Reklamiranje na Instagramu – edition 2018

Reklamiranje na Instagramu - edition 2018

Reklamiranje na Instagramu je danas “must” ako govorimo o oglašavanju na internetu. Zašto? Pa, ako uzmemo u obzir “digitalne” okolnosti, vrlo je verovatno da ste već i sami otkrili (i primenili!) sve čari oglašavanja na društvenim mrežama odnosno digitalnog marketinga generalno. Facebook, Twitter, LinkedIn… Sve znate u prste! A Instagram? Izgleda da ste nepravedno zanemarili ovu društvenu mrežu koja ne samo da broji sve više korisnika (krajem prošle godine Instagram je imao preko 800 miliona aktivnih korisnika) već postaje i sve uticajnija, što u marketinškom smislu definitivno treba iskoristiti!

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

Toliki broj korisnika, toliko različitog i zanimljivog sadržaja, toliko kreativnih načina da predstavite sebe u najboljem svetlu… Međutim, sve ovo i te kako može da bude mač sa dve oštrice – kako se u moru Instagram profila istaći i privući pažnju i, još važnije, kako postaviti svoj biznis na mesto koje zaslužuje? E ovde u igru ulazi reklamiranje! Baš kao i kod reklamiranja na Facebook-u, uspešnost vaše reklame zavisi od targetiranja pravih ljudi u pravo vreme i sa pravom porukom. Na taj način je reklamiranje na Instagramu moćno oružje koje vam može doneti pobedu na Feed-u, a kako biste uspeli da sprovedete svoju kampanju od A do Š uspešno, pripremili smo za vas sveobuhvatni vodič za oglašavanje na ovoj društvenoj mreži. Za one koji žele više da saznaju o Instagram reklamiranju ali i drugim načinima i pravilima promovisanja na internetu neka pogledaju stranicu kurs digitalnog marketinga. 

Šta je reklamiranje na Instagramu?

Reklamiranje na Instagramu podrazumeva plaćanje, odnosno, sponzorisanje određenog sadržaja sa ciljem da on dopre do što većeg broja targetiranih korisnika. Oglašavanje na ovoj društvenoj mreži može pomoći vašem brendu da bude vidljiviji, da vaš sajt bude posećeniji, ali i da jednostavno dobijete još više fanova i (nadamo se) potencijalnih kupaca. Ono što vam može biti problematično jeste činjenica da na Instagramu nema mesta za tekst! Ova društvena mreža je najpre vizuelnog karaktera te se treba fokusirati na dobru i kvalitetnu fotografiju ili video snimak koji će potom pratiti određeni tekst, takođe prilagođen samoj filozofiji Instagrama.

Ipak! Reklamiranje na Instagramu zaista radi! U martu 2017. godine je, na primer, preko 120 miliona korisnika posetilo sajt, pozvalo ili poslalo mejl i to baš zahvaljujući reklamama koje su videli na svojim početnim stranicama. Ako je verovati istraživanjima koje je sproveo sam Instagram, 60% ljudi je reklo da je upravo zahvaljujući reklamama na Instagramu otkrilo nove proizvode ili brendove, a čak 75% njih je preduzelo neku akciju nakon što ih je određena objava (reklama) inspirisala.

Baš kao i u slučaju Facebook reklamiranja, malo novca koji ćete uložiti u promovisanje svojih objava može vam pomoći da doprete do više ljudi, ali i da kontrolišete to ko će videti vaš sadržaj.

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

Da li će reklamiranje na Instagramu odgovarati vašem biznisu?

Pre svega, treba odgovoriti na nekoliko pitanja: Ko je sve na Instagramu? Da li su to samo tinejdžeri koji objavljuju svoje selfije? Ili su to 20+ korisnici koji traže ukusne recepte? A šta je sa starijom populacijom? Da li bake putem ove društvene mreže nadgledaju svoje unuke?!

Statistika je ovakva: 55% korisnika je uzrasta 18-29 godina, 28% korisnika ima 30-49 godina, 11% Instagram publike čine korisnici koji imaju 50-64 godine, a samo 4% korisnika Instagrama ima preko 65 godina. Većina korisnika Instagrama (32%) živi u gradovima, 28% njih živi u predgrađima i manjim mestima, dok 18% korisnika živi na selu.

Možda vam ova statistika ne deluje obećavajuće ili kao da ne odgovara vašem biznisu, ali ipak nemojte zanemariti mogućnosti koje Instagram pruža. Baš kao što je slučaj i sa drugim društvenim mrežama, broj korisnika će i na Instagramu porasti (tako da se originalnost, inovacija pa čak i rizik isplate na duge staze), a osim toga, uvek možete targetirati čak i ta 4% ako su baš oni vaša ciljna grupa.

Dakle, poenta je da, ko god da je vaša ciljna grupa i kojim god poslom da se bavite, možete precizno targetirati korisnike prema polu, godinama, lokaciji, interesovanjima, ponašanju i tako postići najbolji efekat. Ono što je takođe dobra stvar u vezi sa oglašavanjem na Instagramu je to što ova društvena mreža koristi demografske podatke kojima raspolaže Facebook, a svi znamo šta sve Facebook zna o nama! Ukoliko se uz to bavite i nekim kreativnim i vizuelnim delatnostima Instagram zaista jeste savršena platforma za reklamiranje.

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

Koliko košta reklamiranje na Instagramu?

I, došli smo do ključnog pitanja, ali i pitanja na koje je najteže odgovoriti. Mnogo faktora određuje cenu oglašavanja na Instagram-u (počevši od toga ko je vaša publika, pa sve do toga kakav je feedback), ali hajde da to definišemo ovako: Model plaćanja zavisi od toga da li je u pitanju CPC (cost-per-click) ili CPM (cost per impressions), a tačne cene su određene samim pravilnikom Instagrama o reklamiranju. 

Kako pokazuju istraživanja, u 2017. godini za reklamiranje na Instagramu je potrošeno skoro 100 miliona dolara, a prosečna vrednost CPC (cost-per-click) je iznosila između 0,70 i 0,80 dolara. Ipak, naglasićemo ponovo, brojka zavisi od publike, konkurencije, doba dana, pa i dana u nedelji.

Neki oglašivači su tako uvideli da je reklamiranje na Instagramu skuplje nego reklamiranje na Facebook-u, a da CPM (cost per impressions) može da iznosi i 5 dolara. 

Ali, imamo i jednu dobu vest za vas! Kada je reč o reklamiranju na Instagramu, imate mogućnost da u potpunosti i precizno kontrolišete svoje troškove kako ne biste protraćili budžet. Na primer, možete da ograničite budžet po danu, a možete i da rasporedite budžet tako da kampanja traje onoliko dana za koliko imate novca. I – nema prekoračenja!

Takođe, postoji mogućnost da napravite raspored kampanje tako da se reklama pojavljuje samo određenim danima u određenom vremenu ili da se kampanja prikazuje po principu link clicks, impressions ili daily unique reach, a samu ponudu možete podešavati ručno ili automatski.

6 lakih koraka za početak reklamiranja na Instagramu

Ukoliko ste se do sada oglašavali na Facebook-u, kada je reč o oglašavanju na Instagramu, nećete imati mnogo stvari za naučiti. Zapravo, i Instagram reklame se mogu kreirati kroz Facebook Ad Manager! Za one naprednije, tu su i alatke kao što su Power Editor ili Facebook’s Marketing API, ali ćemo se za sada fokusirati samo na Facebook Ad Manager koji se najčešće i najlakše koristi.

1. Facebook Ad Manager

Prijavite se na odgovarajući profil i pređite na Facebook Ad Manager putem ovog linka.

Napomena: Ne postoji poseban “menadžer” za Instagram, već sve radite preko Facebook profila.

2. Marketinški cilj

Sada je trenutak za postavljanje marketinškog cilja. Srećom, sve što možete i želite da postignete je imenovano kao sam cilj – reach, engagement, video views itd. Dakle, lako ćete se snaći. U slučaju Instagrama, moguće je postaviti sledeće ciljeve:

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

  • Brand awareness: ovo je najčešće postavljan cilj kada je Instagram u pitanju, a on vam može pomoći da se vaš brend (odnosno reklama) prikaže korisnicima koji će potencijalno biti zainteresovani za ono što nudite. Kako to Instagram radi? Pa, to je tajna, ali je sasvim izvesno da ćete dobiti nove fanove koji su relevantni za vaš biznis.
  • Reach: donosi vam veći domet objave, odnosno, vašu reklamu će videti više ljudi. Ukoliko želite da pokrenete Insta Story Ads, ovo je za sada jedina opcija koja vam stoji na raspolaganju. Kod ovog cilja je moguće upotrebiti i Facebook split testiranje kako biste videli koja reklama bolje prolazi kod vaše ciljne grupe (važi i u slučaju ovih ciljeva: Traffic, App Installs, Video Views, Lead Generation i Conversion).

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

  • Traffic: ako želite da više ljudi poseti vaš sajt ili da poseti prodavnicu da bi preuzeli aplikaciju, ovo je cilj za vas. Jedino što je potrebno da uradite jeste da odaberete jednu od ove dve opcije, zatim da unesete odgovarajući URL i – to je to!
  • Engagement: ovaj cilj vam omogućava da dobijete više lajkova, deljenja i sveukupne akcije. U slučaju Instagrama, na raspolaganju vam je samo “post engagement”, dok na Facebook-u postoje i opcije “page engagement” i “event responses”.

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

  • App Installs: ovde je sve jasno – ako želite da korisnici preuzmu vašu aplikaciju, odaberite ovaj cilj. U podešavanjima ćete kasnije samo još odabrati i svoju aplikaciju iz prodavnice.

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

  • Video Views: s obzirom na to da ste već uložili vreme i novac u svoj video sadržaj, sigurno želite da ga na pravi način ispromovišete. U tom slučaju, ovaj cilj je za vas, a nisu potrebni dodatni koraci prilikom postavljanja oglasa.
  • Lead Generation: ako vam je bitno da dobijete više lead-ova, obavezno iskoristite ovu opciju koju nudi Instagram. Napominjemo da, za razliku od Facebook-a, Instagram zahteva više klikova da bi se korisnici prijavili, a kada je reč o popunjavanju samih obrazaca, informacije koje možete tražiti su mejl, ime i prezime, broj telefona i pol.

  • Conversions: poslednji, ali ne i najmanje važan cilj su konverzije. Zahvaljujući ovoj mogućnosti, vaši lead-ovi se pretvaraju u konverzije, ondosno, korisnici se odlučuju za akciju koju vi želite da oni preuzmu. U zavisnosti od toga šta želite da ispromovišete (sajt ili aplikaciju) moraćete da kreirate ili Facebook pixel ili app event da biste mogli da pratite konverzije.

3. Ciljna grupa

Nakon što ste odredili svoj marketinški cilj, potrebno je da odredite i svoju ciljnu grupu kako biste bili sigurni da će se vaša reklama prikazati pravim ljudima. To je i poenta, zar ne?! Kao što smo već napomenuli, Instagram koristi demografske podatke koje poseduje Facebook zato korisnike možete da targetirate na osnovu ovih kriterijuma:

  • Lokacija: ciljajte zemlju, region, državu, grad, poštanski broj, uključite ili isključite određena mesta.

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

  • Starost: opseg je od 13 do 65+ godina.
  • Pol: na raspolaganju su vam opcije all, men, women.
  • Jezik: preporučuje se da ovo polje ostavite prazno osim ukoliko jezik nije ključan za lokaciju koju birate.
  • Demografija: kada odaberete “Detailed Targeting” pronaći ćete više demografskih podataka koji će vam pomoći da napravite još preciznije i detaljnije targetiranje (na primer, Home > Home Ownership > Renters).

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

  • Interesovanja: nalaze se pod istom opcijom (Detailed Targeting) i omogućavaju vam da, na primer, targetirate samo one korisnike koje interesuju Sci-Fi filmovi.
  • Ponašanje: pod opcijom “Detailed Targeting” možete da pronađete i “behaviors” i targetirate korisnike na osnovu pozicija na poslu, godišnjica i slično.

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

  • Connections: na ovaj način targetirate korisnike koji su povezani sa vašom stranicom, aplikacijom ili događajem.
  • Custom Audience: zahvaljujući ovoj opciji možete da dodate i targetirate svoju listu kontakata (na primer, lead-ove ali i kontakte za koje očekujete da će to postati).
  • Lookalike Audience: ako je prethodno navedena publika ona koja vam odgovara, možete da odaberete i ovu opciju kako bi Instagram sam pronašao i targetirao sličnu publiku za slične rezultate.

Kada odredite svoju ciljnu grupu, moći ćete da pogledate i svojevrsni presek u odnosu na to koliko je targetirana grupa specifična (da li je preširoka ili preuska) i kakvi se rezultati očekuju. Obratite pažnju na ovaj deo!

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

4. Placements

Sledeći korak jeste određivanje da li će se reklama pojavljivati samo na Instagramu ili će se pojavljivati i na Facebook-u i na Instagramu. Ako ovo preskočite, reklama će se automatski prikazati na obe platforme što nije greška, ali ako ste sadržaj namenili isključivo Instagramu, onda kliknite na opciju “edit placements”.

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

Nakon ovoga, odaberite da li će se reklama pojaviti na Instagram Feed-u ili u okviru Insta Story objava.

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

5. Budžet i raspored

Ukoliko već poznajete priču o budžetu, što zahvaljujući Facebook-u, što zahvaljujući AdWords-u, ni Instagram budžet vam neće zadavati mnogo muka. Ipak, ukoliko prvi put kreirate bilo kakvu reklamu, vrlo je verovatno da ćete se uplašiti i uspaničiti jer ne želite da novac bacite u vazduh. Polako, udahnite duboko. Kampanju je moguće pauzirati ili stopirati u svakom trenutku i to ukoliko primetite da se ne odvija u željenom pravcu, odnosno, da korišćenje budžeta niste rasporedili na odgovarajući način.

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

Kao što možete da vidite na slici iznad, na raspolaganju su vam dve opcije – daily budget ili lifetime budget. Ljudi se često odlučuju za dnevni budžet jer ova opcija garantuje da nećete potrošiti novac previše brzo, ali lifetime budžet vam pak omogućava da precizno odredite kada će se vaš oglas pojavljivati, kojim danima i u koje vreme. Uglavnom, obe mogućnosti imaju argumente “za” i “protiv”, tako da je verovatno najbolje da pogledate i napredne opcije. Na primer, ako kampanju kreirate ručno, moći ćete u potpunosti da kontrolišete svaki segment sa ciljem da postignete najbolje rezultate za novac kojim raspolažete.

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

Osim što ćete, razume se, podesiti datume za početak i kraj kampanje, kao što smo već napomenuli, moguće je da kampanju plasirate samo onim danima i u ono vreme kada je vaša ciljna grupa najaktivnija, ali ova mogućnost vam je na raspolaganju samo ukoliko odaberete opciju lifetime budžet!

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

6. Instagram Ad

Stigli smo do kraja! Sada je trenutak da kreirate svoju reklamu za koju se nadamo da već imate neku ideju, naročito nakon što ste prošli sve ove korake. Postoji nekoliko vrsta Instagram reklama (šest, što je manje u odnosu na broj vrsta Facebook reklama), tako da ćemo detaljno proći kroz svaku kako biste lako odredili koja vam najviše odgovara.

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

#1. Image Feed Ads

Ovo je definitivno jedna od najpopularnijih i najčešćih Instagram reklama. Sigurno ste je i sami primetili “skrolujući” feed-om. Reč je o slici koja uopšte i ne mora da izgleda kao očigledna reklama, naročito ako se dobro osmisli.

Tehnički uslovi: 

  • tip: jpg ili png
  • maksimalna veličina: 30 MB
  • minimalna širina: 600 px
  • proporcija: 4:5 minimum, 16:9 maksimum
  • dužina teksta: maksimum 2200 karaktera, mada se za optimalnu isporuku preporučuje 90 karaktera
  • broj hashtag-ova: maksimum 30

Podržani ciljevi:

  • Reach
  • Traffic
  • Conversions
  • App Installs
  • Lead Generation
  • Brand Awareness
  • Post Engagement
  • Product Catalog Sales
  • Store Visits

Podržane Call-to-Action opcije:

  • Apply Now
  • Book Now
  • Call Now
  • Contact Us
  • Get Directions
  • Learn More
  • Get Showtimes
  • Download

#2. Image Story Ads

Kao što i sami možete da zaključite, ovde je reč o reklamama koje kreirate kroz Insta Story objave.

Tehnički uslovi: 

  • proporcija: preporučeno 9:16
  • minimalna širina: 600 px

Podržani ciljevi:

  • Reach
  • Traffic
  • Conversions
  • App Installs
  • Lead Generation

Podržane Call-to-Action opcije:

  • Apply Now
  • Book Now
  • Contact Us
  • Download

#3. Video Feed Ads

Ukoliko imate video snimak koji je tako dobar i tako kvalitetan vi ga prosto morate ispromovisati! Kada je reč o tipu datoteke, Instagram podržava skoro sve vrste snimaka, ali se ipak preporučuju H.264 kompresija, kvadratni pikseli, fiksni kadar, progresivno skeniranje i stereo AAC audio kompresija na 128kbps. Za slučaj da vaš video ne ispunjava ove uslove, uvek ga možete “provući” kroz transkoder Handbrake kako biste ga prilagodili video oglašavanju.

Tehnički uslovi: 

  • rezolucija videa: najmanje 1080 x 1080 px
  • maksimalna veličina: 4 GB
  • proporcija videa: 4:5 minimum, 16:9 maksimum
  • trajanje videa: 60 sekundi maksimum
  • naslov videa: nije obavezan
  • proporcija slike: 4:5 minimum, 16:9 maksimum
  • dužina teksta: 125 karaktera maksimum
  • broj hashtag-ova: maksimum 30

Podržani ciljevi:

  • Reach
  • Traffic
  • Conversions
  • Lead Generation
  • Brand Awareness
  • Post Engagement
  • Store Visits

Podržane Call-to-Action opcije:

  • Apply Now
  • Book Now
  • Call Now
  • Contact Us
  • Download

#4. Video Story Ads

Insta Story je mesto na kojem korisnici i očekuju da će videti neki video, dakle, ovo je još jedan odličan način da ispromovišete svoj video sadržaj, a da sama “prodaja” ne bude tako očigledna.

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

Tehnički uslovi: 

  • rezolucija videa: 1080 x 1920 px
  • maksimalna veličina: 4 GB
  • proporcija videa: 16:9 maksimum
  • trajanje videa: 15 sekundi maksimum
  • naslov videa: nije podržan

Podržani ciljevi:

  • Reach
  • Traffic
  • Conversions
  • Lead Generation
  • App Installs

Podržane Call-to-Action opcije:

  • Apply Now
  • Book Now
  • Call Now
  • Contact Us
  • Download

#5. Carousel Feed Ads

Kada imate više dobrih slika, vrlo je verovatno da nećete moći da se odlučite samo za jednu. Nikakav problem! Tu je Carousel koji vam omogućava da u jednoj objavi postavite više slika i tako izbegnete dvoumljenje koja je bolja. Ovo je odlična mogućnost za oglašavanje onih brendova koji su pre svega vizuelni ali čak i da vaš biznis nije takav, iskoristite ovu opciju da humanizujete ono što radite i eventualno otkrijete publici ko stoji iza vašeg brenda i njihovih omiljenih proizvoda ili usluga.

U svoj oglas možete da dodate maksimalno 10 slika i da svaka od njih ima svoj link, a video formati su takođe dozvoljeni.

Tehnički uslovi: 

  • tip: jpg ili png
  • maksimalna veličina: 30 MB
  • minimalna širina: 600 px
  • proporcija slike: 4:5 minimum, 16:9 maksimum
  • dužina teksta: maksimum 2200 karaktera, mada se za optimalnu isporuku preporučuje 90 karaktera
  • trajanje videa: 60 sekundi maksimum
  • broj hashtag-ova: maksimum 30

Podržani ciljevi:

  • Reach
  • Traffic
  • Conversions
  • Brand Awareness
  • Lead Generation
  • Product Catalog Sales

Podržane Call-to-Action opcije:

  • Apply Now
  • Book Now
  • Contact Us
  • Call Now
  • Download

#6. Canvas Story Ads

Najnovija mogućnost oglašavanja jesu Canvas Story Ads. Prilično su impresivni, a omogućavaju vam da kombinujete i slike i video snimke i albume (Carousel). Savršen način da ispromovišete ono što radite, definitivno! Saznajte više o ovim oglasima ovde.

Tehnički uslovi: 

  • minimalna širina slike: 400 px
  • minimalna visina slike: 150 px

Podržani ciljevi:

  • Reach
  • Brand Awareness
  • Traffic
  • Conversions
  • Lead Generation
  • Post Engagement
  • Video Views
  • Store Visits

Podržane Call-to-Action opcije:

  • Apply Now
  • Book Now
  • Contact Us

Još nekoliko saveta za kraj, iz iskustva!

Svaka reklama mora da bude – ljudska! Ljudi koriste Instagram da bi se zabavili, oraspoložili, informisali, nasmejali… Vaš oglas mora da “dotakne” vašu ciljnu grupu, mora da probudi neku emociju, da bude kreativan i drugačiji. Razmislite, kako biste vi reagovali na svoj oglas da ste publika? Da li bi bilo yay ili nay?

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

Sećate se da je Instagram “vizuelno biće”? Znate da Instagram “ceni” određenu estetiku? Imajte to na umu kada kreirate oglase ne samo za ovu društvenu mrežu, već i za bilo koju drugu. Svaka društvena mreža ima svoj idealni tip oglašavanja, odnosno, tip reklame koji najbolje prolazi kod publike. Razmišljajte iz ugla korisnika, ali imajte na umu i filozofiju same platforme.

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)
Da li ste znali da je pizza najpopularnija i hrana koja se najčešće slika na Instagramu?

#Ne #plašite #se #da #koristite #hashtag-ove! Naravno, ne ovako! Koristite “tarabice” koje imaju smisla, a možete da istražite i to koje hashtag-ove vaša ciljna grupa najčešće pretražuje. Duži hashtag-ovi su bolji, a idealan broj # je devet. Sve više od toga deluje… Očajno?

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

Takmičenje + nešto besplatno = idealna mera uspeha! S vremena na vreme organizujte giveaway i videćete kako ćete sve svoje ciljeve ostvariti još brže, lakše i na publici mnogo zanimljiviji način!

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

Upoznajte svoju ciljnu grupu. Razmišljajte kao svoja ciljna grupa. A zatim prikazujte svoju reklamu samo onim danima i u ono vreme kada je vaša publika najaktivnija (podsećamo, mogućnost dostupna samo uz opciju lifetime budget). Sigurno ćete primetiti rezultate!

Sve o reklamiranju na Instagramu (edition 2018)

Izvor: wordstream.com