Godina 2017. donela je velike promene u sferi marketinga. Da li ste znali da je potrošnja za reklamiranje na internetu prošle godine bitno prestigla potrošnju sredstava za reklamiranje na televiziji? Iako se do sada smatralo da je televizija neprikosnovena kada je reč o oglašavanju, izgleda da je zaključno sa prošlom godinom stanje stvari počelo da se menja.
U suštini, ovaj podatak verovatno ne bi ni trebalo da nas čudi naročito ako uzmemo u obzir to koliko je upotreba interneta ne samo raširena, već i napredna. Iz dana u dan nam iz digitalne sfere stižu novi trendovi, a oni koji se tiču oglašavanja su svakako najpopularniji i – najisplativiji!
No, da se vratimo na dominaciju internet oglašavanja u odnosu na tradicionalno – u 2017. godini suma potrošena za reklamiranje na internetu je iznosila 209 milijardi dolara (ukupno, u celom svetu) što čini 41% tržišta, dok je suma potrošena za reklamiranje na televiziji iznosila “svega” 178 milijardi dolara što čini 35% tržišta. Iako deluje mala, ova razlika nije nimalo zanemarljiva jer – zar zaista mislite da će se na ovome završiti?!
Inače, do ovih rezultata je došla “Magna”, istraživački tim agencije za media buying IPG Mediabrands. “Magna” predviđa da će potrošnja za reklamiranje na internetu u narednom periodu porasti za 13% u odnosu na trenutnu brojku, dok će potrošnja za reklamiranje na televiziji porasti za 2,5% u odnosu na trenutni iznos. Osim toga, predviđa se i to da će već do 2020. godine čak 50% oglasa biti digitalnog karaktera.
Izvor: recode.net