Vodič za praćenje konverzija na Fejsbuku

Praćenje konverzija na Fejsbuku i Instagramu je krucijalan korak ukoliko mislite da se uspešno reklamirate na ovim platformama.

Praćenje konverzija na Fejsbuku i Instagramu nije samo merenje vašeg povrata na ulaganja (ROI) koristeći Facebook Ads Manager. Zapravo vam pomaže da povećate prihod koji ostvarujete od svojih Facebook oglasa. I to je cilj svakog marketara, zar ne? Da bi se postigao pozitivan i što bolji ROI,  ili drugim rečima, da dobijete više nego što investirate u oglase. Praćenje konverzija na Fejsbuku i Instagramu presudan je faktor vašeg uspeha kao oglašivača.

Odvojite malo vremena da pratite svaki od koraka u ovom vodiču i do kraja ćete:

  1. Biti u mogućnosti da tačno izmerite performanse oglasne kampanje
  2. Videti poboljšane performanse vaših kampanja
  3. Uštedeti dosta vremena izbegavajući puno uobičajenih grešaka koje ljudi prave prilikom praćenja konverzija na Facebooku i Instagramu

Zašto treba pratiti konverzije na Facebook-u i Instagram-u?

Hajde prvo da vidimo razloge zbog kojih je prvenstveno potrebno pravilno postaviti praćenje konverzija na Fejsbuku i Instagramu pre nego što uopšte pokrenete vaše Facebook oglase.

1. Omogućava vam da merite povrat od svoje investicije (ROI)
Praćenje konverzija na Fejsbuku omogućava vam da vidite koliko ste konverzija ostvarili, bilo da su vaše konverzije registracija korisnika na sajtu, ili prodaja na vašem e-commerce sajtu, popunjavanje obrasca na sajtu ili bilo šta drugo šta ste stavili da bude cilj vaše oglasne kampanje.

2. Omogućuje vam kvalitetnije merenje performansi A / B testova kako biste mogli stalno da poboljšavate rezultate svojih kampanja.
Kako ne znate koji oglasi podstiču konverzije, ne možete ni pokretati testove i donositi odluke jer nemate podatke koji to mogu da vam kažu. Praćenje konverzija na Fejsbuku omogućava vam da vidite tačno odakle dolaze vaši rezultati, odnosno preko koje interesne grupe ste npr. imali najviše prodaja, ili npr. koji je to vizual uticao da prodaja bude najbolja za istu interesnu grupu itd.

3. Omogućuje Facebooku da optimizuje algoritam za reklamiranje tako da postigne bolje rezultate.
Algoritam je pametan. On prati ko konvertuje vaše oglase i koristi te podatke da automatski cilja više ljudi poput njih. To znači da, kada ostvarite više konverzija, Facebook uči i pomoću algoritma prikazuje reklame drugim ljudima koji bi  verovatno takođe izvršili konverziju i na taj način prikazuje vaše oglase većem broju reprezentativnije potencijlane publike. Ako nemate praćenje konverzija, to je ono što vam nedostaje. U međuvremenu, možete pročitati još jedan tekst o tome kako da merite rezultate svojih aktivnosti.

Ovo su već dovoljni razlozi da postavite praćenje konverzija i na vaš sajt. Razmotrićemo dva različita načina za implementaciju i praćenje konverzija na Fejsbuku u sledećem odeljku. Ali obe metode zavise od toga da li ćete pravilno na vaš sajt instalirati Facebook piksel kod.

Ako već niste instalirali Facebook piksel kod na sajtu, predlažemo vam da odvojite malo vremena za to i vratite se na ovaj vodič kada završite.

Ako ste već postavili Facebook pixel kod možemo dalje.

Metode za praćenje konverzija na Facebook-u i Instagram-u

Facebook nam je dao 2 različita načina za praćenje konverzija na Fejsbuku. Nijedan od njih nije „pravi način“, to je jednostavno slučaj odabira metode koji je najbolji za vaš biznis. Pogledajmo svaku metodu odvojeno, slučajeve njihove različite primene kao i prednosti i nedostatke svake.

1. Facebook Custom konverzije

Custom konverzije su najjednostavniji način da započnete praćenje konverzija na Fejsbuku. 

Ne zahtevaju nikakve dodatne promene Facebook piksela na vašoj web lokaciji. Sve dok imate instaliran novi piksel, samo treba da kreirate custom konverziju u Ads manager-u.  Sve što trebate je da odredite URL (ili delimični URL) stranice „nakon konverzije“ (takozvana hvala stranica ili thank you page), unesete vrednost konverzije i to ste završili. Šta je „stranica nakon konverzije“ odnosno “thank you page”?

To je stranica koja se otvara automatski onim posetiocima sajta koji izvrše željenu konverziju tj. NAKON što izvrše konverziju. Na primer, to mogu biti stranice zahvalnosti koje ljudi vide nakon što se uključe na svoju listu e-pošte ili strana za potvrdu porudžbine koju vide nakon završetka kupovine.

Možete takođe da odredite vrednost konverzije za svaku prilagođenu konverziju. To znači da kada se konverzija zabeleži, Facebook dodeljuje vrednost koju ste naveli za taj događaj. Dodeljivanje vrednosti događajima konverzije olakšava vam praćenje ROI kampanje u Facebook Ads manager-u. Kad god Facebook beleži konverziju, toj konverziji će dodeliti navedenu vrednost.

Kada su postavljene vrednosti konverzije, lako možete videti svoj ukupni trošak, broj konverzija i vrednost tih konverzija u istom redu:

Kao što možete videti u ovom primeru, potrošeno je 3,93 dolara, a vrednost konverzije svakog proizvoda prikazana je zasebno.

Nedostaci custom konverzija 

Vrednost koju dodelite prilagođenoj konverziji je statična. To se nikada ne menja. Kad god se aktivira ta konverzija, ona se dodeljuje uvek istoj vrednosti. To je u redu ako prodajete jedan proizvod sa jednom cenom.

Takođe nije problem ako prodajete više proizvoda, a svaki ima zasebnu stranicu za potvrdu narudžbe sa sopstvenom jedinstvenom URL adresom. U tom slučaju biste jednostavno postavili zasebnu prilagođenu konverziju za svaki proizvod / URL, a svaki ima sopstvenu vrednost konverzije.

Ali to nije način na koji funkcioniše većina sajtova za e-trgovinu. Većina sajtova e-trgovine funkcioniše na istoj stranici za potvrdu porudžbine koja se dinamički ažurira na temelju onoga što svaki kupac kupi.

Na primer, kupci se uvek odvede na istu thank you stranicu nakon kupovine, bez obzira da li su kupili plave cipele, crvenu košulju ili zeleni dres. U tom slučaju nije moguće pratiti vrednosti naloga sa prilagođenim konverzijama, jer ta stranica za potvrdu narudžbe uvek ima isti URL i samim tim istu vrednost konverzije bez obzira na to što je kupac kupio.

Rešenje za to su Standard events o kojima ćemo govoriti u sledećem odeljku.

Drugi nedostatak je to što ste ograničeni na 100 prilagođenih konverzija u bilo kojem trenutku. To znači da ako imate više od 100 različitih događaja konverzije koje želite da pratite, nećete želeti da koristite ovu opciju.

Ovo najverovatnije neće predstavljati problem za većinu sajtova. Ali za veće sajtove sa mnogo konverzija koje mogu pratiti, to može biti problem.

2. Standard events

Drugi način za implementaciju i praćenje konverzija na Fejsbuku je sa Standard Events.

Ova metoda je složenija za primenu od custom konverzija jer morate malo da modifikujete Facebook piksel kod, ali je definitivno robusnije rešenje. Standard event je opcioni event koji dodajete svom osnovnom Facebook pikselu kodu. Standard events se postavljaju samo na određene stranice, a ne na svaku stranicu sa vašim osnovnim pikselom. Stranice sa standard events su one na kojima želite da pratite određeno ponašanje korisnika, kao što je konverzija. Tako imate bazni Facebook piksel kod na svakoj stranici, a za stranice na kojima želite pratiti konverzije imate malo izmenjenu verziju ovog piksela sa uključenim standardnim kodom događaja.

Verovatno se pitate zašto bi neko želeo da koristi ovu komplikovaniju metodu za custom konverzije.

Glavni razlog je mogućnost dinamičkog davanja podataka Facebooku.

Budući da modifikujete Facebook piksel za slanje određenih podataka Facebooku na osnovu stranice na vašoj web lokaciji koju ljudi posećuju, možete da dodate podatke u kod na osnovu onoga što kupci kupuju / ili za šta se prijavljuju itd.

Evo primera kako to funkcioniše: Recimo da imate web lokaciju za e-trgovinu koja prodaje obuću.

Kao i većina web lokacija za e-trgovinu, kupci se preusmeravaju na istu stranicu za potvrdu porudžbine bez obzira na to šta naručuju, stranica se samo dinamički ažurira s detaljima za njihovu specifičnu kupovinu. Standardni kod događaja „Kupovina“ dodate svom Facebook pikselu na stranici za potvrdu porudžbine.  Istovremeno dodajete kod koji dinamički dodaje ukupnu vrednost porudžbine tom kodu, kao i detalje o proizvodu, kao što su kategorija i tip.

Koji metod treba da koristite za praćenje konverzija na Fejsbuku?

Verovatno se pitate koji metod treba da koristite, pa evo kratkog sažetka:

Kada treba da koristite custom konverzije?

  • Imate manje od 100 događaja konverzije koje morate pratiti
  • Svaki od vaših proizvoda / usluga ima svoju jedinstvenu stranicu za potvrdu narudžbe i vrednost kupovine je fiksna.
  • Tražite najlakši način za implementaciju i praćenje konverzija na Fejsbuku

Kada treba koristiti standard events?

  • Trebate pratiti više od 100 događaja konverzije
  • Koristite dinamični sistem za naplatu i želite pratiti vrednosti konverzija
  • Želite da prosledite dodatne parametre Facebooku za napredno kreiranje i praćenje prilagođene publike
  • Bez problema postavljate Facebook piksel i menjate ga

Još jedna stvar koju ćemo ovde spomenuti je da možete koristiti kombinaciju obe metode.
Prilagođene konverzije mogu dopuniti Standard events ako se pravilno koriste, ali to je napredna tema i izvan dometa ove diskusije. Samo znajte da ne morate da trajno birate između jednog ili drugog.
Nadamo se da ste sada shvatili razliku između dve metode praćenja konverzija i nadamo se da ste odabrali onu koja vam najbolje odgovara. Pogledajmo u nastavku kako implementirati svaku metodu.

Kako se koriste Custom konverzije

U ovom odeljku ćemo vas provesti kroz postupak postavljanja custom konverzija. Pretpostavljamo da već imate instaliran osnovni piksel na svakoj stranici na vašem web sajtu. Ako još niste, moraćete da ga dodate pre nego što sledite ove korake.

Prvo idite na Facebook Ads manager i kliknite na glavni meni, zatim na -> „Custom conversions“.

 

Prvi korak u podešavanju Custom konverzija je da izaberete par bazičnih opcija.
1. Izaberete vaš Facebook pixel kod
2. Izaberete “All URL Traffic”
3. Izaberete vrstu događaja (type event) koji želite da kreirate. Ovo zavisi od toga šta želite da pratite na sajtu, koju aktivnost. Ako želite da pratite kupovinu, izaberite Purchase. Za email sabskrajbere, izaberte Lead itd.

Sada ćete morati da kažete Facebook-u šta smatrate konverzijom. Zaista je važno da to uradite na pravi način. Ako to ne uradite kako treba, Facebook će pogrešno prijaviti konverzije i nećete dobiti tačne rezultate iz svojih kampanja, niti ćete moći precizno da izmerite ROI.

Prvo odredite URL koji će se otvarati  NAKON što završe radnju koju želite (da li je kupovina, pretplata i sl.). Ako želite da se ljudi pridruže vašoj listi e-pošte, koji je URL stranice zahvalnosti koju vide nakon slanja adrese e-pošte? Ako prodajete proizvode ili usluge, koji je URL stranice na koju se preusmeravaju nakon uspešno završenog plaćanja? Primetićete da govorimo o stranicama koje ljudi vide tek nakon završetka akcije / transakcije.

Nemojte kod za merneje konverzija postavljati na stranice gde se nalazi npr. forma za prijavu na Newsletter.  Ako biste koristili ove stranice, Facebook bi zabeležio konverziju svaki put kada neko poseti vašu stranicu za prijavu, i ako se prijavi i ako se ne prijavi računao bi tu posetu kao konverziju. Ako napuste vašu web lokaciju pre nego što pošalju svoju adresu e-pošte ili dovršetak odjave, videćete „lažne“ konverzije sa kampanje na Facebooku jer neće biti odgovarajuće prijave ili kupovine putem e-pošte.

U skladu sa tim, sledeći korak je da se iz padajućeg okvira odabere „URL contains“ ili „URL equals“. Postoji i opcija da odaberete „Event“, ali to je sama po sebi velika tema pa ćemo je sačuvati za drugi post.

Obično nije važno da li ste odabrali „Contains“ ili „Equals“, sve dok u polje „Ključne reči URL-a“ unesete tačne informacije, odnosno pravu stranicu koja će služiti za merenje konverzije, a to je uvek ona stranica koja se otvara nakon željene akcije. Zapamtite ovo. 

Ako odaberete „URL equals: Unesite ceo URL koji se prikazije nakon prijave na newsletter ili nakon kupovine u e prodavnici. To će izgledati ovako: „https://www.imarketing.rs/hvala-za-prijavu“ ili za kupovinu, tj. nakon kupovine, možete namestiti da vam sajt otvara stranicu „https://www.imarketing.rs/uspesna-kupovina

Ako odaberete „URL contains: Unesite jedinstveni deo URL adrese za prijavu na poštu ili odjavljivanje.

Kao što vidite u donjem primeru, izabrali smo „URL contains “ i uneli npr. „/ my-thank-you-page“ kao ključnu reč URL-a. Ovo će raditi dobro sve dok nijedan drugi URL na našoj web stranici ne sadrži „/ my-thank-you-page“.

Zatim ćete morati da odaberete kategoriju za ovu custom konverziju. To bi trebalo da odgovara vrsti događaja konverzije koji pratite. Kao što vidite na gornjoj slici, izabrali smo “Kupovina” kao kategoriju.

Poslednji korak je da svojoj custom konverziji date smisleno ime, opis (izborno) i postavite vrednost konverzije (izborno).

Predlažemo da mu date ime koje događaj čini lako prepoznatljivim. Na primer, ako pratite prodaju par plavih cipela, možete to nazvati „Kupljene plave cipele“. Možete dodati i opis custom konverzije ako vam je potrebno više detalja nego što možete da unesete u ime.

Konačno, imate mogućnost unosa vrednosti konverzije.

Unos vrednosti konverzije može biti zaista koristan jer vam omogućava ne samo da pratite koliko se puta konverzija dogodila, već i vrednost tih konverzija možete videti u Facebook Ads manageru.

Kada kliknete na „Create“, kreiraće se custom konverzija i videćete nešto ovako:

Primetićete da status kaže „Još nema aktivnosti“. To samo znači da niko nije posetio URL koji ste konfigurisali za prilagođenu konverziju od trenutka kada ste je kreirali, i to je ok jer ste sve tek kreirali pa Facebook nema podatke. Posetite vašu stranicu za konverziju. Dajte mu nekoliko minuta i osvežite listu custom konverzija i status bi sada trebalo da bude „aktivan“.

To je to! Napravili ste prvu custom konverziju na Facebooku.

Ostalo je samo da konfigurišete svoje oglasne setove (Ad Sets) tako da se optimizuju za tu konverziju. Pogledaćemo kako to učiniti nakon što vam pokažemo kako se koriste standard events.

Kako koristiti Facebook Standard Events

Sada pogledajmo kako da koristimo standard events za praćenje konverzija na Fejsbuku.

Morate da izvršite male promene u osnovnom piksel kodu da biste koristili standard events, a mi ćemo vam pokazati kako da to uradite.

Prvo što treba primetiti je da ne želite da na svojim stranicama imate praćenje duplikata piksela na kojima pratite konverzije. To znači da ako već imate osnovni piksel na svojoj stranici zahvalnosti ili stranicu za potvrdu narudžbe, ne želite da dodate još jedan Facebook piksel sa standardnim jednolikim kodom. Jednostavno bi trebalo da modifikujete postojeći osnovni piksel tako da sadrži relevantni standardni događaj.

Započnite tako što ćete preći na stranicu “Pixels” u Facebook Ads manager-u.

Odatle kliknite na detalje dugme vašeg pixel-a.

 

Zatim, odeberite “Instal Pixel” opciju i izbaerite manuelno instaliranje piksela na websajt. Dakle čak i kada imate već instaliran piksel kod na vaš websajt ovo su neophodni koraci kako bi dobili vaš Standard Event kod.

U ovom trenutku vi verovatno već imate instaliran Facebook pixel kod na websajt, pa ćete kliknuti na Continue kako vi nastavili do sledećeg ekrana. Ukoliko nemate, ovaj kod u prvom prozoru je u stvari osnovni Facebook pixel kod koji se postavlja na websajt.

Zatim odaberite “Manually Add Event Code”.

Sada će vam se prikazati svi osnovni  događaji koje možete pratiti “Standard events”. Dostupni događaji uključuju:

  • View Content
  • Search
  • Add To Wish List
  • Add To Card
  • Initiate Checkout
  • Add Payment Info
  • Purchase
  • Lead
  • Complete Registration
  • Other

Mi smo odabrali opciju Purchase standard event i stavili vrednosti konverzije 197 USD. To govori Facebooku da nama svaka kupovina vredi toliko, i svaki put kada neko trigeruje ovu konverzuju ova vrednost će se pojavljivati takođe u metrikama u Facebook Ads Manageru takođe.

Da biste implementirali standard events, morate uzeti svoj osnovni piksel kod i dodati u standard event koji želite da pratite.

Da biste to učinili, samo kopirajte kod osnovnog piksela u npr. Notepad ili sličan program, a zatim kopirajte kod Standard Event-a koji je automatski generisan.  Ovaj kod morate staviti odmah nakon ‘fbk (‘ track ‘,’ PageView ‘);’ i pre oznake  

Evo kratkog pregleda osnovnog Facebook piksel koda bez standard event-a:

A evo piksela nakon dodavanja “Complete registration“:

Odatle ćete samo kopirati piksel sa svojim standard eventom između glavnih oznaka na stranici za zahvalnost nakon registracije. Sada pratite registracije kao konverziju na toj stranici koristeći standard events.

Dodavanje vrednosti konverzije

Ranije smo spomenuli da je jedna od prednosti korišćenja standard eventa ta što vam omogućavaju da dinamički prolazite u vrednosti konverzije i dodajete parametre. Evo kako te informacije dodajete u svoje kodove standard events-a. Prvo pogledajmo dodavanje događaja „Kupovina“ sa postavljenom vrednosti konverzije u vaš piksel kod.

Videćete da je vrlo slično dodavanju registracije događaja, a osim ovog, takođe smo uneli vrednost kupovine i valutu.

Upotreba parametara za prikupljanje još više podataka

Pored dinamičkog praćenja vrednosti konverzije, standard events takođe vam omogućavaju prikupljanje mnoštva dodatnih podataka dodavanjem parametara vašem piksel kodu Facebook-a. Koristićemo „View Content“ kao primer.

Ovaj event se koristi kada se pregleda ključna stranica poput odredišne stranice, stranice proizvoda itd.

Naravno, ako ljudi posećuju stranice sa sadržajima ili proizvodima na vašoj web lokaciji, bilo bi korisno da to prijavite Facebook-u kao deo standard event-a kako biste mogli da koristite te informacije za potrebe vaše Remarketing kampanje.

Evo kako dodajete parametre za prosleđivanje vrste i imena sadržaja svaki put kada se pokrene standard event „View Content“.

Sve što trebate je da dodate standardni kod eventa kao što smo vam pokazali gore, osim što ćete ovoga puta uključiti i svoje parametre.

Evo kako bi kod standard eventa izgledao:

fbq(‘track’, ‘ViewContent’, {

content_type: ‘product’,

content_name: ‘Shorts’

});

Dodat našem osnovnom pikselu, postaje:

Dakle, u ovom primeru, postavljanjem ovog piksela na stranicu proizvoda za par šortsa, aktivirali biste standard event „View Content“, a Facebook bi takođe znao da je prikazani sadržaj proizvod pod nazivom „Shorts“.

Zatim možete da koristite ove podatke da bi vaše kampanje za remarketing postale još pametnije.

Jednostavan slučaj upotrebe na osnovu ovog primera bio bi prikazivanje oglasa koji sadrže šorceve svima koji su pogledali šorc na vašem websajtu. Nivo prilagođavanja koji možete implementirati sa standard eventima i parametrima je gotovo beskrajan. To definitivno nije nešto što će svi koristiti, ali za one koji to rade mogu biti veoma moćni.

Konfiguracija oglasa 

Nakon što odaberete svoj način za praćenje konverzija na Fejsbuku i postavite ga, ono što vam preostaje jeste da postavite setove oglasa kako biste optimizovali ispravan event konverzije i osigurali da vaši oglasi budu povezani sa ispravnim eventom konverzije.

Kada kreirate novi set oglasa, od vas će se tražiti da odaberete konverziju koju biste optimizovali.

To znači da će Facebook pokušati da prikaže oglase u tom skupu oglasa ljudima koji najverovatnije završe taj događaj konverzije.

Kada kliknete na padajući okvir eventa konverzije, videćete listu koja će sadržati i standard events i custom konverzije. Sve što trebate učiniti je odabrati event konverzije koji želite da optimizujete u ovom skupu oglasa.

Budući da novi Facebook piksel koristimo za praćenje konverzija na Fejsbuku, nema potrebe za konfiguracijom praćenja konverzija na nivou oglasa. To se automatski radi za vas. U donjem primeru vidimo konfiguraciju oglasa u Power Editor-u.

Obratite pažnju na „Pixel tracking“, automatski je izabran vaš Facebook piksel kao način praćenja konverzije.

Ako koristite stari piksel (koji ne preporučujemo jer se postepeno ukida), ovde ćete morati da odaberete svoj piksel za konverziju.

To je sve što možete da konfigurišete setove oglasa i oglase kako biste optimizovali i pratili konverzije. Nije previše teško!

Sada ćete videti konverzije koje se beleže u izveštajima o Facebook oglasima dok se dešavaju.

Zaključak

Ako ste do ovde stigli, trebalo bi da imate jasno razumevanje 2 različita načina praćenja konverzija koji su vam dostupni na Facebook oglasnoj platformi i razlike među njima. Ako prodajete samo nekoliko proizvoda i nemate veliku prodavnicu za e-trgovinu, onda su custom konverzije verovatno sve što vam treba.

Ako imate veliki katalog proizvoda, dinamične blagajne i / ili puno različitih obrazaca za prijavljivanje, verovatno ćete trebati da koristite standard events. Važan deo je da pravilno postavite praćenje konverzija na Facebooku pre nego što započnete sa prikazivanjem oglasa. Na taj način možete biti sigurni da Facebook optimizuje vaše kampanje za što bolji učinak, a pratite ROI svake kampanje koju vodite.

Nadamo se da vam se svideo ovaj post i da će vam pomoći u vašim marketing naporima.

 

Izvor: www.Facebook.com, https://andrewhubbard.co/complete-guide-facebook-conversion-tracking/