Setite se starih oglasa, kataloga, brošura i ukupnog pristupa foto produkciji u cilju prodaje proizvoda ili usluga. A onda pogledajte modernu, hiperrealističnu estetiku koja je danas dostupna na svakoj društvenoj mreži ili web stranici. Da, velika je razlika. Tehnologija je široko dostupna i konstantno se razvija, zbog čega je foto produkcija postala veliki izazov za profesionalce, koji u moru foto sadržaja pokušavaju da se istaknu sa svojim idejama, originalnim stilom i kvalietom.
Foto produkcija za društvene mreže
Brojni su razlozi za otvaranje profila na društvenim mrežama. Ali, pretpostavljamo da želite da se istaknete i atraktivnim objavama predstavite ono što najbolje radite.
Tačno je da se preko Facebooka, Instagrama, TikToka i LinkedIna uspešno dopire do ciljane demografske kategorije, ali je zbog pristupačnosti alata i konkurencija postala veća.
Uđimo zajedno u taj izazov, jer kvalitet i upornost uvek donose rezultate.
Postovi i članci su i dalje važni, ali prvi utisak se postiže fotografijama. To ih čini važnom stavkom u ukupnoj marketinškoj strategiji. Pored ovog logičkog zaključka, postoje i digitalni alati koji donose precizne podatke, pa je tako HubSpot otkrio da postovi sa slikama na Facebooku dobijaju dvostruko veći angažman.
Originalan sadržaj
Najvažnija stavka u vođenju društvenih mreža je redovno objavljivanje sadržaja. Primetićete da se mnogi odlučuju za kupovinu već gotovih profesionalnih fotografija preko servisa kao što su Shutterstock, Getty Images i Depositphotos, koje su svakako visoko kvalitetne, ali su i primetno opšteg dometa. Efekat koji vaše fotografije ostavljaju na korisnike je nemerljiv, jer im na prvi pogled daje do znanja koliko se trudite oko svojih proizvoda i usluga. One pokazuju koliko imate prostora, vremena i finansijskih sredstava, što je odlično za građenje poverenja.
Fotografije moraju biti prilagođene društvenoj mreži!
Gde se najviše prate brendovi?
Statistički podaci i slika preuzeti sa veb sajta Marketing Charts.
Foto produkcija za Facebook
Na Facebooku se vaši plaćeni oglasi pojavljuju na feedu, u moru različitog sadržaja kao što su YouTube linkovi, porodične fotografije i mimovi. Facebook je jedna prometna saobraćajnica i teško je privući pažnju.
Zato, fotografija treba da govori pre teksta. Takođe, kako biste bil zapamćeni, važno je da slike imaju konzistentnu temu i da su vizuelno povezane. Ovo se postiže planskim kadriranjem, obradom i kolor korekcijama.
Prateći tekst je u ulozi objašnjenja ili dopune onoga što je na slici, a slika je zvezda.
Fotografije za Instagram
Instagram polako stiže svog prethodnika i od starta je zamišljen kao medij koji više polaže u vizuelni identitet. Pored toga što kvalitetna slika samostalno priča priču, ovde je potrebno investirati ideje u kontekst u kom se ona nalazi.
Dosledan identitet feeda, popularni carouseli koji pričaju priču i različiti kolaži, filaži i mozaici predstavljeni kroz feed ili story, od vašeg Instagram profila mogu napraviti pravu vizuelnu poslasticu.
Dok su kod Facebooka potrebne iste dimenzije fotografije za sve njene namene, Instagram zahteva drugačije cropovanje za feed i story. To je jako važno za fotografa, koji treba da zabeleži najbolje momente.
Foto sadržaji za TikTok
TikTok se bazira na videima ograničenog trajanja, ali videi mogu biti i skup fotografija koje pričaju priču.
Kako ovaj medij ubrzano dobija nove članove, tako se i marketinški pristup prilagođava. Format je kompatibilan sa Instagram storyem i često se jednom snimajućom sesijom pokrivaju obe mreže.
Još jedan važan savet je da su kod TikToka prave zvezde influenseri, preko kojih se reklamira proizvod. Što bolje predstavljen influenser – to bolji reach za proizvod.
Linkedin - učinimo ga profesionalnim
Istraživanje koje je sam LinkedIn sproveo kaže da profilna slika ima 14 puta veću verovatnoću da će profil privući pažnju.
Dakle, jedna mala okrugla slika je prvi link u ostavljanju dobrog utiska. Zato je važno da sliku napravi profesionalni fotograf koji ume da odabere pozadinu, odgovarajuće osvetljenje i kadriranje, ali i da pomogne oko poziranja.
Fotografisanje hrane - Food Photography
Još jedan rastući trend i prava vizelna poslastica za sajt i društvene mreže, koja se zove appetizing marketing. Visoko kvalitetne fotografije hrane, slikane u posebnom ambijentu uz profesionalnu rasvetu i naknadne kolor korekcije, postaju ’’ukusne slike’’.
Važno je da restorani, barovi i online šopovi za dostavu hrane svoju ponudu predstave tako da kupcima krene voda na usta pri samoj poseti web stranice. Kupovina hrane se ponekad planira danima, ali često se poručuje iznenada, kada kupac oseti glad. Kao i svi proizvodi koji se predstavljaju na internetu, hrana treba biti uslikana u svom najboljem izdanju.
Mi činimo da svaka fotografija hrane bude perfect serve!
Porcije se često fotografišu na beloj ili crnoj pozadini, uz svetlo koje ne pokriva detalje i omogućuje teksturi da dođe do izražaja. Kasnije se slike mogu cropovati i koristiti za različite forme kao što su vizuali, animacije i kolaži.
Naravno, u poslednje vreme sve češće se traže fotografije hrane sa postavkom seta, izgled na stolu kada se servira i razne druge postavke.
Fotografisanje proizvoda - Product Photography
Ova delatnost je u porastu. Na dnevnom nivou google registruje upload od više miliona fotografija koje se koriste u svrhe reklamnih kampanja, sadržaja za web shopove, društvene mreže i online kataloge.
Ove fotografije, bilo da se pojavljuju solo ili kao deo prodajnih vizuala, moraju imati visoku rezoluciju (full HD, 4K, 8K), a proizvodi, usluge ili eventi se predstavljaju kroz vrhunsku teksturu materijala, upečatljive i prijatne boje, uz posvećivanje velike pažnje detaljima.
Pored profesionalnuh fotoaparata, objektiva i stativa, kvalitetu slike doprinosi i vrhunska rasveta i naknadna obrada fotografija, jer reklamni vizual mora biti savršen. Pozicija proizvoda, ravnomerno osvetljenje, saturacija, kontrast i druge alatke kojima se služi obrada fotografije mogu biti upravo ono što će opredeliti potencijalnog kupca ili korisnika.
Fotografisanje ljudi
Pristup fotografisanju profesionalnih modela, portreta ili grupnih fotografija za privatne potrebe ima zajedničku tačku – a to je izazov. Kod kampanja uglavnom poziraju profesionalci i tu je fokus na konceptu, dok je kod porodičnih fotografija i slobodnijih portreta važno dočarati spontanost.
Najvažnije kod slikanja ljudi je da će na slici biti – ljudi!
Predmeti nemaju tremu, ali ljudi je imaju. Mogu biti stidljivi, uplašeni od kamera i rasvete, zbog čega se prvo razgovara. Potrebno je opustiti ih, jer relaksiranost daje najbolje rezultate na fotografijama.
Fashion foto produkcija
Nove tendencije oglašavanja zahtevaju konstanto unapređenje estetike, a zamislite tek koliko je to važno u Fashion industriji. Fashion fotografisanje je prikazivanje modnih kreacija iz kojih profesionalni modeli svojim stilom, samopouzdanjem i harizmom izvlače maksimum.
Ovaj pristup inkorporira različite žanrove i ikonografiju od kojih su najzastupljenije:
Editorial Fashion Photography
Ovaj ambiciozni pristup sa lifestyle estetikom predstavlja modni proizvod, ali kadrira i prilike, situacije, ambijent i ukupan kontekst u kojem se reklamirani proizvod najbolje uklapa i ističe. Ovde je važan i dobar kasting. Na primer, ukoliko je bajkerska ili rock’n’roll ikonografija u pozadini, takav treba da bude i sam stav modela.
High Fashion Photography
Ove fotografije se najčešće pronalaze na naslovnim stranicama modnih časopisa, bilbordima i u high-end modnim katalozima. Uglavnom se kreira u studiju i odlikuje je visok nivo stilizacije, od pop-arta do avangarde.
Fotograf ima potpunu slobodu da pusti mašti na volju, jer ova estetika ne mora da imitira stvarnost. U centru zbivanja nije samo predmet, već i kreativna vizija koja od svakog kadra stvara jedno umetničko delo.
Fotografije za katalog
Svrha ovih fotografija je neutralno prikazivanje odeće na realističan način. Slikane su uglavnom u studiju na neutralnoj pozadini, a modeli izgledaju kulturno i svedeno, jer je u fokusu odeća. Koristi se svetlo koje čini da kadar izgleda prirodno, kako bi kupci stvorili realnu sliku izgleda proivoda.
Koordinacija
Regrutacija modela, pronalaženje lokacija za fotografisanje mogu biti naša briga.
Prepustite nam ceo projekat i organizaciju.
Pozovite nas, zakažite sastanak i iznesite vaše ideje usmeno, elektronski ili štampano, a naši fotografi će se ubrzo javiti sa svežim idejama koje će unaprediti vaše poslovanje.
Kako možemo da vam pomognemo?
Kada je u pitanju foto produkcija iMarketing tim može da vam pomogne ukoliko su vam potrebni sledeći sadržaji:
- Fotografije proizvoda
- Fotografije ljudi
- Fotografije nekretnina
- Fotografije sa event-ova
- Fotografije za društvene mreže
Podaci o Instagram korisnicima preuzeti sa Number of Instagram users worldwide.
Rast Instagram korisnika
- Aktivni korisnici u milionima