Da li tražite način da ponovo angažujete bivše kupce vaših proizvoda ili usluga? Pitate se kako da iskoristite remarketing da biste poslali pravu poruku specifičnoj publici na osnovu njenih navika na Fejsbuku?
Ukoliko želite da izgradite uspešan prodajni levak na Fejsbuku, morate da kreirate jedinstvene reklame za specifičnu publiku koju ćete segmentirati na osnovu istorije njenih pretraga i njenih interesovanja.
Predstavljamo vam šest načina da pretvorite bivše posetioce sajta i tzv. hladnu publiku (cold customers) u lojalne kupce pomoću remarketing kampanja na Fejsbuku.
#1 Remarketing za posetioce specifičnih landing stranica
Kada ljudi jednom dođu na neku vašu landing stranicu, znate dve stvari o njima: to da su zainteresovani za vaš proizvod i to da su upoznati s vašim biznisom. Ovo je tzv. zagrejana (warm) ciljna grupa, i ako nju targetirate uobičajenom reklamom, to će biti samo gubljenje vremena. Umesto toga, za njih kreirajte specifičan oglas i landing stranicu koja će biti visoko relevantna za tu ciljnu grupu.
Na primer, kao što je prikazano na slici, remarketing kampanja SaaS startapa targetirala je one koji su posetili landing stranicu projekta u prethodnih 60 dana.
Sve reklame u ovoj kampanji fokusirane su na project menadžment, što ih čini visoko relevantnim za ovu ciljnu grupu.
U Website Traffic meniju izaberite opciju da uključite one koji su posetili specifičnu landing stranicu. Potom ukucajte URL tih stranica.
Potom samo dajte naziv svojoj kreiranoj ciljnoj grupi i kliknite na Create Audience.
- Neka landing stranica bude zaista specifična;
- Dobro razmislite koje ćete call-to-action dugme da koristite (npr. Sign-up ili Shop now);
- Testirajte više različitih dizajnova reklama da biste videli koji prolaze najbolje;
- Ubacite u ponudu i neki mali popust kako biste privukli ljude da ponovo posete vaš sajt;
- Ne zaboravite da isključite ljude koji su već obavili kupovinu.
#2 Remarketing za čitaoce vašeg bloga
Posetioci vaš blog nalaze preko pretraživača, plaćenih reklama, imejl-njuzletera, preporuke i sl. Za najveći broj posetilaca prva poseta biće ujedno i poslednja. Vrlo brzo će zaboraviti vaš blog i krenuti na sledeći.
Remarketing ovih čitalaca je dobar način da zadržite njihovu pažnju, ako ne i da ih pretvorite u stalne posetioce svog bloga. Jedan od najboljih načina za to tzv. zagrevanje hladnih lidova (pretvaranje nezainteresovanih posetilaca/kupaca u redovne) jeste deljenje kvalitetnog sadržaja. Tako npr. možete promovisati svoj sadržaj pomoću plaćene reklame kako bi ga što veći broj ljudi video.
Da biste retargetirali čitaoce sajta, kreirajte prilagođenu publiku od posetilaca tačno određene stranice na vašem sajtu.
- Počnite sa suptilnom prodajom kako biste povećali brand awareness;
- Nemojte odmah ljude primoravati da nešto kupe;
- Uvek proverite da li su reklame relevantne za tu ciljnu grupu;
- Platite reklamu za svoje objave kako bi ih što veći broj ljudi video;
- Isključite iz ciljne grupe ljude koji su već čitali vašu objavu ili skinuli sadržaj koji besplatno delite.
#3 Remarketing za bivše kupce
Pokušaj da naterate iste kupce da kupe ponovo nešto od vas deluje malo nelogično. Međutim, istraživanja pokazuju da više od polovine ukupnog prihoda onlajn-prodavnica u Velikoj Britaniji dolazi od strane istih kupaca.
Budite kreativni i razmislite o mogućim prilikama za nove Fejsbuk remarketing kampanje. Npr. firma Target mogla bi da retargetira ljude koji su kupovali dečju hranu i da im putem kampanje ponudi neke druge dečje proizvode.
- Budite kreativni prilikom kreiranja prodajnih kampanja;
- Promovišite proizvode koji imaju veze sa onima koje ta ciljna grupa kupuje;
- Ponudite popust za novu kupovinu;
- Remarketing radite nekoliko nedelja nakon prve obavljene kupovine;
- Kreirajte ponude koje su vremenski ograničene kako biste stvorili efekat hitnosti.
#4 Za korisnike trial verzija neke vaše aplikacije
Ono što je dobro kod korisnika koji poseduju neku free verziju vašeg softvera jeste to što su oni već upoznati s vašim proizvodom i koriste ga. Ukoliko im ponudite neki vredan update, moguće je da će želeti da počnu s plaćanjem.
Tokom trajanja trial perioda vaš cilj je da u što većoj meri korisnicima pokažete prednosti vašeg proizvoda. Na SEMrush reklami sa slike promovišu se njihove najbitnije karakteristike.
Najprecizniji način da retargetirate free korisnike jeste da napravite prilagođenu konverziju koja označava one koji se registruju. Nakon toga kreirajte prilagođenu publiku od ljudi koji su se registrovali za free varijantu vašeg proizvoda.
- Ponudite im neki vredan update za koji će želeti da daju novac;
- Promovišite prednosti svog proizvoda;
- Objavite i neku studiju slučaja koja će dokazati vrednost onoga što nudite;
- Promovišite vodič za početnike;
- Isključite iz targetiranja ljude koji su već postali premium korisnici.
#5 Za pretplatnike na vaš njuzleter
Postoje dva osnovna tipa imejl-pretplatnika: jedni su oni koji ih redovno čitaju, a drugi oni koji to nikada ne rade.
MailChimp analiza 60 miliona obavljenih kupovina preko veb-prodavnica i 40 miliona mejlova koje trgovci poseduju pokazala je da jedan neaktivan pretplatnik na njuzleter vredi 32% više nego neki aktivan.
Da biste započeli remarketing svojih pretplatnika, najpre ih podelite u ove dve grupe. Fokusirajte se prvo na redovne čitaoce, one koji su najviše angažovani. Njih možete ciljati pomoću više prodajno-orijentisanih reklama s call-to-action dugmetom poput Shop now, Sign up, Get started today.
- Segmentirajte publiku na aktivne i neaktivne čitaoce;
- Kreirajte različite reklame i ponude u zavisnosti od angažovanja ciljne publike;
- Objavljujte relevantan edukativni materijal (blog-postove ili elektronske knjige).
#6 Remarketing za osobe koje nisu dovršile svoju kupovinu na vašem sajtu
Svima nama sigurno se mnogo puta desilo da obeležimo i ubacimo u korpu proizvode koje želimo da kupimo s nekog sajta, ali potom odlučimo da nam oni zapravo nisu ni potrebni.
Da biste ovakve kupce privoleli da se vrate na vaš sajt i dovrše kupovinu, kreirajte od njih posebnu ciljnu grupu i krenite s remarketingom. Možete koristiti emocionalni okidač – ponudu koja je vremenski ograničena. Kao što vidite, to koristi i Udacity.
U ovom slučaju prilikom kreiranja prilagođene publike uključite URL Check-out stranice, ali isključite URL Thank you stranice.
Dakle:
- Radite remarketing za konkretni proizvod koji je neko želeo da kupi, ali nije to učinio;
- Ponudite popust kako biste ubedili ljude da ipak kupe to što su hteli;
- Pravite limitirane ponude kako biste stvorili osećaj hitnosti;
- Započnite remarketing odmah nakon što je neko napustio vaš sajt ne obavivši kupovinu.
Marketari troše hiljade i hiljade dolara kako bi uspeli da dovedu ljude na svoje sajtove, ali samo veoma mali procenat ljudi odluči da pri prvoj poseti sajta kupi nešto. Uz pomoć prilagođene publike na Fejsbuku možete ciljati ljude visoko relevantnim ponudama.
Ukoliko vam je cilj da vam ROI bude visok i da kreirate uspešan prodajni levak pomoću remarketinga, jednom kampanjom to nećete postići. Najbolje je publiku podeliti prema interesovanjima i istoriji pretrage.
Ovih šest taktika pomoći će vam da svoje bivše kupce i tzv. hladne lidove pretvorite u lojalne potrošače.
Izvor: www.socialmediaexaminer.com 6 facebook remarketing tactics that work