Kako da proširite svest o brendu uz pomoć TikTok-a?

Kako da prosirite svest o brendu uz pomoc TikTok-a 2

TikTok je za vrlo kratko vreme došao u sam vrh po popularnosti kada su društvene mreže u pitanju. Na početku 2022. godine našao se na 6. mestu po ukupnom broju korisnika, u konkurenciji sa mrežama koje postoje mnogo duže od njega. TikTok je tako postao izuzetno moćan alat za svakoga ko želi da ostvari kontakt sa publikom i proširi svest o brendu.

Znamo da najveći deo korisnika TikTok-a sačinjavaju pripadnici generacije Z (oko 60%), tako da je ova platforma apsolutno neizbežna ako je naša ciljna publika u ovoj demografskoj grupi. Mi ćemo u ovom tekstu objasniti osnove komunikacije na TikToku i pokušati da pružimo konkretne savete za brendove koji žele da dođu do šire publike koristeći ovu mrežu.

Lakši način za kreiranje sadržaja

TikTok je napravio pravu malu revoluciju u načinu na koji se pristupa kreiranju sadržaja za društvene mreže. Akcenat platforme je od početka bio na kreativnosti korisnika, koji se pozivaju da u samoj aplikaciji snime i edituju video sadržaj. Kada je isključena prepreka produkcije koja nije priuštiva svima, kreativnost je postala osnovni faktor po pitanju toga koji kreator može steći veliku popularnost.

TikTok svest o brendu - Lakši način za kreiranje sadržaja

Druga bitna odlika TikToka je interaktivnost, koja dodatno olakšava kreiranje sadržaja. Ona takođe omogućava i da originalni sadržaj dobije mnogo veći reach, o čemu će uskoro biti više reči.

Kratki format je pri početnom usponu TikToka postao nerazdvojiv od ove platforme, ali je sve jasnija tendencija da se to promeni. Maksimalna dužina TikTok videa se postepeno povećava, tako da ovo polako prestaje da bude odlika koja definiše sadržaj na ovoj mreži. Ili je to bar namera kompanije.

TikTok i širenje svesti o brendu

Ono što ostaje kao činjenica je da kreiranje i distribucija videa nikad nije bila lakša. Postavlja se samo pitanje – „Kako brendovi ovo mogu da iskoriste da bi došli do nove publike?“

Postoje tri osnovna načina da proširite svest o brendu uz pomoć TikTok-a, a to su:

  • Organski rast
  • Saradnja sa influenserima
  • Oglašavanje

Organski rast

TikTok je platforma koja apsolutno nagrađuje kreativnost. Dok je na Facebook-u i instagramu sve teže doći do šire publike bez oglašavanja, na TikTok-u sadržaj koji je potencijalno interesantan publici ne može proći neopaženo. Barem za sada, jer je tako u početku bilo i sa drugim platformama. Na početnoj stranici postoje dve sekcije – Following i For you. U Following sekciji možete videti videe naloga koje već pratite, dok For you sekcija sadrži TikTokove koje vam algoritam ove platforme preporučuje na osnovu vaših interesovanja.

TikTok svest o brendu - Organski rastRazumevanje ovog algoritma je osnov za uspeh na TikToku. Svaki video biće prikazan određenom broju korisnika platforme, i od njihove reakcije će zavisiti da li će biti prikazan široj publici. Ključ je, dakle, razumeti potrebe publike. Kada znate šta vaša publika želi, možete se osloniti npr. na interaktivnost platforme ili se potruditi da kreirate sadržaj koji je koristan za publiku. Naravno, sadržaj koji će biti zabavan publici prolazi jako dobro. Pri svemu tome morate pronaći pravi ton komunikacije i održati konzistentnost u objavljivanju. Obrazložićemo svaki od ovih faktora.

Interaktivnost platforme

Ono što TikTok naročito odvaja od drugih platformi je opcija da vaš sadržaj koriste drugi TikTok kreatori, i time mnogostruko uvećaju vaš reach, kao i svest o brendu. Opcije kao što su Stitch i Duets, kao i korišćenje tuđeg originalnog zvuka olakšavaju inkorporiranje sadržaja drugih korisnika pri kreiranju tiktokova. Ukoliko je vaš video pogodan za imitaciju ili „doradu“ od strane drugih tiktokera, imaće mnogo bolje šanse da postane „viralan“. Popularni izazovi služe kao polazna tačka za kreiranje izuzetno velikog broja novih videa, tako da nose ogroman potencijal za širenje određenje poruke, ideje i slično.

U ovome je velika pogodnost za kompanije koje žele da prošire svest o svom brendu. Stvaranje zanimljivog TikTok izazova može pokrenuti trend u okviru koga će sami korisnici platforme biti kreatori novog promotivnog sadržaja. Na brendu je samo da kreira inicijalni izazov, tako da su troškovi kampanje svedeni na minimum, dok je efektivnost izuzetno velika.

Iako ova strategija može dati odlične rezultate, jako je teško predvideti koji izazov će postati viralan. Potrebno je puno kreativnosti i još više sreće da bi se stvorio popularan TikTok trend.

Koristan sadržaj

Daleko sigurniji način za postizanje velikog reach-a je kreiranje sadržaja koji je koristan za vašu publiku. O značaju različitih vrsta content marketinga smo već pisali, i TikTok svakako nije prva ni jedina platforma na kojoj one daju dobre rezultate. Bitne inovacije koje TikTok ovde donosi tiču se pre svega formata i efikasnosti algoritma.

Edukativni videi treba da budu prilagođeni 9:16 formatu, i ne moraju da imaju profesionalnu produkciju. Kraći videi su i dalje popularniji, i pored toga što TikTok konstantno povećava maksimalnu dužinu trajanja videa.

Dakle kratki videi snimljeni telefonom uz minimalnu post-produkciju mogu biti savršeni edukativni sadržaj za TikTok.

@meg.ofitness

Perfect for meal prep as well🤌🏼insta – meg.ofitness #mealideas #mealprep #easydinner

♬ Packs and Potions – HAZEY

Za jedan brend je mnogo isplativije da uloži u takav koristan sadržaj (naročito s obzirom na to da su ulaganja minimalna), nego da kreira reklame koje direktno promovišu proizvode. Publika koja se nalazi na TikToku (dakle pretežno mlađa populacija) ne reaguje dobro na reklame, dok im sadržaj koji ima realnu vrednost može privući pažnju. Iako se ovim ne promovišu proizvodi direktno, stvara se osećaj povezanosti sa brendom, što je izuzetno bitno za generacije Y i Z.

Većina kompanija može nečemu naučiti svoju publiku. Restorani ili proizvođači prehrambenih proizvoda mogu podeliti recepte ili ideje za zanimljive obroke. Modni brendovi mogu davati savete za oblačenje. Prodavnica alata može snimati how-to videe u kojima objašnjava jednostavnije majstorske radove.

Publika će dobro reagovati na takav sadržaj, i algoritam će to nagraditi, što garantuje veći reach i bolju sliku o brendu.

TikTok svest o brendu - Koristan sadrzaj

Ton komunikacije

Kreatori TikTok-a insistiraju na tome da je ova aplikacija koju većina korisnika vidi kao „vedriju“ ili „radosniju“ u odnosu na druge društvene mreže, i da je upravo ovo ton koji će dati najbolje rezultate.

Prema njihovim podacima, 56% ispitanika je imalo pozitivniji odnos prema brendu nakon što ga vide na TikToku. Ovo se povezuje sa time što ova platforma ima „sposobnost da popravlja raspoloženje“.

Na konkretnom brendu je da odluči kakav će nastup na mrežama imati, ali iz iskustva znamo da vedriji ton daje bolje rezultate na svim platofrmama, tako da je ovo uvek bezbedna opcija.

S obzirom na sastav publike na TikTok-u, kreatori bi mogli pomisliti da je dobra ideja koristiti žargon mlađih generacija. Sa ovim treba biti jako oprezan, jer svaki pokušaj da se imitira ponašanje i jezik mlađe populacije ima suprotan efekat i nužno bude ocenjen kao „krindži“. Od toga se ne može pobeći. Ukoliko ovakva komunikacija nije autentična, publika će to prepoznati, i brend će biti ismejan.

ton komunikacije

Konzistentnost

Algoritam će prepoznati zanimljiv sadržaj i daće mu određenu vidljivost, ali instant uspeh nije tako čest. Kada jednom pronađete format, tip sadržaja i ton koji dobro prolazi kod publike, morate objavljivati konstantno kako bi reach nastavio sa rastom. Konzistentnost, naravno, ne znači samo objavljivanje radi pukog održavanja aktivnosti na profilu. Konzistentan treba da bude i kvalitet videa, kao i način komunikacije. Ako sa edukativnih videa pređete na direktne reklame čim dođete do većeg broja pratilaca, publika će brzo izgubiti interesovanje.

Prisustvo na TikToku treba da bude vođeno idejom o ostvarivanju određenog odnosa sa publikom, i održavanju tog odnosa. To je najbolja promocija koju brend može za sebe obezbediti na ovoj platformi, jer su njeni rezultati dugoročni.

Influens marketing i TikTok

Kao i na drugim mrežama, i na TikTok-u postoje kreatori sa tako velikim brojem pratilaca da od toga mogu da naprave biznis. Najpopularniji influenseri na TikToku u ovom trenutku imaju skoro 150 miliona pratilaca, i ovi brojevi će svakako nastaviti da rastu.

Influens marketing i TikTokIako TikTok algoritam omogućava da relativno lako proširite svoj reach zanimljivim sadržajem, influenseri su i dalje najbrži način da proširite svest o brendu. Kroz direktan product endorsement, ili preko hashtag izazova, influenseri koriste svoju popularnost za promovisanje brendova. Ukoliko je jedan izazov pokrenut od strane influensera, on ima mnogo veće šanse da postane globalni trend.

Haribo je tako pokrenuo  #MAOAMChallenge u saradnji sa kreatorom Sacha Smiles i drugim influenerima, i ostvario priličan uspeh.

@sachasmiles

Les bonbons me rendent complètement fou 😂 À vous de faire le #MAOAMChallenge qu’on rigole !! 👀

♬ son original – Sacha Smiles 🎬

Kao i sa izazovima koje pokrenu obični korisnici, i ovde kontrola nad kreiranjem sadržaja prelazi u ruke publike kada izazov postane viralan. Brend zato ne može znati u kom će pravcu sadržaj otići kada se lavina pokrene, ali ipak je bitno da početna ideja bude bliska vrednostima koje brend inače propagira.

Oglašavanje na TikTok-u

Pored svih ovih načina da se dođe do publike, 2019. godine TikTok je pokrenuo TikTok for business, platformu za oglašavanje. Tako je omogućeno kreiranje plaćenih oglasa, slično kao na drugim društvenim mrežama.

Postoji nekoliko vrsta reklama koje možete koristiti na TikToku.

  • In-feed video – Ovo su video reklame koje se pojavljuju među ostalim videima na „For you“ stranici.
  • Takeover – Ove reklame se pojavljuju čim otvorite TikTok aplikaciju. Mogu se sastojati iz kratkog videa, GIF-a, ili slike, i mogu sadržati link koji vodi do drugog sajta, ili određenog profila na samom Tik-Toku.
  • Spark ads – Ova opcija omogućava brendovima da „bustiju“ organske objave povezane sa njihovim proizvodom, bilo da su to objave sa njihovog ili tuđeg naloga. Ova vrsta reklama uvedena je 2021. godine, i TikTok tvrdi da su one 142% efektivnije od običnih In-feed reklama.
  • Placeno oglasavanje na TikTok-u
  • Image ads – Brendovi mogu svoje reklame plasirati i preko TikTok-ove mreže News Feed aplikacija (Babe, BuzzVideo, TopBuzz). Ove reklame mogu sadržati sliku, tekst, i ime brenda ili aplikacije.
  • Carousel ads – One se takođe prikazuju u News Feed aplikacijama, i mogu sadržati do 10 slika, od kojih svaka može imati zasebni copy.
  • Pangle ads – Pangle je platforma koja omogućava da se TikTok reklame prikazuju putem TikTok Audience Network, mreže partnerskih aplikacija.
  • Branded AR content – Možete promovisati sadržaj preko brendiranih stikera, filtera, i drugih AR (Augmented Reality) sadržaja koje korisnici mogu koristiti pri kreiranju sopstvenih videa)

Najveća prednost reklama na TikTok-u je mogućnost targetiranja određene relevantne publike.

Smatramo da korišćenje oglašavanja ima svoje mesto u TikTok strategiji jednog brenda, ali ono mora biti upareno sa dobrim organskim objavama. Reklame treba samo da povećaju vidljivost vašeg naloga, ali ne mogu zameniti kvalitetan i koristan sadržaj.

U ovom smislu trenutno su najzanimljivije Spark reklame, koje se baziraju na spajanju organskog i plaćenog reach-a.

TikTok je definitivno platforma koja daje ogromne mogućnosti za širenje svesti o brendu na osnovu svojih specifičnosti ako i  algoritma koji još uvek dobro radi. Ipak, osnovni princip nastupa na TikToku sličan je principu koji mi propagiramo za sve platforme – kvalitet i originalnost sadržaja koji ima realnu vrednost za vašu publiku.

Digitalni marketing kurs