- 1 августа, 2014
- Posted by: iMarketing
- Category: Tips & Tricks
Jedna stvar kojom bi mogli da unapredite svoje veštine i karijeru, pa i da olakšate vašim kolegama i saradnicima život, posvetite se pisanju boljih, jednostavnijih i jasnijih email-ova.
1. Objavite Vaše Namere Unapred – I Gađajte Poentu
„Pozdrav! Znam da ste zauzeti spremajući se za novu kampanju, pa ću preći odmah na stvar. Pišem Vam danas u vezi sa… „
2. Pokušajte Da Saopštite Jednu „Veliku Ideju“ Po Jednom Email-u
„Glavna stvar na koju bi trebalo da obratimo pažnju…“
„Kao glavni zaključak našeg razgovora možemo da navedemo…“
3. Pokušajte Da Korisitite Izjave, Ne Otvorena Pitanja
Dobar primer: „Mislim da je lansiranje nove kampanje u četvrtak najbolji izbor. Ako se slažete, potvrdite mi i preduzeću neophodne korake. Ako niste za, hajde da prođemo zajedno kroz to.“
Loš primer: „Kolege šta vi mislite o tome? Otvoren sam za sve ideje!“
4. Budite Iznenađujuće Velikodušni
„Čestitam Vam na unapređenju. Ovo je veoma uzbudljiv period za našu kompaniju. P.S. Ostavio sam Vam inspirativnu knjigu na stolu. Samo nešto malo da Vas uvede u naredno poglavlje u Vašoj karijeri. Uživajte u knjizi.“
„Razmišljao sam o Vašem novom projektu. Evo neke dokumentacije i statistike koja bi mogla da pomogne…“
5. Kada Kritikujete Nešto (ili nekoga), Uradite To Sa Poštovanjem I Budite Konkretni
„Hvala za sav trud. Približavamo se kraju, ali logo još nije baš kako smo zamislili. Šaljem tri konkretne modifikacije koje bi voleli da uradite.“
6. Pokažite Da Ste Humani
„Jako mi je žao, čuo sam da je Vaš pas uginuo. Moj je isto uginuo prošle godine. Ako želte da razgovaramo o tome, slobodno me pozovite. Ako ne želite da pričate o tome (a izašli biste na kafu ili ručak), tu sam za Vas.“
7. Recite Primaocu Email-a Šta želite – i Kada Želite – Unapred
„Pozdrav. Evo kratkog rezimea našeg razgovora – plus još dva pitanja za Vas na kraju mail-a. Voleo bih da dobijem Vaš odgovor do (datum) kako bi mogli nesmetano da radimo po rasporedu i ispoštujemo rokove.“
8. Povremeno, Šaljite Email-ove Koji Sadrže Komplimente, a Ne Samo Zahteve ili Kritike
„Pozdrav. Uradio si odličan posao na pres konferenciji. Bio si zanimljiviji od Kesića nedeljom uveče i totalno si pogodio krajnju poentu. Hvala što činiš da kompanija izgleda odlično.“
9. Kada Je Moguće, Završite Email Sa Nekim Od Najlepših Reči Na Svetu
„Ne moraš da žuriš sa ovim.“
„Samo za tvoju informaciju. Nije potrebno to da se radi.“
„Nije potrebno reagovati u tvom slučaju na prošli mail.“
10. Povrh Svega: Zasenite Ljude Vašom Sažetošću
Nije uvek moguće, ali pokušajte da se izrazite u tri rečenice ili manje. Ili u što manje rečenica što je moguće.
Ako vam je problem da napišete to što ste hteli sažeto, možda biste mogli da probate da pozovete tu osobu, ili da organizujete face-to-face razgovor, ili da potrošite više vremena razmišljajući šta zapravo želite da saopštite.
Ako pišete bolje email-ove, postavićete nove standarde inspirišući i druge oko vas da komuniciraju jasnije i efektivnije.