Skroz Dobra Pekara – Social Media MarketingMaloprodajni lanac pekara u Srbiji

skroz-dobra-pekara-marketing-instagram-fb
Sve je počelo davne 1999. godine kao mali porodični posao a komšije na Karaburmi su prve imale priliku da započnu dan uz topao hleb i jedinstvena mirišljava peciva.

Biznis je započet pod porodičnim prezimenom Jakovljević a ubrzo su otvorena još dva prodajna objekta u kraju. Sa širenjem prodajne mreže rodila se i potreba da kompanija bude prepoznatljiva u celom Beogradu i šire tako da pekara Jakovljević postaje Skroz Dobra Pekara prepoznatljiva na tržištu.

izazov

Prvi od izazova koje smo imali kada je u pitanju Skroz Dobra Pekara je bilo povećanje broja pratilaca na Instagramu i Fejsbuku.

Veliki problem oko ispunjavanja ovog cilja bio je upravo algoritam Instagrama i Fejsbuka koji se 2018. godine naglo promenio smanjivanjem organskog reach-a (dosega) kao i smanjivanjem maksimalnih aktivnosti sa business naloga klijenata kada je Instagram u pitanju. Upravo u tom trenutku bilo je izuzetno teško da se do tada jednostavnijim aktivnostima i metodama poveća broj pratilaca. Dodatni problem jeste i prezasićenje na pomenutim platformama gde se korisnici sve ređe odlučuju da prate neku stranicu. To je ključni problem za većinu brendova. Relevantan i interesantan sadržaj.  Sadržaj koji je do tada bio objavljivan nije ima kontinuitet i zadovoljavajući kvalitet, ali nije rađeno ni oglašavanje na pomenutim mrežama. Sve ovo je uticalo na to da se skoncetrišemo na 3 ključne aktivnosti.

  • Kreiranje interesantnog i relevantnog sadržaja
    Zašto bi neko na prvom mestu uopšte pratio neku stranicu? Kvalitetan sadržaj koji se objavljuje u kontinuitetu je prvi preduslov za razvoj naloga na društvenim mrežama.
  • Nedovoljan doseg (Reach)
    Putem objava i drugih aktivnosti na mrežama nije bilo moguće ostvariti dovoljan Reach kako bi se drastično uvećao broj pratilaca. 
  • Aktivacija pratilaca 
    Kako bi se povećao organski doseg, bilo je neophodno povećati broj aktivacija pratilaca. 

rešenje za sadržaj

Rešenje za sadržaj bilo je kreiranje različitih vrsta objava sa pozivom na akciju. Svi sadržaji su bili prilagođeni interesnoj ciljnoj publici pa su copy i komunikacija bili u tom duhu. Pokušali smo da se približimo publici sa sadržajem u kom će moći da prepoznaju sebe ili neke svoje navike. Kreirali smo različite sadržaje poput “citata” ili motivacionih poruka, različite oglasne objave, interesantan i angažujući copy, stop motion video objave kao i mnogo kvalitetnih i primamljujućih fotografija i drugih videa.

Stop motion video

Slow motion video

Video sadržaji za YouTube i veb sajt

Fotografije

Izgled feed-a

rešenje za reach

Putem oglašavanja na Instagramu i Fejsbuku pokušali smo da dođemo do svih onih koji znaju za pekaru i već kupuju proizvode, ali nisu imali priliku da primete sadržaje na mrežama. Lokalnim oglašavanjem u gradovima i naseljima gde postoje prodajni objekti uspeli smo da približimo nove proizvode i akcije toj publici, kao i da uvećamo broj poseta na profile na IG i FB i tako na kraju uvećamo i broj pratilaca. Naravno, pored postojećih mušterija uspevali smo da pronađemo i novu publiku koje je zapratila stranice na društvenim mrežama zbog raznovrsnosti sadržaja i aktivacija.

rešenje za aktivacije

Zamisao je bila da putem edukacije i aktivacija upoznamo publiku sa proizvodima odnosno bili smo orijentisani na karakteristike proizvoda, identitet brenda i cenovno osetljivu grupu potrošača.

rezultati

Sadržaji Skroz Dobre Pekare su konačno primećeni, što smo uvideli na samom početku. Publika je počela bolje da reaguje na sve objave i više se angažovala na samim objavama putem komentara, deljenjem sadržaja i tagovanjem prijatelja. Uspeli smo da putem fotografija i videa upoznamo publiku sa proizvodima na pravi način. Close up fotografije su u mnogome uticale na rast angažovanja jer je publika mogla da vidi i realnu teksturu i sadržaje proizvoda. Dovitljivim porukama smo uspeli da pronađemo zajednički jezik sa publikom. Takođe, transparentnija i redovna komunikacija sa zajednicom je veoma doprinela rastu stranica na mrežama jer je to ono što čini da se publika vraća na profile u online svetu, a da se u offline svetu neposredno priča o odličnom iskustvu sa brendom. Osećaj da iza profila i logo-a zaista postoji neko ko brine o njihovim potrebama je dodatno povezalo publiku sa brendom.

Sa druge strane, video marketingom smo uspeli da predstavimo jedan običan radni dan u pekari, zaposlene koji svaki dan vredno rade i čine da sve funkcioniše u najboljem redu kao i raznovrsnost ponude i sam enterijer objekata.
S obzirom na veličinu kompanije i potrebu za novom radnom snagom i poslovnim partnerima, kreiran je niz videa iz proizvodnje uz prikazivanje, samih mašina, procesa i načina izrade hleba, peciva i drugih proizvoda.

Aktivacijom na IG storijima uspeli smo da povećamo angažovanje i organski reach.

Kada se sve pretvori u brojke, aktivnosti su donele sledeće rezultate:

  • Uvećanje broja pratilaca na Fejsbuku za 595% (sa 8.400 na 50.000)
  • Uvećanje broja pratilaca na Instagramu za 4.081% (sa 550 na 23.000)
  • Broj ljudi koji je upoznat sa brendom – Reach 2.731.829 
  • Ukupan broj prikaza oglasa – Impressions 54,460,302
  • Prosečno anagažovanje se povećalo – Engagement 931% (sa 73 reakcija na 680)
  • Porastao je i Engagement rate sa 1,12% na 6,9%
Potrebna vam je agencija za digitalni marketing?

Potreban vam je kreativan i uspešan tim za digitalni marketing?