Korisnici Facebook-a su, u svojim aplikacijama s leve strane, do sada mogli da vide eksperimentalni dodatak – Explore Feed koji je ova društvena mreža tokom prošle godine odvojila od News Feed-a. Ovaj test nisu lako podneli mnogi oglašivači u borbi za opstanak i naklonost korisnika, i čini se, taman što su uspostavili novi balans (naravno, sa većim budžetima), Facebook je priznao grešku i odlučio da ukine Explore Feed, opciju koja je ipak bila osuđena na propast od samog lansiranja.
Test se sprovodio u Slovačkoj, Šri Lanki, Srbiji, Boliviji, Gvatemali i Kambodži, a promena je navodno uvedena zbog samih korisnika, kako bi održavali vezu sa porodicom i prijateljima, odnosno da im News Feed ne bi bio “prenatrpan” nepotrebnim vestima, stranicama i sponzorisanim objavama.
Ovo je, inače, bila jedna od najdrastičnijih i najagresivnijih promena otkako sam Faceebok postoji. Najnegatvinije se odrazila na vlasnike stranica, kao i one portale koji su većinu svog biznisa zasnivali na Facebook-u, jer je reach pao za čak 66 odsto.
Na svom Twitter nalogu, direktor News Feed-a na Facebook-u, Adam Moseri napisao je: “Rekli ste nam svoje – ljudi ne žele dva odvojena feed-a. Ankete su pokazale da niste zadovoljni sadržajem koji vam se plasira, kao i da postojanje dva odvojena feed-a nije doprinelo ostvarivanju inicijalnog cilja, a to je da se ljudi više povežu sa prijateljima i porodicom.”
At News Feed we try a lot of ideas — some work out well and we launch them, others don’t and we drop them. Today we’re dropping one that didn’t work: the Explore Feed test: https://t.co/nhLxQqdik4
— Adam Mosseri (@mosseri) March 1, 2018
Kako se navodi u zvaničnom saopštenju ove kompanije, ljudi u čijim zemljama je Explore Feed bio uveden teže su dolazili do relevantnih informacija, a i sam eksperiment sa Explore Feed-om nije funkcionisao po zamišljenom algoritmu.
“Došli smo do zaključka da Explore Feed nije efektivan način da ljudi otkriju novi sadržaj na Fejsbuku. Ukidamo ga globalno do kraja nedelje”, dodao je Moseri.
At News Feed we try a lot of ideas — some work out well and we launch them, others don’t and we drop them. Today we’re dropping one that didn’t work: the Explore Feed test: https://t.co/nhLxQqdik4
— Adam Mosseri (@mosseri) March 1, 2018