8 velikih grešaka koje kompanije prave na društvenim mrežama

Marketing na društvenim mrežama je od velikog značaja za razvoj poslovanja u današnje vreme

Društvene platforme poput Fejsbuka i Tvitera predstavljaju jedinstvenu priliku da dođete do svoje ciljne grupe. Bilo da je u pitanju startup ili već razvijena firma, društvene mreže danas igraju značajnu ulogu u marketingu. Od suštinske su važnosti za porast svesti o vašim proizvodima ili uslugama, tako da je vrlo bitno da tu startujete uspešno jer u suprotnom rizikujete da izgubite u potpunosti svoju publiku.

Nikada ne dobijate drugu šansu da popravite prvi utisak o sebi

Prvi utisci su brzi, snažni i dugotrajni – veoma je važno da učinite sve što je u vašoj moći da oni budu dobri. Promena prvog utiska je izvodljiva, ali najbolje je prvenstveno izbeći greške prilikom započinjanja marketinga na društvenim mrežama.

8 velikih grešaka koje treba izbeći u marketingu na društvenim mrežama

1. Nepostojanje marketinške strategije za društvene mreže

Kompanije koje nemaju strategiju za društvene mreže nikada ne mogu da proslede svojoj publici efektnu poruku. Ovakva komunikacija deluje nepovezano i konfuzno. Morate imati jasnu ekspresiju, merljive ciljeve, svoju politiku društvenih mreža i kalendar objava. Bez ovoga ćete se naći u situaciji da objavljujete nešto nasumično i da time umanjujete potencijal svog brenda. Jasna strategija pruža vam mogućnost da ponudite publici sadržaj koji će biti koristan, privlačan i vredan pomena.

2. Kreiranje naloga na mnogo društvenih mreža

Molimo vas da se uzdržite od prijavljivanja na svaku društvenu platformu koja postoji. Da, važno je da ste prisutni na više njih, ali ne i onda kada tek počinjete. Ovo se naročito odnosi na male firme – mnogo je lakše i efektivnije ovladati jednom platformom pre nego što pređete na drugu. Ako žurite s tim da budete prisutni na svim ovim platformama – Facebook, Twitter, Pinterest, YouTube, Instagram, Vimeo, LinkedIn, Google+, Slideshare, Snapchat – i počnete pomahnitalo i nepovezano da postavljate objave, to će izgledati kao da ne znate šta radite. A kada najzad dignete ruke od toga i napustite većinu ovih platformi zato što ne možete sve u potpunosti da ih savladate, to će izgledati još gore. Da li biste ikada kupili nešto od kompanije koja se prikazuje kao nesposobna? Mi ne bismo – ovakve aktivnosti ne stvaraju poverenje, a ono je osnova svakog odnosa s potrošačima.

3. Plaćanje za lažne pratioce/fanove

Kvantitet nije i kvalitet. Vaš cilj treba da bude izgrađivanje pravih odnosa s potrošačima, a ne fokusiranje na brojeve. Dobijanje hiljade pratilaca – a ujedno i društvenih dokaza (social proof) koji ih prate – zahteva vreme i mnogo truda. Kupovina pratilaca potencijalno može stvoriti vrlo neprijatnu reakciju publike. Da li zaista želite da rizikujete da vaši pravi fanovi otkriju kako ste kupili pratioce na društvenim mrežama? Šta ovo govori o iskrenosti vaše kompanije? Ovo uništava vaš brend i suštinski negativno utiče na njega.

4. Previše pričanja samo o brendu i ni o čemu drugom

Ukoliko vaši nalozi sadrže samo beskrajno mnogo priče o sopstvenom brendu, to će u najvećem broju slučajeva biti nepoželjan sadržaj za fanove. Naravno, vi pokušavate da promovišete svoje proizvode i usluge, ali takođe morate da objavljujete sadržaj koji je relevantan za oblast u kojoj poslujete, ali koji niste kreirali vi. Za početak je dobro pratiti tzv. 5-3-2 model za deljenje sadržaja na društvenim mrežama, koji će pomoći da zadržite postojeće fanove, učinite ih aktivnim i pridobijete nove. Ukoliko nedeljno imate 10 objava:

  • 5 objava će činiti relevantan tuđi sadržaj;
  • 3 objave činiće vaš sadržaj, relevantan za vašu publiku, ali ne prodajni;
  • 2 objave će predstavljati zabavan ili lični sadržaj, koji omogućava da se vaš brend i kompanija na neki način „humanizuju”.

5-3-2 model deljenja sadržaja za društvene mreže

5-3-2 model za deljenje sadržaja na društvenim mrežama

5. Pogrešno korišćenje heštagova

Upotreba heštagova u marketingu na društvenim mrežama može neizmerno pomoći kada je u pitanju kreiranje vidljivosti vašeg brenda i onoga što on nudi. #Ali#njihovo#preterano#korišćenje #je #dosadno. Izborite se sa ovim tako što ćete ograničiti njihovu upotrebu i uveriti se u to da su oni relevantni za ono što želite da poručite svojim pratiocima.

6. Previše objavljivanja u kratkom vremenskom periodu

Objavljivanje postova jednog za drugim u roku od nekoliko minuta ili sati može samo odbiti vaše pratioce ili moguće klijente. Vaš cilj treba da bude sistematično deljenje sadržaja tako da izbegnete spamovanje i dosađivanje svojoj publici. U suprotnom – mogu vas otpratiti i nikad više se vratiti.

7. Zanemarivanje pravopisnih grešaka

Da li ste ikada primetili objavu na Fejsbuku u kojoj je neka reč pogrešno napisana? A tvit kome nedostaje interpunkcija? Neuredan pravopis i gramatika mogu poništiti sav napredak koji ste postigli i umanjiti vaš kredibilitet. Mnogim ljudima ovo izuzetno smeta. Lektorisanje sopstvenog rada može predstavljati izazov, ali ono je važan sastavni deo kreiranja pozitivnog utiska kod publike.

8. Nedovoljna društvenost na društvenim mrežama

Ljudi koji koriste društvene mreže očekuju od kompanija da im odgovaraju na poruke. Takođe žele da se osećaju kao da imaju posla s ljudskim bićima, a ne s korporacijskim robotima. Odgovaranje na komentare izgrađuje poverenje i prisnost između vas i potrošača. Korisno je tom prilikom komunicirati tonom koji je zanimljiv i duhovit, a nikako monoton i neprijatan.

Izvor: pamorama.net 8 Big Social Media Marketing Mistakes Businesses Make (and How to Avoid Them)