Izrada web sajta se obavlja prilagođeno za svaki biznis posebno. Temeljno se ispituje konkurencija kao i trendovi iz te branše kako bi kreirali web sajt koji je po izgledu “trendy” za vašu branšu. Web sajtovi se konstantno razvijaju i prilagođavaju se novim tehnologijama, tako da se sada web sajtovi mogu prikazivati na različitim vrstama uređaja i da u svakom formatu pružaju najbolje moguće korisničko iskustvo (user experience).
Responzivna izrada web sajta
Većina biznisa nema potrebu za izradom Android ili IOS aplikacije jer im većinu neophodnih stvari može završiti web sajt, tako da je izrada web sajta za sve biznise imperativ, čime god se bavili. Web sajt je u početku predstavljao ličnu kartu preduzeća ili firme, da kada neko ukuca naziv firme na Google-u ili direktno u address bar-u dobije osnovne informacije o firmi, čime se bavi, gde se nalazi, sa slikama itd., dok je danas web sajt jedno integrisano rešenje koje može da generiše mnogo više informacija kreiranjem baze podataka vaših korisnika, samog saobraćaja na stranice web sajta, samim tim i nove lidove koji dolaze preko tog web sajta, i na kraju veću prodaju.
iMarketing.rs – pomaže firmama i kompanijama da razviju svoje prisustvo i poslovanje preko Interneta od izrade websajta kao osnove svakog Internet Marketing plana.
Zašto je izrada web sajta značajna za svaki biznis?
Besplatna izrada web sajta na nekoj besplatnoj online platformi koja to omogućava nije često najbolje rešenje, ili kada web sajt izradi neko ko nema zapravo iskustva u npr., SEO-u, marketingu i prodaji. Danas, mnogo lakše može da se kreira web sajt, uz par tutorijala, velika većina bi mogla da podigne “nešto” online. Izrada web sajta za preduzeće treba da bude profesionalno. Za određeni brend ili porodični biznis, izrada web sajta je važna prvenstveno kako bi se postavili dobri temelji digitalnog marketinga koji je odavno realnost kada je u pitanju marketing i prodaja na internetu. Takođe, na investiciju u kreiranje web sajta bi trebalo da gledate dugoročno, i rezultati se ne postižu preko noći, pogotovo što je konkurencija već dugo na tržištu i radi konstantno na svom internet prisustvu.
Izrada web sajta osnovne prednosti
- predstavljanje kompanije, firme ili porodičnog preduzeća
- predstavljanje proizvoda / usluga koje se pružaju
- pisanje tekstova (blog) i na taj način se predstaviti kao stručnjak u svom poslu
- kreiranje drugog sadržaja, slika, video itd. (pogledati blog content marketing strategija)
- kreiranje baze podataka email, telefoni itd.
- kreiranje odredišnih stranica za oglašavanje
- povezivanje sa društvenim mrežama
- novi lidovi i klijenti
- prodaja proizvoda preko online shop-a
- i još mnogo toga
Mišljenja smo da svaki biznis treba da ima svoju internet prezentaciju zato što je investicija u izradu sajta mala a opet tako efikasna. Zamislite da mesečno vašu ponudu vidi npr. 10.000 ljudi ili 100.000 onih koji baš traže takvu uslugu ili proizvod. Putem web sajta prikazujete svoju firmu i delatnost u najboljem mogućem svetlu, vaše proizvode, usluge, odnosno rešenja koja nekome mogu biti interesantna. Poenta je da pokažete svoju profesionalnost i stručnost.
Izrada web sajta i vidljivost na Google pretrazi
Pored toga što je neophodno da izrada web sajta bude prvenstveno urađena tako da web sajt bude funkcionalan, lak za korišćenje i dizajnerski dopadljiv, web sajt se mora naći i na Google pretrazi ili se vaš sajt neće prikazati nikome i to što ste uradili na web sajtu, sadržaji koje imate, neće videti ciljana publika.
Neophodno je dobro struktuirati i optimizovati web sajt za pretraživače u vezi sa vašim uslugama i proizvodima i generalno, do koje publike želite da dođete.
Plan za izradu web sajta
Najbolje bi bilo pre nego što krenete i izradu websajta da napravite dobar plan i budžet (jednokratni za izradu sajta) i budžet (mesečni ili godišnji za održavanje i unapređenje sajta). Evo par stvari o kojima bi trebalo razmisliti:
- Budžet – odredite iznos koji planirate da investirate u websajt
- Usluge – Zapišite kojim se sve uslugama bavite
- Slike – Spremite sve slike vaše firme, proizvoda ili usluga
- Tekstovi – Da li pišete tekstove sami ili neko drugi?
- Drugi materijali – Video snimci, baneri, GIF animacije…
- Email-ovi – Pripremite email adrese vaših klijenata i partnera
7 glavnih razloga za izradu ili unapređenje web sajta
Većina potrošača već pretražuje na internetu proizvode ili usluge koje vi imate da im ponudite ali se jednostavno ne prikazujete u pretrazi na Guglu. . Takođe, korisnici pretražuju i po nazivu brenda, ali za one brendove za koje znaju. Pored njih, postoji ogroman broj onih koji pretražuju na Google-u proizvode i/ili usluge koje žele da kupe. Žele da se informišu, pogledaju vrste i specifikacije proizvoda koje vi imate u već ponudi.
Stoga 91% poslovnih odluka i odluka o kupovini počinju sa pretraživanjem na internetu. U Srbiji je Google najzastupljeniji pretraživač odnosno SE – Search Engine. Pa čak i kada potrošač pogleda reklamu na TV-u ili je čuje na radiju, okrenuće se internetu (preko telefona ili računara) da pogleda više informacija vezanih za taj proizvod ili uslugu. Što znači ukoliko nemate dobro optimizovanu internet prezentaciju gubite ogroman potencijal tržišta.
U današnje vreme potrošači žele da saznaju što više informacija pre nego donesu konačnu odluku o kupovini. Većina tih potrošača, ukoliko nemate web sajt, vas neće ni uzimati u obzir kao opciju. Oni žele da saznaju detalje o vašoj kompaniji, koliko dugo poslujete, gde vam je sedište, dodatne informacije o određenim proizvodima i uslugama koje pružate, sve to kako bi bili sigurni u konačnu odluku koju donose. Statistika kaže da preko 80% ljudi ima loše mišljenje o nekoj firmi ukoliko ta firma nema svoj veb sajt.
Svaki uloženi dinar u internet prezentaciju se vraća od nekoliko puta do nekoliko hiljada puta u zavisnosti od same investicije, vaše delatnosti kao i drugih faktora.
Ono što je važno jeste da se vrlo lako može meriti efikasnost i povrat investicije i na taj način doneti važne odluke o daljem ulaganju u web sajt i generalno digitalni marketing.
Dobra stvar kod izrade web sajtova jeste što kada investirate u izradu web sajta odnosno postavite sadržaj na vaš sajt, imate ga zauvek. Taj sadržaj će biti tu stalno. Web sajt je vaš kanal, koji hostujete negde, za razliku od naloga na društvenim mrežama, koji nisu vaše vlasništvo. Web sajt će stalno raditi za vas. Naravno, uz neophodno i redovno održavanje web sajta rezultati koje postižete vremenom će biti sve bolji i bolji.
Ukoliko izradite web sajt postoji mogućnost da vas pronađe bilo ko iz bilo koje zemlje na svetu. Ukoliko imate proizvode koji se mogu prodavati online, odnosno slati poštom, vaše tržište može da postane i ceo svet i na taj način da višestruko uvećate vašu bazu kupaca, otkrijete nova tržišta i povećate profit kompanije.
Izradom responzivnog sajta pokrivate sve vrste uređaja preko kojih se može pregledati web sajt. Nije vam potrebna posebna izrada aplikacije za mobilne telefone ili tablete jer se sajt prilagođava svim veličinama ekrana i rezolucijama.
Na taj način Vaš potencijalni doseg u Srbiji se penje na 5.000.000 ljudi koji imaju pristup internetu ili mobilne telefone (podaci Republičkog Zavoda za Statistiku).
Potražite vašu konkurenciju na internetu, dovoljno je da pogledate ulaganja koja oni čine u svoju online promociju, odnosno digitalni marketing, dobićete neki uvid u svoju poziciju na tržištu kao i šta rade firme iz vaše branše.
Vaš web sajt za vas radi 24h / 7 dana u nedelji i služi kao podrška vašem biznisu.
Razvoj web sajta
Razvoj web sajta se može posmatrati kao jedna od najvažnijih aktivnosti ukoliko želite da vaša web prezentacija bude posećena u znatnijoj meri i ono što je najvažnije da se vremenom povećava rang sajta. Većina kompanija posle kreiranja sajta ne radi ništa, ili ne održava kontinuitet aktivnosti i ne ažurira redovno svoj websajt što je ključna stvar kako bi se obezbedila što bolja pozicija na Google besplatnoj pretrazi i na taj način pronašli novi lidovi.
Kreiranje kvalitetnog sadržaja, optimizacija sajta za pretraživače (SEO on-site i SEO Off-site) i generalno svog online prisustva kroz Društvene mreže i sl. je dugotrajan posao i ima strmu krivu učenja, čak i za napredne korisnike web tehnologija. Za održavanje sajta je potrebno izdvojiti vreme, ujedno biti edukativan, kreativan i pravovremen, sa dovoljno iskustva u marketingu i prodaji da bi sajt mogao da ima potpuni efekat.
Optimizacija web sajta
1. Tehnička ispravnost web sajta
Redovan update web sajta i njegovih dodataka, monitoring rada web sajta, ispravke tehničkih nepravilnosti koje mogu da utiču na sam rad sajta i sl.
2. Kreiranje novog sadržaja za web sajt
Nove stranice na vašem web sajtu, npr. putem blog-a, ažuriranje postojećih web stranica, nove fotografije, video sadržaji itd.
3. SEO On-page & SEO Off-page tehnike
Aktivnosti na samom web sajtu i van web sajta koje će doneti nove organske (besplatne) posete sa Google pretraživača.
4. Analiza i optimizacija web sajta
Nadgledanje rezultata web sajta i njegovih stranica, odnosno analiza poseta i planiranje daljeg razvoja sajta na osnovu podataka iz Google analitike.
5. Metrike, merenje efikasnosti i praćenje ciljeva
Merenje uspešnosti web sajta (ukupan broj odlaska na kontakt stranicu, poslati upiti, prodaja ukoliko je u pitanju e-prodavnica, druge konverzije i sl.)
Upotreba interneta u Srbiji
Pristup Internetu & doseg u Srbiji u %
- % Domaćinstva sa pristupom internetu u Srbiji
- % Pristup brzom broadband Internetu
Podaci preuzeti sa sajta Republičkog zavoda za Statistiku – www.stat.gov.rs
CMS udeo na internetu - Market share za 2021. godinu
- WordPress
- Shopify
- Joomla
- Squarespace
- Wix
- Drupal
Podaci preuzeti sa sajta ToolTester.com – CMS Market share
Šta sve možemo da uradimo za vaš web sajt?
Našim klijentima pružamo mogućnost da izrade web sajt na nekom od popularnih CMS-ova, što je obično jeftinije rešenje. Ali isto tako, za one sa posebnim zahtevima pružamo uslugu izrade potpuno custom veb sajta sa posebnim dizajnom i finkcionalnostima koje nisu standardne.
Jednom rečju, brinemo kompletno o vašem web sajtu. Evo i nekih od najčešćih aktivnosti koje radimo za naše klijente.
- Kreiranje web sajtova u CMS-u – WordPress, Joomla, Magento, Shopify, Wix itd.
- Kreiranje custom web sajtova sa posebnim dizajnom i funkcionalnostima.
- Responzivnost web sajtova – web sajt se prilagođava svim vrstama uređajima kako bi korisnici imali najbolje iskustvo (mobilni, desktop, laptop, tablet itd.).
- SEO On-Page – Optimizacija web sajta, stranica i sadržaja za Google pretraživač.
- Newsletter – Kreiranje baze klijenata, slanje obaveštenja, akcija i vesti.
- Razvijanje bloga – za autoritet, bolje rangiranje i više poseta sa Google pretraživača.
- Monitoring – tehnička ispravnost i perfomanse web sajta.
- Kreiranje dodatnih funkcionalnosti
- Izveštavanje – posete sajta i druga važna statistika za analizu.