je sadržaj savršeno obrađen. Ova platforma prašta nesavršenost i treba je koristiti spontano (ili bar treba da izgleda kao da je korišćena spontano). Napravite grešku, prikažite realnost i pravu ličnost koja stoji iza vašeg brenda.
  • Pružite publici neku vrednost. Pored toga što želite da vaš sadržaj bude autentičan, morate se uveriti u to da sadržajem dajete nešto vredno svojim fanovima i da ne trošite njihovo dragoceno vreme. Proverite još jednom koji su vaši ciljevi, kakvu strategiju ste zamislili za društvene mreže i potrudite se da u sve to uklopite i Instagram Story.
  • Budite kreativni. Iskoristite sve što ova opcija nudi – filtere, stikere, tekst, opciju za crtanje, tagove – tako ćete učiniti sadržaj interesantnijim.

Kada Instagram koristite pravilno, dobijate neverovatnu priliku da podelite viziju svog brenda sa svetom. Imajte stalno u vidu ove najčešće greške koje se prave na Instagramu kako biste ih ubuduće izbegli u širokom luku.

Izvor: www.hootsuite.com 9 Instagram Mistakes Social Media Managers Should Avoid

Konstantnim ulaganjem u razvoj sajta i prisutnosti na Internetu uspeli smo da dobijemo nove klijente i postanemo prepoznatljivi na tržištu kada je u pitanju ugradnja stolarije.

Miloš Novaković
Vlasnik, ProMax Doo

Uspeli smo za godinu dana da osvojimo tržište brze hrane prisustvom na Facebook-u i reklamiranjem na Google platformi. Trenutno nas prati 30.000 ljudi… Idemo dalje.

Goran Filić
Komercijalni direktor, Burger Plus

Imali smo web sajt koji nam nije donosio posete i nove klijente dok nismo počeli da sarađujemo sa iMarketing-om. Sada nas klijenti pronalaze i preko Google-a i preko Facebook-a.

Prim. dr sc med Aleksandra Mladenović Mihailović
Osnivač, Ginekološko Akušerska Ordinacija Mladenović