Kupovina Preko Interneta – Zašto je kupovina preko Interneta zgodna?
- 13 јуна, 2014
- Posted by: iMarketing
- Category: Web Sajtovi
Kupovina preko interneta postaje sve više popularnija i u Srbiji. Povećanje dostupnosti brzih mreža, pristup računarima, nove tehnologije, svest potrošača i nikad bolje onlajn okruženje doveli su do kontinuiranog rasta u korišćenju interneta od strane potrošača i trgovaca prilikom kupovine i prodaje proizvoda i usluga putem interneta.
Onlajn tržište nudi mnoge prednosti u odnosu na tradicionalno, odnosno “fizičko” kupovno okruženje što kupovinu preko interenta izbacuje u prvi plan. Potrošač ima mogućnost da kupuje u bilo koje vreme, sa bilo kog mesta koje ima internet konekciju, kao što je njihova kuća ili radno mesto, kao i mogućnost kupovine artikala od prodavaca koji se nalaze bilo gde u svetu.
Onlajn prodavac ima mogućnost da ostvari tržišni potencijal širom sveta i da izgradi ugledan brend i lojalnost kupaca uz troškovnu efikasnost. Kako raste korišćenje interneta, njegova upotreba kao medija za prodaju i kupovinu robe i usluga takođe raste. Trgovcima je na raspolaganju široko tržište koje im omogućava korišćenje interneta kao dragocenog sredstva za uspostavljanje i razvoj biznisa.
Online shopping (onlajn kupovina ili kupovina preko interneta) definiše se kao čin kupovine/prodaje proizvoda ili usluga putem interneta. Onlajn kupovina je stekla veliku popularnost tokom godina, uglavnom zbog toga što ljudi smatraju da je zgodno i lako da kupuju iz udobnosti svog doma ili kancelarije. Jedan od najvažnijih faktora koji zagovara onlajn kupovinu, posebno tokom praznika, jeste što ona omogućava kupcima da ne čekaju u predugim redovima na kasi, da ne lutaju od prodavnice do prodavnice kako bi našli određeni proizvod ili uslugu.
Prednosti kupovine preko interneta sa aspekta kupca su mnogobrojne:
– Smanjenje vremena traženja proizvoda ili usluge
– Lakše i bolje donošenje odluke o kupovini, mogućnost poređenja proizvoda razlilčitih prodavaca
– Lakše plaćanje
– Mogućnost kupovine tokom celog dana 00-24h
– Onlajn kupovina briše geografske granice jer kupac može da kupuje bilo gde
– Kupovina je moguća samo sa par klikova, kupac ne mora da napušta svoj dom kako bi nabavio željeni proizvod
Prva onlajn kupovina datira iz 1994. godine i to je bila pica iz Pizza Hut-a. Neki od prvih e-commerce sajtova, kao što su Amazon, koji je započeo svoje poslovanje 16. jula 1995., i eBay sada su postali velike organizacije i opšte prepoznatljiva imena. Od tog vremena, e-commerce sajtovi i tržište su enormno porasli. Danas svaka kompanija koja želi profesionalno da razvija svoje poslovanje ima i svoju onlajn prodavnicu i nudi svoje proizvode kupcima kako u Srbiji tako i širom sveta.
Prvobitno, onlajn kupovina je bila ograničena na kupovinu i prodaju standardnih proizvoda kao što su knjige, CD-ovi, DVD-jevi i drugi slični proizvodi. Vremenom, asortiman robe i usluga je eksponencijalno porastao i sada uključuje hranu, aviokarte, rezervaciju hotela, preuzimanje filmova i slika, pretplata na onlajn medija sajtove, parfeme itd. a to je samo primer onoga što je sada dostupno na mreži. U početku je onlajn kupovina bila ograničena samo na one koji su mogli da priušte pristup računaru kod kuće, ili pristup na njihovom radnom mestu. Sada su dostupni jeftini računari i pristup internetu i mnogo više ljudi je na mreži. Pored toga, bolja internet infrastruktura po kućama i preduzećima nudi poboljšano iskustvo korisnicima i ohrabruje ih da urade više na internet mreži.
Nema sumnje da će trend onlajn kupovine, kako od strane preduzeća da prodaju potrošačima tako i od strane potršača da prodaju jedni drugima, nastaviti da raste. Ovo će biti omogućeno povećanjem broja peduzeća i ljudi koji dolaze na mrežu. Neophodno je da kompanije prepoznaju potencijal onlajn kupovine i da se što pre pridruže onlajn tržišu kako bi zauzeli odgovarajuće mesto na internetu. Ovo će im omogućiti ne samo da ispune potrebe posotojećih kupaca koji su sve više na mreži, nego i da dopru do novih kupaca iz zemlje ali i celog sveta, jer svet u eri interneta i onlajn komunikacija postaje “globalno selo” i ukoliko se ne nađu na mapi tog sela, mnoge kompanije će u bliskoj budućnosti prestati da posluju profitabilno.