Deljenje linkova na Instagramu je konačno dostupno svim korisnicima. Dugo su postojala ograničenja po pitanju toga ko može postaviti link u svoj Instagram story. Ova opcija bila je omogućena samo korisnicima koji imaju preko 10.000 pratilaca i onima sa verifikovanim nalozima. Krajem 2021. godine, Instagram je objavio da se ovo menja, na radost mnogih „običnih“ korisnika ove platforme. Pročitajte šta se tačno promenilo, šta su mogući uzroci promene, i koji su očekivani rezultati koje će ona doneti.
Izmene vezane za Instagram story link
Ako se bavite digitalnim marketingom, znate da je ovo izmena na koju smo svi dugo čekali. Upućivanje publike sa storija na link u opisu profila nije dovoljno efektivno, i prihvatali smo ga samo kao najbolju ponuđenu opciju. Vest da se deljenje linkova u storijima omogućava svima pojavila se 27. oktobra 2021. godine. Instagram kao razlog za ovu promenu navodi želju korisnika mreže koji nisu imali opciju deljenja linkova da podele stvari koje su im bitne sa prijateljima i porodicom.
When we first introduced Stories links, the feature was limited to verified accounts or those with a certain number of followers. We’ve heard from the rest of our community that they also want to share things that matter with their friends and family. Whatever you’re into, from cooking to volunteering or shopping, you now have a space to share in Stories — regardless of your account size. – Instagram
Šta je Instagram story
Instagram story je opcija uvedena u avgustu 2016. godine, po uzoru na Snapchat aplikaciju. Ova opcija omogućava korisnicima da podele svoje slike ili videe sa svojim pratiocima na 24 sata, nakon čega one nestaju. Instagram nije jednostavno kopirao ovu ideju sa Snapchat-a. Inovacije koje su oni uneli bili su opcija da se sadržaj pauzira, kao i dodavanje filtera. Filtere je Snapchat kasnije uveo po uzoru na Instagram.
Ukoliko želite da vaš story ostane vidljiv i nakon 24 sata, možete ga sačuvati kao Story Highlight. Ova mogućnost uvedena je u decembru 2017. godine.
Kako da dodate link u svoj Instagram story?
Link možete dodati u instagram story uz pomoć link stikera. Na vašem storiju biće prikazan stiker sa URL adresom koju ste uneli, i, kada drugi korisnici dodirnu taj stiker, biće preusmereni na tu adresu.
Ovo su koraci za dodavanje linkova:
- Aploudujte sliku ili video koji želite da podelite i odaberite alat za stikere
- Dodirnite „Link“ stiker
- Ukucajte ili nalepite željenu adresu
- Postavite link stiker na prikladno mesto unutar storija, kao i svaki drugi stiker
Pored samog postavljanja linka, bitno je uključiti i tekst koji će funkcionisati kao poziv na akciju (Call to Action). Poziv na akciju može glasiti: Pročitajte više, Pogledajte ceo video, Poručite direktno, Više informacija i slično. Poziv na akciju je standardni deo svakog oglasa, tako da je esencijalan ukoliko putem storija promovišete proizvod ili uslugu. Direktno saopštavanje narednog koraka statistički povećava šansu da ljudi taj korak naprave, naročito u slučaju kada su neodlučni ili slabo motivisani. Dobro osmišljen poziv na akciju može napraviti veliku razliku u performansu oglasnog storija. Ipak, važno je ne preterati i ključiti više od jednog poziva na akciju, što je česta greška u copywritingu.
Ipak, poziv na akciju nije pogodan samo za promotivni sadržaj. Može biti od pomoći i ako Instagram koristite u privatne svrhe. Deljenje linkova putem storija je još uvek relativno nova opcija, i mnogi korisnici ne znaju za nju. Uključivanjem poziva na akciju, povećavate šanse da vaši pratioci uoče link i da do njih dođe sadržaj koji ste želeli da podelite.
Tekst link stikera
U decembru prošle godine uvedena je još jedna izmena u vazi sa time kako se link može dodati u Instagram story. Naime, omogućeno je da se na samom link stikeru umesto URL adrese koju ste uneli pojavi tekst koji sami birate. Isti update doneo je i opciju promene boje teksta linka. Ovo je korisno iz više razloga.
Pre svega, ovo vam omogućava bolju estetsku uređenost storija. Tekst linka nije uvek tako reprezentativan, pa je svakako bolje imati opciju da napišete šta god želite.
Još bitnija prednost koju ovo donosi je to što tekst poziva na akciju ne morate postavljati kao odvojeni tekst. Poziv na akciju može biti integralni deo linka, što štedi prostor na vašem storiju, i čini sam poziv razumljivijim.
Učinite svoje storije interaktivnim
Instagram storiji su interaktivni utoliko što svako ko ih vidi može da odgovori ili reaguje na njih. Jedan korak dalje u interaktivnosti je dodavanje stikera za anketu (Poll Sticker) ili stikera za pitanje uz link u Instagram story. Sa stikerom za anketu, dobijate podatke o tome ko je sve odgovorio na anketu, i opciju da pošaljete poruku svakome od njih. Imaćete rok od 24 sata da im pošaljete poruku.
Uticaj na Instagram marketing
Instagram story je opcija koju dnevno koristi 500 miliona Instagram korisnika. Nema sumnje da su oni veoma moćno oruđe za širenje poruka, oglašavanje ili kreiranje svesti o brendu. Već smo spomenuli da je upućivanje publike na link u opisu profila bio ne sasvim idealan metod za usmeravanje saobraćaja ka veb sajtu, ali sada se postavlja pitanje koliko su linkovi na samom storiju efektni. Prema podacima iz 2021. godine, između 15% i 25% korisnika je pratilo linkove iz storija onih naloga koji su imali ovu opciju pre apdejta. Ovo su veoma dobri rezultati, pa se može pretpostaviti da je upravo ova statistika i motivisala Instagram da opciju proširi na sve korisnike.
Statistika takođe pokazuje da je trećina svih storija sa najviše pregleda postavljena od strane kompanija. To znači da korisnici i te kako imaju interesovanje za ovakav sadržaj od strane brendova koje prate. Dodavanjem linkova u storije oni će, dakle, nesumnjivo stići do velikog broja ljudi.
Instagram nije nagovestio da postoje bilo kakvi planovi za uključivanje linkova u ostale segmente platforme. To znači da i dalje ne možete uključivati linkove u postove, i nemamo razloga da se nadamo da će se to uskoro promeniti. Instagram postovi imaju reach između 13% i 27%, nasuprot storijima koji se kreću između 2% i 9%. Očigledno je da bi linkovi u postovima bili još korisniji, ali nije iznenađenje da Instagram izbegava da uvede ovu promenu.
Opcija deljenja linkova putem storija neće biti dostupna novim Instagram nalozima, kao ni nalozima koji dele sadržaj poput govora mržnje ili dezinformacija, kako bi platforma ostala bezbedna. To takođe važi za sve korisnike koji na bilo koji način krše smernice Instagram zajednice. Nije naznačeno posle koliko vremena se nalog više ne smatra “novim”, to jest kada novi korisnici mogu očekivati da dobiju ovu opciju.