Kako povećati angažovanje publike na TikTok-u?

TikTok, kao jedna od najpopularnijih društvenih mreža, predstavlja odlično mesto za marketare i brendove koji žele da ostvare odnos sa potencijalnim kupcima (klijentima). Publika je na ovoj platformi u proseku angažovanija (ima veći engagement rate) nego na drugim društvenim mrežama. Ipak, ovo ne znači da je dovoljno postavljati puno sadržaja kako biste dobili određeno angažovanje publike na TikTok-u. Magična formula za visok engagement ne postoji, ali postoje određene stvari koje će znatno povećati šansu da publika bude angažovana na vašem sadržaju.

U ovom blogu objasnićemo šta tačno podrazumeva engagment na TikTok-u, i ponuditi konkretne savete kako da poboljšate engagement na svom sadržaju.

Angazovanje publike na tik-tok-u

Šta je TikTok engagement i zašto vam je neophodan?

Angažovanje (engagement) publike na TikTok-u podrazumeva svaku akciju koju gledaoci preduzmu u vezi sa vašim videom. To uključuje lajkovanje, deljenje i komentarisanje vaše objave.

Visok engagement je od izuzetne važnosti, jer je on jedan od osnovnih faktora koji utiču na to koliki će biti reach vašeg videa. A reach je od ključne važnosti za kompanije koje žele da prošire svest o brendu na TikTok-u. Drugi bitan faktor koji utiče na reach je total watch time, koji se ponekad svrstava u parametre engagement-a, ali ga mi posmatramo kao zasebnu kategoriju. Naime, video može imati veliki broj pregleda, a mali broj lajkova, deljenja i komentara. Mi ćemo, između ostalog, ponuditi i savete koji za cilj imaju da reše ovakav problem.

TikTok, naime, svaki vaš video prikaže određenom broju gledalaca, pa na osnovu njihove reakcije odlučuje o tome da li će ga prikazivati i dalje. Što više ljudi je lajkovalo, podelilo, i komentarisalo video, to su veće šanse da ga vide novi korisnici, zato što su ove radnje signal za algoritam da je vaš sadržaj vredan.

I na ostalim društvenim mrežama engagement utiče na reach, ali je na TikTok-u uticaj znatno veći i očigledniji. Sadržaj na koji publika reaguje će zasigurno doći do velikog broja ljudi, dok se na Facebook-u i Instagramu ne može puno postići bez plaćenih reklama.

Šta je dobar engagement rate?

Engagement rate se može izračunati uz pomoć sledeće formule:

((broj lajkova + broj komentara + broj deljenja) / broj pratilaca) * 100

Sta je dobar engagement rate
To je sve od matematike za danas, obećavamo

U zavisnosti od brenda i niše u kojoj se nalazi, angažovanje publike na TikTok-u se može smatrati dobrim ako prelazi 4.5%, pa sve do 18%.

Naravno, za pojedince ili agencije koje TikTok koriste za promociju brenda, krajnji cilj je dolazak do publike, tako da je dobar engagement jednostavno onaj koji donosi povećanje broja pregleda.

Kako povećati engagement na TikTok-u?

Kao što smo rekli, dobar engagement na TikTok-u donosi odlične rezultate, ali do njega nije tako lako doći. Mi ćemo vam predstaviti neke od načina da to učinite lakšim.

Koristite Q&A opciju

Ova opcija je na TikTok-u uvedena 2021. godine, i omogućuje vam da na svoj profil dodate sekciju za pitanja i odgovore. Ako to uradite, ispod vašeg opisa na profilu pojaviće se prozor za postavljanje pitanja. Kada neko postavi pitanje kroz ovaj prozor, ono će biti prikazano na vašem profilu. Drugi korisnici mogu lajkovati ova pitanja, a vi na njih možete odgovoriti videom. Ovakav način kreiranja videa na TikTok-u donosi dobro angažovanje publike jer je sadržaj koji postavljate relevantan za tu publiku. Potrudite se da odgovorite na što više pitanja, jer će vaša publika biti utoliko angažovanija ako ste vi aktivniji.

Da biste aktivirali Q&A sekciju, pratite sledeće korake.

  1. Uđite na svoj TikTok profil i kliknite na tri crtice u gornjem desnom ugluKliknite na „Creator tools“Angazovanje publike TikTok - Koristite Q&A opciju
  2. Kliknite na „Creator tools“Koristite Q&A opciju
  3. Kliknite na „Q&A“Koristite Q&A opciju 2
  4. Kliknite na tri tačke u gornjem desnom ugluAngazovanje publike TikTok - Koristite Q&A opciju 3
  5. Uključite opcjiu „Show on your profile“Koristite Q&A opciju 4

Odgovarajte videima na komentare

Interakcija sa publikom je veoma važna u cilju građenja zajednice i izgradnje pozitivne slike o brendu. Milenijalci i pripadnici generacije Z naročito vrednuju način na koji se brend odnosi prema komentarima i porukama, a znamo da su upravo ovo generacijske grupe koje su najbitnije na TikTok-u. Odgovaranje na komentare publike je jedan od najvažnijih vidova interakcije sa publikom, i TikTok je ovu aktivnost učinio zabavnijom time što je uveo opciju odgovaranja na komentare videom.

Da biste ovo uradili, uradite sledeće.

  1. Pronađite komentar na koji želite da odgovoriteAngazovanje publike TikTok - Odgovarajte na pitanja videom 1
  2. Kliknite na crvenu ikonicu kamere koja se nalazi levo od prozorčića za komentarOdgovarajte na pitanja videom 2
  3. Snimite ili aploudujte svoj odgovor
  4. Aplikacija će vam automatski dati opciju da pozicionirate originalni komentar u okviru svog videaAngazovanje publike TikTok - Odgovarajte na pitanja videom 3
  5. Postavite video

Vaši pratioci će ceniti ovakav način komunikacije zato što pokazuje da ste im posvetili određenu pažnju. To će zauzvrat povećati angažovanje publike na vašem profilu. Takođe, kao i sa odgovaranjem na pitanja iz Q&A sekcije, na ovaj način možete biti sigurni da stvarate relevantan sadržaj.

@vineyardvines

Had to do it 🐳 #bottlecapchallenge #vineyardvines #foryou #whale #foryoupage

♬ Lalala – Y2K & bbno$

Kreirajte videe dobrog kvaliteta

Jedna od glavnih odlika TikTok-a (i jedan od razloga za njegovu popularnost) je to što vam nije neophodna profesionalna produkcija da biste ostvarili uspeh sa svojim videima. Ipak, ovo ne znači da kvalitet ne igra nikakvu ulogu. Većina „pametnih“ telefona ima kamere koje mogu snimiti materijal sasvim zadovoljavajućeg kvaliteta za potrebe TikTok-a.

Vi, kao kreator treba samo da se potrudite da takvu kameru maksimalno iskoristite. To znači da treba da obratite pažnju na najosnovnije stvari – držite predmet ili osobu koju snimate u fokusu, stabilizujte telefon koliko je moguće, snimajte u Full HD rezoluciji (1080:1920).

Sam sadržaj videa svakako ima najbitniju ulogu na ovoj platformi, ali publika će i dalje bolje reagovati na zanimljive videe koji su pritom i dobrog kvaliteta. Iako vaš fokus treba da bude na osmišljavanju sadržaja, poboljšanje kvaliteta videa neće iziskivati veliki trud, a doneće dodatne rezultate.

@jomaoppa

#coding #tech #anime #programming #computerscience

♬ original sound – Joma

Redovno objavljujte videe

Ovo možda nije strategija koja će direktno uticati na to da se publika više angažuje na vašem profilu, ali će poboljšati vaše šanse da video dođe do većeg broja ljudi. TikTok algoritam, naime, nagrađuje naloge koji postavljaju redovno time što im potencijalno dozvoljava veći reach. A veći broj ljudi do kojih video stigne znači veći broj korisnika koji će potencijalno lajkovati, komentarisati ili podeliti objavu.

Naravno, redovno prisustvo na mreži može vam pomoći da izgradite bazu pratilaca koji će biti zainteresovani za vaš sadržaj i spremni da se u vezi sa njim angažuju. Ovde ipak treba naći balans, jer previše često objavljivanje može dovesti do prezasićenja kod publike i gubljenja pratilaca.

Angazovanje publike TikTok - Redovno objavljujte videe

Pratite trendove

Slično kao i na drugim mrežama, i na TikTok-u publika najbolje reaguje na sadržaj koji je aktuelan. Hashtag izazovi su jedan od najboljih načina da kreirate videe koji će korisnicima biti zanimljivi i navesti ih da sa njima interaguju. Korišćenje popularnih zvukova će imati pozitivan uticaj na algoritam, i, opet, učiniti da publika obrati više pažnje na vaše videe.

S obzirom na kratku formu i veliku količinu sadržaja, trendovi se na TikTok-u smenjuju velikom brzinom. Izazov može prestati da bude interesantan već nakon nekoliko dana, tako da treba biti konstantno upućen u novitete i reagovati brzo.

@vineyardvines

Had to do it 🐳 #bottlecapchallenge #vineyardvines #foryou #whale #foryoupage

♬ Lalala – Y2K & bbno$

Koristite popularnu muziku

Muzika je od samog početka srž TikTok-a, i svako ko želi da postigne uspeh na ovoj platformi treba to da ima u vidu. Korišćenje pesama koje su popularne na TikTok-u biće nagrađeno od algoritma, ali, još važnije, održaće interesovanje publke za vaš sadržaj. Možda ne želite da učestvujete u izazovima koji se tiču plesa ili pevanja, ali svakako možete odabrati pesmu koja bi mogla biti interesantna vašoj ciljnoj publici.

Kreirajte titlove

Iako se TikTok najviše oslanja na zvuk, jedan deo publike će aplikaciju koristiti i bez zvuka, naročito na javnim mestima. Kada do takvog korisnika dođe video u kome je bitno čuti govornika, male su šanse da će nastaviti da ga gleda ukoliko na videu nema titlova. Ovo je odavno poznato pravilo za ostale društvene mreže, ali ni na TikTok-u ne treba zanemariti značaj teksta. Ako proširite svoju publiku na sve korisnike koji tiktok-ove gledaju bez vuka, povećaćete i potencijalnu angažovanost na vašem sadržaju.

Budite originalni

Učestvovanje u izazovima i trendovima može doneti dobre rezultate, ali pri svemu ovome treba održavati visok nivo kreativnosti i originalnosti. Ovo naročito važi za brendove, bilo da već imaju izgrađen identitet ili ga tek grade. U svakom nastupu na mrežama brend mora pratiti svoje vrednosti, kako bi zadržao autentičnost.

Ako je krajnji cilj promocija proizvoda, on mora u video biti uključen na prirodan način, bez napadnog reklamiranja. A to iziskuje veliki nivo kreativnosti. Najbolji način da se promotivni sadržaj plasira na originalan način je stvaranje sopstvenih izazova, o čemu smo već pisali.

@guess

#inmydenim #sponsored 👖😍@madison_willow

♬ #inmydenim I’m a Mess – Bebe Rexha

Originalnost će bez sumnje povećati angažovanost publike, jer ljudi reaguju na ono što je novo i neočekivano.

Koristite „Duet“ i „Stitch“ opcije

Ove dve opcije karakteristične su za TikTok, i mogu doneti odlične rezultate po pitanju angažovanosti publike.

„Stitch“ podrazumeva korišćenje videa drugog kreatora tako što ćete taj video skratiti do željene dužine i uključiti ga u novi video koji vi pravite. Sadržaj dva videa se ne prikazuje istovremeno, jedan za drugim.

@bennythebull

#stitch with @nba #NBAAllStar

♬ original sound – Benny the Bull

„Duets“ opcija takođe predstavlja korišćenje tuđeg videa, ali ovde se originalni i novi video prikazuju istovremeno.

Bilo da pozivate druge kreatore da koriste vaš sadržaj putem ovih alata, ili vi sami koristite nečije videe radi kreiranja sadržaja za svoju stranicu, povećaćete šanse da se publika angažuje na vašem videu. Interaktivnost TikTok-a je još jedna stvar koja je ovu platformu učinila popularnom, tako da ćete sigurno imati koristi ako tu njenu odliku iskoristite kako treba.

Digitalni marketing kurs