Ukoliko želite da se oglašavate na Facebook i Instagram platformi imaćete opciju da to uradite preko Facebook Ad Center-a ali i preko Facebook Ads Manager-a. Naravno, svi znamo onaj način sa čuvenim malim plavim dugmetom koje se nalazi pored svake objave BOOST i jednostavnim klikom na to dugme otvara se Facebook Ad centar pomoću kog podešavate kampanju kako bi „bustovali“ tu objavu. Ovo je ujedno i najjednostavniji način da napravite kampanju. Saznajte koji su to sve načini i kada koji način je najbolje koristiti.
Gde se nalazi Facebook Ad Center?
Dakle, svako ko se oglašava tako što klikne BOOST post, zapravo, kreira kampanju preko Facebook Ad centra. Većina vas se oglašava na ovaj način ne znajući da zapravo koristite samo jedan način i jednu vrstu kampanje (post engagement) i ukoliko uđete na Facebook ad centar videćete koje sve kampanje možete da pravite.
Facebook Ad centru možete pristupiti sa vašeg ličnog profila i ikonica se nalazi u levom delu kada se ulogujete na vaš lični profil.
Neophodno je još jednom da kliknete na Facebook ad centar sa leve strane, i zatim idete na kreiranje kampanje.
Otvoriće se nov prozor gde ćete zapravo imati uvid koje sve vrste kampanja možete da kreirate preko Facebook ad centra. U zavisnosti od željenog cilja i rezultata izabraćete odgovarajuću kampanju.
Gde se nalazi Facebook Ads Manager?
Facebook Ads manager se nalazi (za sada) u levoj koloni opcija na vašem ličnom profilu, ali tu će biti prečica samo ukoliko ste već pristupali i kreirali kampanje na ovaj način odnosno preko Facebook Ads Manager-a. U suprotnom te ikonice neće biti tu pa možete direktno da kucate https://www.facebook.com/adsmanager ili preko Gugl pretrage da pronađete link. Ovo su stvari koje se stalno menjaju, mislim na mesto gde se nalaze prečice, tako da je bitno ovde da znate šta tražite jer sutra prečica može da bude na drugom mestu (interfejs se stalno menja). Link je sigurica za sada.
Kada otvorite link odmah ćete krenuti sa kreiranjem prve kampanje ukoliko ulazite po prvi put i daće vam ove opcije.
Ukoliko ste nekada već ulazili i kreirali kampanju na ovaj način, otvoriće vam se početna strana Facebook Ads Manager-a gde imate uvid u sve kampanje koje ste kreirali i preko Ads Manager-a ali i ukoliko ste kreirali kampanje preko FB ad centra kao ova treća kampanja na slici ispod.
Kada da koristim Facebook Ad Center?
Facebook Ad centar je najbolje koristiti kada želite da angažujete publiku na samoj platformi (IG ili FB) i kada vam je za cilj da uvećate broj pratioca „Page likes“, ili kada želite da se publika više angažuje na vašim objavama, da više lajkuje, deli i komentariše neku objavu „Boost post“, zatim ukoliko želite da oglasite lokalni biznis u vašem neposrednom okruženju itd. Ali generalno, Facebook Ad centar možete koristiti kako bi povećali svest o vašem brendu. Preporuka za one koji nemaju web sajt i za „početnike“ jer je mnogo lakše i brže da se napravi kampanja. Kada vam nije važno za metrike koje se ostvaruju ili vam je potrebno da pratite ono osnovno kao što je Reach, Impressions, broj novih pratioca i sl. onda je Ad centar dobro rešenje za vas.
Kada da koristim Facebook Ads Manager?
Sa druge strane, Facebook Ads Manager pruža mnogo naprednije mogućnosti i možete ga koristiti kada želite da merite konverzije na web sajtu, ili da kreirate kampanju sa ciljem što većeg pregleda video sadržaja, ili pak želite da što veći broj ljudi instalira vašu aplikaciju sa npr. Google Play store-a i sl. FB ads manager ćete koristiti i ukoliko želite da testirate određenu publiku ili vizuale pomoću A/B testa, i ukoliko generalno želite da imate veću kontrolu i organizaciju nad kampanjama. Mnogo je lakše da organizujete i pratite vaše kampanje i ad setove na ovaj način. Takođe, preko Facebook Ads Manager-a možete detaljnije kreirati kampanju jer imate veći izbor „filtera“ i alata kojima se preciznije cilja publika i na taj način rezultati budu mnogo bolji. Osim toga, Ads manager ćete koristiti ukoliko imate web sajt i želite da instalirate Facebook Pixel na vaš web sajt i na taj način kreirate različite publike koja posećuje vaš web sajt. Publiku možete praviti i bez FB Pixel koda na osnovu lokacije, demografije i interesovanja. Isto tako, metrika koju je potrebno pratiti je raznovrsnija na Ads manager-u i tu možete meriti neke stvari koje ne postoje u Ad centru kao što je CPM, CTR, Brand recall lift itd.