8 taktika za dobijanje novih imejl-pretplatnika

Dakle, sedite za računarom, pijuckate šolju kafe i pretražujete Gugl pokušavajući da nađete način da izgradite svoju imejl-listu. Uostalom, znate da ćete izgradnjom ove liste povećati broj prodatih proizvoda i konačno poslati u svet poruku koju želite.

Tako da nastavljate da pretražujete Gugl. Ali svaki članak koji pronalazite daje isti stari savet.

Savet poput nekog od ovih:

Započnite svoj blog

Radite marketing na društvenim mrežama

Ugradite u blog opciju da se neko pretplati na vaš njuzleter

Treba li reći još nešto? I onda ne možete a da ne pomislite: „Čekaj! Nešto nije u redu, neko pokušava da sakrije prave informacije, prave korake koje treba da preduzmem kako bi publika makar videla moju ponudu.”

I znate šta? U pravu ste! Većina saveta o tome kako da izgradite imejl-listu se ponavlja ili je očigledna. I verovatno vam je dosadno da stalno slušate te iste nejasne savete. Što je još važnije, verovatno želite taktiku koja je već isprobana i koja provereno radi. Međutim, većina članaka pokriva ono osnovno što vam je potrebno za građenje ove liste, a glavni razlog za to je mišljenje da se vi verovatno plašite malo napornijeg rada koji će vam zaista doneti rezultate.

Ali ja znam bolje. I znam da ste neko ko vredno radi i ko je spreman da primeni u praksi sve što treba onda kada shvati šta je tačno ono što je stvarno neophodno.

Pa, zašto čekati? Da počnemo!

1. Kreirajte neodoljivi mamac

Da biste popunili listu ciljanim ljudima, morate najpre saznati više o tome ko su oni i šta žele. Šta je ono što ih drži budnim do tri ujutru i kako da to bude vaša ponuda? Ta ponuda treba da uključuje ono čemu teži vaš idealan kupac.

Od ključne je važnosti imati pravi mamac – možete koristiti sve moguće strategije, ali ako ono što nudite nije dobro, propustićete da dobijete gomilu novih pretplatnika za svoju imejl-listu.

2. Uhvatite pažnju svoje publike

Bez obzira na to koliko je dobar vaš njuzleter, ukoliko ne možete da naterate ljude da obrate pažnju na njega, sav njegov sadržaj je onda praktično beskoristan jer ga niko neće pročitati.

Danas su ljudi previše zatrpani marketinškim oglasima i sadržajem, tako da morate pisati takve naslove koji će uhvatiti njihovu pažnju i privući ih da pročitaju više. Ako ih naslov ne privuče, šanse da pročitaju sadržaj ravne su nuli.

4 saveta za pisanje dobrih naslova

  • Pišite u formi liste. Npr. 16 životnih činjenica koje nećete naučiti u školi;
  • Pišite tzv. Kako da Npr. Kako da napustite posao, Kako da brzo zaradite;
  • Dodajte u naslov neku reč koja zvuči moćno;
  • Budite jedinstveni. Ovakvi naslovi su uglavnom uverljiviji, a možete ih pisati tako što ćete dodavati brojeve unutar naslova. Npr. 5 saveta kako da izgubite 5 kilograma za 7 dana.

3. Pratite publiku

Prilikom započinjanja bloga rečeno mi je da objavljujem tekstove jednom dnevno. Zamislite koliko to ludo zvuči! Činjenica je da ćete u svakom slučaju, osim ukoliko već postoji sfera u kojoj ste uticajni, početi sa veoma malom publikom.

Zbog toga preporučujem tzv. guest blogging da biste povećali svoju publiku i proširili imejl-listu. Ovakve objave dobre su iz više razloga, ali glavni razlog je to što kreirani sadržaj možete odmah predstaviti nečijoj publici. Drugim rečima, umesto da s vrha planine dozivate publiku koju želite, vi ćete sami krenuti ka njoj. Naravno, ovaj metod je dobar samo ako se koristi pravilno.

Evo nekih stvari na koje morate paziti ukoliko želite da guest blogging implementirate u svoju strategiju za proširenje mejling-liste:

  • Kreirajte zanimljiv sadržaj;
  • Budite guest bloger na nekom od uticajnih blogova iz svoje niše;
  • Uverite se u to kakvo interesovanje je izazvao vaš tekst na tom sajtu tako što ćete proveravati komentare i deljenja teksta na društvenim mrežama (10 komentara je prosek za dobre objave);
  • Takođe proverite i to da li će neko na čijem sajtu objavljujete kao guest bloger dozvoliti da ostavite link do svog sajta ili odeljak sa svojom biografijom;
  • Uverite se u to da su link ili vaša bografija na vidnom mestu i na istoj stranici na kojoj je i sam tekst;

Ukoliko vam nije dozvoljeno nešto od ova dva na nekom blogu, onda to i nije pravo mesto na kom možete tražiti potencijalne imejl-pretplatnike.

4. Strategija za dobijanje influensera koji će deliti vaš sadržaj

Kada kreirate svoj blog-post, uverite se u to da ste ubacili linkove do bar nekoliko top-influensera iz svoje niše. Kada ga objavite, pošaljite prijateljski mejl svakoj od ovih osoba kako biste ih obavestili o tome da su pomenute na vašem blogu. Najverovatnije će svaka od njih pročitati tekst i ukoliko je on dobar, 9 od 10 njih će uzvratiti mejl i zahvaliti se, a takođe i podeliti sa svojim pratiocima objavu na društvenim mrežama. To znači da, ukoliko izaberete pravu osobu/kompaniju koju ćete pomenuti u svom tekstu, sâm tekst će videti i do 1000 ljudi više nego što bi to inače bio slučaj.

Ovaj metod je odličan način da se započne umrežavanje i građenje dobrih veza sa influenserima u vašoj oblasti. Takođe, dobar je i način za prikupljanje novih imejl-pretplatnika.

Primer mejla koji možete poslati:

influenseri

5. Koristite Google+

Kada objavite svoj blog-post, proverite da li pratite ljude koje ste pomenuli u njemu i dodajte na kraju teksta Google+ imena tih ljudi. Na primeru to izgleda ovako:

Na taj način Google+ će ove ljude obavestiti o tome da ih je neko pomenuo u svom tekstu. To znači da će, kada vide vaš tekst, oni ponovo moći da ga podele sa svojim pratiocima i tako dovedu nove čitaoce i potencijalne pretplatnike na vaš blog.

Ovaj metod je sjajan jer ste vi u tom slučaju neko ko nešto „daje” drugima, što je ređi slučaj u odnosu na „uzimanje”.

6. Kako iskoristiti PDF u ove svrhe

Kada ljudi čitaju vaš tekst i vi im u okviru tog sadržaja ponudite neke vredne resurse, većina njih poželeće da zapiše te informacije kako bi mogla da im se vrati kasnije.

Mogli biste da olakšate ovo svojim čitaocima tako što ćete im ponuditi opciju da skinu vaš tekst u PDF formatu ako se oni zauzvrat upišu u vašu imejl-listu.

Ovako bi to izgledalo u praksi:

pdf email marketing

Naravno, uvek će biti onih koji neće prihvatiti ovu ponudu, ali i onih koji sigurno to hoće, jer je upravo to ono što im treba. Tačnije, znam ljude koji ovo koriste u svim svojim blog-postovima i na taj način dobijaju i po 1000 novih pretplatnika za svoju imejl-listu.

Da biste postigli najbolje rezultate, možete ovu opciju ponuditi i dva puta u jednom tekstu, na njegovom početku, ali i na kraju.

7. Potcenjena strategija za besplatno dobijanje novih imejl-pretplatnika

Verovatno se pitate da li marketing na forumima uopšte funkcioniše još uvek i da li je vredno trošiti na njega vreme i trud.

Najjednostavniji odgovor: daleko od toga da je marketing na forumima mrtav. U stvari, ovaj vid marketinga je zapravo jedan od najboljih kada tek počinjete s blogovanjem. Razlog je to što su forumi prepuni dobro ciljanih ljudi koji su spremni da odmah kupe neki proizvod.

Ono što je takođe super jeste činjenica da su forumi u većini slučajeva 100% besplatni. Ljudi koji tvrde da su forumi mrtvi ili su pogrešno informisani ili su na pogrešnim forumima.

Zapravo, ako ste na pravom forumu, vaš sadržaj svakog dana može videti između 100 i 1000 ljudi.

Primer: Warrior forum

forum marketing

Kao što se može videti na slici, ovaj post videlo je preko 900 ljudi. Dobra stvar je to što ljudi odgovaraju na sadržaj posta, što znači da će ljudi koji su zainteresovani najverovatnije prihvatiti prethodno pomenutu ponudu koja bi se našla na kraju posta i tako postati novi imejl-pretplatnici.

Evo nekoliko saveta koje možete iskoristiti prilikom marketinga na forumima:

  • Pridružite se forumima koji su vezani za oblast u kojoj poslujete;
  • Takođe se pridružite forumima koji imaju veliki mesečni saobraćaj;
  • Pogledajte koje teme su trenutno aktuelne na forumu i pišite o njima;
  • Koristite svoju sliku i ime kao username i avatar na forumu;
  • Komentarišite objave koje su trenutno najaktuelnije.

8. 100 novih pretplatnika pomoću OPL metoda građenja imejl-liste

Zar ne bi bilo lepo reklamirati nešto tuđoj listi kupaca (po mogućstvu nekoj koja je slična vašoj)?

S malim ulaganjem i pomoću nekoliko klikova možete biti u poziciji da dobijete gomilu novih pretplatnika. To je ono što vam dozvoljava OPL (other people’s list) strategija.

U suštini, slična je običnim reklamama gde biste vi plaćali nekome ko ima veliku bazu potencijalnih kupaca da promoviše njima i vaš proizvod/uslugu.

Evo nekoliko načina pomoću kojih ćete utvrditi da li vam ovaj metod odgovara:

  • Pre nego što bilo kome platite da ovo učini, uverite se u to da lista koju on poseduje sadrži ljude koji su i vaša ciljna grupa;
  • Zahtevajte informaciju o tome koliki je procenat otvaranja mejlova;
  • Ukoliko je moguće, pitajte prodavca kakav je bio odziv kupaca na prethodne ponude slične vašim;
  • Ako možete, pitajte da targetirate samo one ljude koji su u prošlosti izvršili kupovinu nakon ponuda sličnih vašim;
  • Nemojte odmah uplaćivati veliki novac, već počnite od manje sume kako biste testirali listu potencijalnih kupaca; ukoliko se pokaže kao dobra, povećajte ulog.

Zamislite samo kakav je osećaj imati listu od 1000 i više ljudi koji možda jedva čekaju da se povežu s vama.

I na kraju zamislite da imate gomilu fanova koji jedva čekaju da čuju svaku vašu reč i gledaju na vas kao na eksperta u svojoj oblasti.

Zvuči nemoguće?

Nije.

Sada imate sve ono što je potrebno da prevaziđete sve prepreke i ostvarite svoje ciljeve. Krenite u akciju!

Izvor: socialmouths.com

8 Tactics I Used To Get My First 1,000 Email Subscribers

 

 

­