- 24 августа, 2014
- Posted by: iMarketing
- Category: Facebook, Google
Trenutno je 2014. godina i mnogo toga se promenilo na svetskoj i evropskoj sceni u poslednjih nekoliko godina kada govorimo o Internet Marketingu (Digital Marketing izraz koji se više upotrebljava u inostranstvu). Digitalno (OnLine) oglašavanje beleži ogroman rast svake godine pa je tako za 2013. godinu ovo tržište u Evropi bilo 27,3 milijarde eura veliko. Predstavićemo iznenađujuću statistiku za Srbiju i veliki potencijal koji se očekuje u narednim godinama. Možda će ova statistika biti ohrabrujuća za većinu kompanija u Srbiji da se polako i sigurno okrenu ka digitalnom oglašavanju i internet marketingu uopšte (barem za one koje to već nisu uradile).
Potrošnja za OnLine oglašavanje u Evropi iznosila je 27,3 milijardi € za 2013. Potrošnja je uvećana za 11,9% sa 24,4 milijardi € u 2012
Potrošnja po OnLine reklamama varira od zemlje do zemle pa tako imamo TOP 10 zemalja u EU koje troše najviše.
Srbija je trošila 16 miliona eura u 2013. godini i nalazi se ispred Hrvatske (kao i drugih zemalja koje nisu obuhvaćene ovim istraživanjem Makedonija, Albanija, BiH itd.).
Srbija vrlo perspektivna za OnLine oglašavanje
Srbija za sada ima mali deo učešća u ovoj potrošnji “samo” 16 milona eura, ali je zato jedna od zemalja EU sa najvećom stopom rasta 13,4% i iznad evropskog proseka 11,9%. Eto i mi da imamo nešto bolje od proseka Evrope. 🙂
Jedan od važnijih pokazatelja da se u Srbiji očekuje veći rast OnLine oglašavanja jeste to da je za sada u Srbiji 2,3 eur potrošnja po glavi stanovnika što je izuzetno nisko kada se pogledaju druge evropske zemlje, a evropski prosek je 37,4 eur po glavi stanovnika.
Ali kako Srbija ima jedan od najvećih porasta iz godine u godinu u Evropi ovaj pokazatelj per capita će se vrlo brzo promeniti. U Srbiji se za 2014. godinu očekuje rast oko 15% i jedno je od tržišta sa najvećom perspektivom za rast po IAB Europe.
Srbija je u 2013. godini zauzela drugo mesto sa 26,6% (odmah iza Rusije) kada je u pitanju rast potrošnje OnLine reklamiranje i to za reklame na bazi pretrage (Paid-For-Search).
Reklamiranje na Mobilnim uređajima u Srbiji
Reklamiranje na Mobilnim uređajima je zabeležilo rast za 135,6% u Evropi u odnosnu na prošlu godinu, sa čak devet tržišta koje beleže trocifreni rast u procentima. Finska je rasla najbrže na 368,2%, zatim
Norveška 323.8% i Rumunija u 244.9%. Srbija je zabeležila neverovatan rast od 153,3% i tako se pridružila Holandiji i UK koje su takođe zabeležile rast iznad Evropskog proseka.
Zaključak:
Tržište Srbije u narednih nekoiliko godina očekuje sve veća potrošnja i aktivnosti kada je u pitanju OnLine (digitalno) oglašavanje. Izuzetno je važno napomenuti da se OnLine mogu oglašavati sve vrste preduzeća (mala, srednja i velika) kao i preduzetnici jer se troškovi prilagođavaju svakom budžetu i uz stručnost i kreativnost profesionalaca iz ove oblasti vrlo brzo se osećaju efekti reklamiranja. Takođe, obzirom da su troškovi digitalnog reklamiranja za sada još niži nego što je to u zemljama EU, neophodno je priključiti se što pre ovom načinu reklamiranja.
Izvor podataka: IAB Europe