- 14 априла, 2017
- Posted by: iMarketing
- Category: Društvene mreže, Facebook
Ako vaš biznis nije postao vidljiv na Fejsbuku, onda propuštate jedno od najisplativijih mesta gde možete upoznati nove kupce. Svako je svestan popularnosti Fejsbuka, ali zato mnogi ne cene mogućnosti dostupne preduzećima koje razvijaju svoje prisustvo na društvenim mrežama. Sa društvenim mrežama imate jedinstvenu kontrolu nad celokupnom slikom svog brenda, a svoju poruku možete uputiti korisnicima koji će verovatno najviše biti zainteresovani.
Iskoristite ove jednostavne savete kako biste na najbolji način ovladali najpopularnijom društvenom mrežom.
1. Oživite svoju stranicu na Fejsbuku
Čak i ako imate zanimljiv i user-friendly sajt, odvojte malo vremena da popunite Fejsbuk stranicu za svoj biznis. Ubacite i slike svoje radnje i osoblja kako bi vaš biznis izgledao pouzdano i verodostojno, ali ujedno i pristupačno i otvoreno za saradnju.
Prisustvo na društvenim mrežama daje vam priliku da se povežete sa korisnicima koji žele da saznaju nešto više o vama a da pritom ne moraju da napuštaju aplikaciju društvene mreže. Dodajte zanimljiv i detaljan opis delatnosti kojom se bavite ili usluga koje pružate, kontakt informacije, radno vreme i link ka svom veb-sajtu.
2. Zakazujte česte i dosledne objave
Nakon ubacivanja slika i informacija jedna aktivna stranica treba da ima i relativno česte objave. Probajte da objavljujete originalan sadržaj najmanje jednom nedeljno, ali neka prioritet bude kvalitet, a ne kvantitet. Objavljivanje nekoliko puta dnevno može nervirati vaše fanove, što će prouzrokovati to da otprate vašu stranicu.
Kada ažurirate sadržaj svog sajta ili neka druga poslovna saopštenja, objava na Fejsbuku omogućava vam da to plasirate široj publici. Iskoristite ovu mogućnost i probajte da svojom pažljivo kreiranom objavom usmerite publiku na to da poseti vaš sajt ili neku stranicu sa posebnom ponudom.
3. Saznajte više o svojim kupcima
Kada vaša stranica privuče određenu pažnju, alat Audience Insights prikuplja podatke o ljudima koji je lajkuju ili posećuju. Naučite više o njihovim demografskim karakteristikama i iskoristite to da dođete do nove grupe ljudi. Na primer, ukoliko vaša stranica privlači mnogo više žena srednjih godina nego što ste očekivali, onda možete da uključite posebne objave koje su relevantne za tu ciljnu grupu.
Takođe, možete napraviti i novu ciljnu grupu s drugim karakteristikama kako biste istražili neiskorišćena tržišta. Podaci koje budete pratili pomoću ovog alata pomoći će vam da bolje shvatite koja grupa ljudi je najviše zainteresovana za usluge koje pružate, odnosno za proizvode koje prodajete.
4. Obratite pažnju na komentare i reakcije – i podstaknite ih
Obratite pažnju na objave koje dobijaju reakcije i komentare. Komentari generalno ukazuju na viši nivo angažovanja jer je više vremena potrebno napisati ih nego samo kliknuti na lajk, iako niz drugih reakcija daje mnogo više informacija nego staro „lajk” dugme. U zavisnosti od svoje ciljne grupe, možda ćete želeti i širi spektar reakcija. U skladu s tim kreirajte i objave za koje smatrate da će podstaći reakcije koje želite.
Budite pažljivi prilikom odgovaranja na negativne komentare, ali pozovite nezadovoljne kupce da pošalju imejl ili zovu vas direktno. Kada vaš biznis zaokuplja tuđu pažnju, interakcija mora biti profesionalna i sažeta. Zato se potrudite da pravite promišljene poteze u svom nastupu i komunikaciji i tako izbegnete greške koje kompanije često prave na društvenim mrežama.
5. Objavljujte sadržaj koji ljudi rado dele na društvenim mrežama
Čak i kada je u pitanju biznis stranica, društvene mreže stvaraju osećaj kao da postoji takmičenje u popularnosti. Kada mnogo korisnika deli vašu objavu, poruka koju šaljete ide mnogo dalje, s nadom da će generisati nove lidove za vaš biznis, odnosno da će privući nove potencijalne kupce.
Naravno, nije svaki popularan sadržaj odgovarajući za vaš brend. Budite posebno pažljivi kada su u pitanju objave i linkovi koji mogu imati političke implikacije i otuđiti vaše kupce. Najbolje je izbegavati kontroverzne teme i držati se svog područja stručnosti.
6. Budite angažovani
Ukoliko brzo odgovarate na poruke na Fejsbuku, drugi će vašu stranicu videti kao aktivnu, onu koja je pristupačna i brzo reaguje. Ako želite povratnu reakciju, uverite se u to da su vaše objave relevantne za ciljnu publiku i fokusirajte se na stvari koje će vaši čitaoci smatrati korisnim i vrednim pomena. Predstavite sebe kao resurs blagovremenih i zanimljivih vesti iz sfere u kojoj poslujete.
7. Povežite se sa zajednicom
Ostanite relevantni tako što ćete objavljivati informacije o lokalnim festivalima i drugim regionalnim vestima. Ukoliko je vaš biznis povezan sa humanitarnim organizacijama, društvene mreže pružaju vam priliku da istaknete tu vezu. Objavljujte fotografije svojih zaposlenih ako volontiraju u nekoj neprofitnoj organizaciji i pokažite tako zajednici da vaš brend ima pozitivan uticaj.
Kao bonus, kada imate aktivnu stranicu na Fejsbuku, druga preduzeća i profili mogu ostavljati svoje linkove i zahvalnice na vašoj stranici, mogu vas označiti na svojim fotografijama ili u svojim objavama i na taj način vas promovisati svojoj publici, koja potencijalno može postati i vaša.
8. Objavljujte i delite informacije o događajima
Kreirajte Fejsbuk događaj (Event) za svoju sledeću veliku prodaju. Kada se u zajednici organizuju neka dešavanja, možete tako na njih skrenuti pažnju. Mnoge firme greše jer ne koriste događaje kao priliku da promovišu svoje profile na društvenim mrežama. S obzirom na broj ljudi na Fejsbuku, kreiranje stranice za neki događaj može povećati odziv na njega u realnosti. Događaji na Fejsbuku olakšavaju korisnicima da pozovu svoje prijatelje i da vide koliko ljudi planira da im prisustvuje.
9. Platite za oglašavanje
Nakon što prikupite nekoliko stotina fanova na Fejsbuku, primetićete da vaše objave ne dobijaju onoliko pregleda koliko bi trebalo. One ne dobijaju nužno 50 puta veću pažnju ukoliko stranica ima 50 puta više fanova. Ovo novim stranicama daje izvesnu prednost, ali treba imati u vidu da velike kompanije i stranice ipak imaju i veliki uticaj na Fejsbuku.
Plaćanje za oglašavanje omogućava vam da targetirate ljude sa interesima koji su relevantni za vašu industriju. Takođe, možete da ciljate i specifične demografske karakteristike ili područja kako biste maksimalno iskoristili mogućnosti oglašavanja.
10. Angažujte profesionalce
Ukoliko planirate da se bavite vašim biznisom dugoročno (a svi planiraju), ne žalite nijedan potrošen dinar kao investiciju u društvene mreže. Efekat kreiranja sadržaja, animiranja potencijalnih i trenutnih klijenata počinje da se oseća u manjoj meri u prva tri meseca, umereno od 3 do 6 meseci, znatnije od 6 do 12 meseci itd. Stoga planirajte budžet za društvene mreže na duži rok, odnosno minimum za 3 meseca (kreiranje sadržaja, community management, kreiranje reklamnih kampanja i budžet za reklamiranje).
Održavanje onlajn prisustva se sve više posmatra kao neophodna investicija poslovanja u današnjoj ekonomiji. U slučaju stranica na društvenim mrežama to onlajn prisustvo predstavlja ogromnu priliku za bolje povezivanje s kupcima i širenje zajednice. I, ono što je najvažnije, stalan pristup postojećim i potencijalnim klijentima ili mušterijama.