Kako Poboljšati Efikasnost na Društvenim Mrežama?

Evo predloga i 5 načina da poboljšate svoj rezultat na društvenim mrežama.
Da li vaša publika na društvenim mrežama gubi interesovanje?
Da li želite da izazovete emocije kod vaših pratioca?

Da biste se povezali sa vašom ciljnom grupom možete koristiti psihologiju i to je jedan od moćnih načina da ih angažujete i motivišete kako bi ih naveli na akciju.

U ovom članku možete otkriti 5 psiholoških principa koje možete koristiti kako biste poboljšali svoje marketinške rezultate na društvenim mrežama.

Ljudi preferiraju priče

U knjizi Made to stick: Why Some Ideas Survive and Other Die, autori Chip i Dan Heath dele svoja istraživanja koja otkrivaju da smo naklonjeniji donaciji kada čujemo priču nekog pojedinca kome je to potrebno nego kada čujemo podatke o celoj osiromašenoj regiji.

Iako patnja cele regije ima veći uticaj nego ona od pojedinca, priča pojedinca je dopadljivija jer ćemo imati emocionalni odgovor kada čujemo iskustva ostalih, a ne statistiku i apstraktne informacije.

Da biste primenili ovakav princip na vaš marketing na društvenim mrežama, ispričajte priču kako biste dotakli vašu publiku emotivno.

VIDEO https://www.youtube.com/watch?v=AR5AAWkjaMQ

Reklame kao što je ova prate princip „pokaži, ne pričaj“. One vode članove publike kroz priču koju oni trebaju da interpretiraju njima samima zasnovanu na dogadjajima i likovima.

Vaš sadržaj na društvenim mrežama može impresionirati publiku i može ostati duže u sećanju ukoliko sadrži lično iskustvo, bilo vaše ili od nekog drugog.

Lične prednosti generišu interesovanja

Izražavajući bolje kako ljudi mogu imati koristi od vašeg proizvoda ili usluge će vam pomoći da povećate angažovanje na društvenim mrežama.

Tviter nalog Taco Bell-a okuplja i angažuje svoju publiku svojim duhovitim i interaktivnim tvitovima. Što je najvažnije, ljudi iza naloga razumeju šta ljude na to tera. Pogledajte ovaj popularan tvit. Ko bi želeo besplatan obrok?

Zamislite samo o čemu ljudi razmišljaju dok gledaju Word Series, šampionat u bejzbolu. Oni se potajno nadaju da će neko osvojiti bazu zbog obećanja besplatnog doručka u Taco Bell-u. Ovo drži brend u mislima članova publike.

Naravno, ne morate svima u zemlji da date besplatan doručak da biste privukli pažnju. Postoje i druge efektivne metode da na primer stavite ljudima do znanja šta vi ili vaš projekat možete da učinite za njih. Tako Bell strategija nam kaže da privljačenje publike počinje sa pričom o tome šta oni najviše žele.

Apple kompanija se veoma zapaženo okrenula ka korisnicima kada je Stiv Džobs opisao iPod kao 1000 pesama koje mogu da stanu u vaš dzep. Sada zamislite da je umesto toga opisao njegove karakteristike poput velike memorije i glatke teksture. Ljudi bi verovatno rekli: „Šta sa tim? Kako to može meni koristiti?“

VIDEO 2 https://www.youtube.com/watch?v=6SUJNspeux8

Dakle, kada sledeći put odelite nešto o vašem brendu na društvenim mrežama, objasnite ili pokažite zašto bi on napravio bitnu razliku u životima ljudi.

Dokaz od kolega povećava poverenje

Ovih dana, komentari i potvrde o proizvodu i servisima su dostupne klikom na dugme.

To šta naše kolege rade utiče na donošenje naših odluka.

Veb sajt od Crate i Barrel pozivaju kupce da ostave njihove komentare za proizvode i daje im opciju da ostave sliku. Slike pomažu drugim potencijalnim kupcima da zamisle kako bi taj proizvod izgledao u njihovom kućnom okruženju.

Postoje razni načini da kreirate dokaz za društvene grupe. Prikažite lajkove na Fejsbuk stranici i postujte potvrde i komentare koji vašoj publici govore o popularnosti vašeg proizvoda. Crate i Barel takodje ohrabruju kupce da stavljaju slike njihovih proizvoda u upotrebi na Instagramu uz pomoć haštaga #CreateStyle

Najmoćniji društveni dokaz je kada imate neuredjene pozitivne komentare. Vaši kupci će tada znati da su vaši proizvodi ili usluge izvanredni toliko da srećni kupci garantuju za njih na njihovim sopstvenim nalozima.

Uticaji deluju na kredibilitet

Partnerstvo sa nekim od autoriteta će poboljšati zapažanje vašeg brenda ako je to neko kome ljudi veruju, koga vole ili poštuju.

Ako je osoba poznata i uspešna u svojoj sopstvenoj karijeri, to će pozitivno uticati na vaš brend. Nažalost, i obrnuti slučajevi su takodje istiniti. Ukoliko vaš žirant ima loš publicitet , vaš brend će zbog toga ispaštati. Ovi principi su primenljivi čak i ukoliko osoba nije ekspert ili autoritet na polju na kom je promovisana.

Profesionalna teniserka Marija Šarapova je veoma tražena kao promoter i kao neko ko daje potvrdu zbog svoje uspešne karijere i veoma velikog praćenja na društvenim mrežama. Kao neko ko promoviše Tiffany & Co., izmedju ostalih brendova, ona koristi svoje naloge na društvenim mrežama da prikaže proizvode svojim pratiocima. Ovde je, na primer, Marija podelila sliku Tiffany narukvice na svom Instagramu.

Kada su ljudi nesigurni ili ne znaju kako da reaguju u nekim situacijama, oni često pitaju druge kao vodiče. U knjizi Influence: The Psychology of Persuasion, Robert Cialdini otkriva da su ljudi naklonjeniji praćenju instrukcija koje su date od strane osobe sa autoritetom.

Pitajte osobu koja je poštovana na vašem polju industrije da javno predstavlja vaš brend. To može napraviti čuda u gradjenju kredibiliteta. Ne možete naći takvu osobu od autoriteta? Napravite svoj sopstveni autoritet koristeći oznake kao što su vaša prethodna iskustva, pozadinu u znaku vašeg obrazovanja, ili priznanja koja ste dobili za svoj rad.

Oskudnost stvara potražnju

Ljudi žele ono što ne mogu da imaju. Malopre pomenuta knjiga čiji je autor Robert Cialdini sadrži diskusiju o tome kako ljudi više vrednuju ako je nešto retko.

U 1985. Godini Coca-Cola je izvršila jedan eksperiment o tome da li ljudi više vole ovo tradicionalno piće ili njihovu noviju formulu. U slepom probanju ovog napitka, 55% ispitanika je više volelo novu formulu. Kada su otkrili identitete formula, novu je želelo još 6% ljudi. Medjutim kada su zamenili tradicionalnu formulu, ljudi bi radije staru.

Najefektivniji način da pridobijete pažnju ljudi i naterate ih na akciju, je da napravite da nečega ima malo. U ovom Fejsbuk postu, Honest Company koristi principe oskudevanja prikazivajući kako je nešto dostupno samo za 12 sati.

Činjenica koje se ljudi plaše je da oskudevaju u nečemu i to ih tera na akciju. Ukoliko ponudite nešto u ograničenim količinama ili za kratak period vremena, možete kod ljudi izazvati takav osećaj oskudevanja.

Zaključak

Društvene mreže su često prvi potez ka kontaktu sa vašom ciljnom publikom. Primena psihologije na to kako prodavati toj publici vam daje glavnu početnu izgradnju jedne angažovane zajednice.