Dužina TikTok videa je povećana na 3 minuta

Dužina TikTok videa se menja konstantno. U vreme kratkog raspona pažnje, svaki sekund sadržaja je bitan. Zato je povećanje sa inicijalne dužine od 15 sekundi na 60 sekudni bio logičan korak. Na ovaj način, kreatorima je omogućeno da kreiraju duže videe, a za TikTok ovo znači i veći watch time, i samim tim, duže korišćenje aplikacije i veća mogućnost za plasiranje oglasa. Ipak, bilo je samo pitanje vremena kada će doći novo proširenje. U julu 2021. godine, stigla je velika vest.

Duzina TikTok videa je povecana na 3 minuta

Dužina TikTok videa povećanja na 3 minuta

TikTok je 1. jula 2021. zvanično objavio da nova maksimalna dužina TikTok videa sada iznosi 3 minuta. Ova odluka je doneta nakon nekoliko meseci testiranja te opcije. Naime, određeni broj kreatora je već krajem 2020. dobio opciju za pravljenje dužih videa. Nakon pozitivnih povratnih informacija od ovih kreatora, TikTok je novu dužinu omogućio svim korisnicima.

Nova dužina TikTok videa

U zvaničnoj objavi stoji da je ovakva promena došla kao rezultat primedbi kreatora iz određenih oblasti da bi im trebalo malo više vremena za predstavljanje sadržaja kao što su kulinarski recepti, tutorijali za šminkanje, edukativni videi, komični skečevi i slično. Pre ove izmene, ustaljeni recept za kreiranje sadržaja dužeg od minut bilo je snimanje više povezanih videa i pozivanje gledalaca da zaprate kanal kako bi videli nastavak. Ovo je možda služilo kao način da se dođe do više pratilaca, ali je svakako bilo frustrirajuće za gledaoce, koji su morali da pretražuju kanal kreatora kako bi došli do nastavka sadržaja koji ih je zainteresovao.

Konkurentnost sa YouTube-om

Ovaj potez TikToka može se shvatiti kao odgovor na potrebe kreatora ili gledalaca, ali njegova direktna posledica biće veća kompetitivnost sa YouTube-om. Ova video platforma svakako odavno ima razloge za brigu povodom rasta TikToka, što je i dovelo do pojave novog YouTube formata, YouTube Shorts.

Konkurentnost sa YouTube-om

Nešto ranije iste godine online javnost je bila prilično uzburkana kada su promenjeni YouTube uslovi korišćenja, što bi moglo da ukazuje na veliku potrebu za promenom koju vlasnici ove platforme osećaju.

Iako je malo verovatno da TikTok preuzme dominaciju koju YouTube ima na polju videa dugog formata, postoje jasne tendencije za daljim povećanjem maksimalne minutaže. Naime, određeni kreatori su dobili notifikacije u kojima stoji da im je omogućeno da postavljaju videe do 5 minuta već u avgustu 2021, a na platformi su se pojavili i videi dužine do 10 minuta, pa se pretpostavlja da su u pitanju testiranja za uvođenje i ovih formata. Ukoliko testiranja budu uspešna, na osnovu dosadašnjeg tempa kojim je TikTok uvodio izmene uskoro možemo očekivati novo produženje formata. Ipak, zvaničnog obaveštenja od kompanije na ovu temu još uvek nije bilo.

Dužina TikTok videa

Iako ovakav razvoj događaja deluje jako brzo (čak i za 3. deceniju 21. veka), treba se setiti gde zapravo počinju testiranja novih TikTok opcija. Naime, korisnici kineske verzije TikTok aplikacije, pod nazivom Douyin, već od 2019. godine mogu da postavljaju klipove od 15 minuta. Kineska aplikacija Douyin u trenutku pisanja ovog bloga ima 670 miliona korisnika, i testiranja svih noviteta se obavljaju dosta ranije, tako da na zapadno tržište dolaze nakon što su već uveliko isprobani.

Rezultati

Krajem 2021. godine, TikTok je objavio tekst u kome se prikazuju rezultati ove promene. Njihova statistika pokazuje da su videi duži od jednog minuta dobili preko 5 milijardi pregleda u celom svetu. U ovom tekstu objavili su i priče kreatora za koje smatraju da su na pravi način iskoristili dodatno vreme koje su dobili.

Charles Gross

Prvi kreator kog su tako izdvojili je @charlesgross. Ovaj TikToker bavi se modom, i „lifestyle“ temama, i produženi format je iskoristio za davanje detaljnijih analiza trendova i opširnijih modnih saveta.

Charles GrossČarls je u vezi sa produženim formatom rekao:
„TikTokovi dužeg formata su sada integralni deo mog pripovedanja. Tri minuta su savršen, skoro pa magični format da prenesete poruku a da pritom ostanete verni kratkoj formi. To preklapanje mi je mnogo pomoglo da stvorim neke od svojih omiljenih TikTokova. Moja publika koja je zaista najpozitivnija sila puna ljubavi, su pokazali veliku podršku za moje duže TikTokove. Neki od tih TikTokova su među mojim videima sa najboljim performansama.“

Salty Cocina

Kreatorka koja na TikToku deli svoje recepte, @saltycocina, dobila je više prostora da na pravi način prikaže instrukcije za pripremu hrane. Svoje videe organizuje u plejliste kao što su „Doručak“ i „Prilozi“, tako da njen sadržaj podseća na kulinarske mini-serije. Ona Tik Tok koristi od februara 2021, i kaže da je na početku videe pravila samo za svoju porodicu i prijatelje. Zbog velikog interesovanja koje je njen sadržaj izazvao, počela je da snima sve više videa i došla do milionskog broja pratilaca.

Duzina TikTok videa - Salty Cocina

Ona je rekla:

„Moram da kažem da sam bila više nego uzbuđena kada su najavili duže videe. Sa dužim videima mogu bez žurbe da objasnim svaki recept. Moja originalna zamisao bila je da ostavim ove videe za svoju decu i unuke, ali sada želim da ovo podignem na viši nivo i ostvarim lične ambicije.“

Black Brilliance OTBS

Endru, osnivač profila @blvcklyst, stvara informativni sadržaj dugog formata. Njegova serija TikTokova dokumentarnog tipa pod nazivom “Black Brilliance on the B-Side” i virtuelni kviz “Black Brilliance Game Show” su stvoreni za duži format, pa mu je nova dužina TikTok videa umnogome olakšala proces stvaranja.

Black Brilliance OTBS

Još jedan kreator edukativnog sadržaja, @frankmichaelsmith se bavi temama koje se kreću od iznenađujućih naučnih činjenica do legendarnih sportista. Njegovi TikTokovi su osmišljeni kao mini dokumentarci, pa je jednominutni format često bio previše tesan za sve informacije koje on želi da iznese.

Frank Michael Smith

„Duže videe sam počeo da objavljujem čim je ta opcija postala dostupna. Moji videi nakon montaže često traju negde između 60 i 70 sekundi. Zahvaljujući dužim videima, više ne moram da izbacujem ključne scene, što mi omogućava da ispričam svoje priče u celosti. Moji duži videi imaju jednako dobre, ako ne i bolje performanse nego moji ostali videi. Pretpostavljam da većinu vremena moja publika ni ne primećuje da su videi duži, što i jeste cilj!“

TikTok lider na tržištu kratkih video formata

TikTok je trenutno neprikosnoven na tržištu videa kratkog formata. Iako je upravo dužina TikTok videa ono što je ovu platformu na početku učinilo jedinstvenom, sada je jasno da to nije faktor koji je održava tako visoko iznad konkurencije. Glavni adut TikTok mreže su svakako izuzetno bogate opcije za kreiranje sadržaja. Kao glavni rival u tom smislu postavljaju se Instagram Reels videi. Ako imamo na umu sudbinu koju je Snapchat doživeo nakon uvođenja Instagram Story-ja, mogli bismo se zabrinuti za TikTok. Ipak, TikTok zadržava veliku prednost u odnosu na Instagram Reels zbog veće otvorenosti za različite tipove sadržaja kao i dodatnim alatima koji se kreiraju za korisnike a pomoću kojih se može bolje izneti TikTok video. Kreatori na TikToku osećaju veću slobodu za eksperimentisanje, dok je Instagram još uvek donekle rezervisan. Reels zato mnogim TikTok kreatorima služi za objavljivanje videa koji su imali dobre performanse na TikToku, što dovodi do toga da Instagram kasni i sa sadržajem i sa trendovima za svojim konkurentom. Imajući u vidu status TikTok-a kao “ekskluzivne” platforme, produžetak trajanja videa može se videti kao samo još jedan veliki korak napred.

Digitalni marketing kurs