Split testiranje reklama na Fejsbuku

split testiranje reklama na fejsbuku

Da li ste znali da Fejsbuk oglasi nude i opciju Split testiranja? Ako niste, evo kako bi trebalo da koristite ovu opciju u svojim kampanjama na Fejsbuku.
Najbolji način da saznate koje reklame najbolje prolaze kod publike jeste sprovođenje tzv. A/B testiranja, poznatog i kao Split testiranje. Donedavno ste morali ručno da kreirate ovakve reklame i da sami analizirate rezultate, što je sve mnogo duže trajalo i možda davalo nepouzdanije rezultate. Međutim, sada je Fejsbuk uveo način da olakša marketarima ovaj proces.
Sa Split testiranjem možete prosto i tačno testirati različite komponente svojih reklama preko uređaja i pretraživača i tako uštedeti sebi i vreme i novac. Pored toga, dobićete lako razumljive rezultate koji će vam pomoći da optimizujete svoje oglase u skladu s tim.

Kako funkcioniše Split testiranje?

Split testiranje vam omogućava da kreirate istovremeno više skupova oglasa (Multiple Ad set) i da ih testirate jedne protiv drugih. Na ovaj način možete videti koja strategija najbolje funkcioniše ukoliko npr. isti kreativni oglas pustite za dve ili tri različite ciljne grupe. Da bi test bio dobar, ciljne grupe ne bi trebalo da se preklapaju. Ako koristite isti tekst i sliku za različite oglase, možete promeniti npr. ciljnu grupu (Audience), mesto gde će se prikazivati oglas (Placement) ili optimizaciju isporuke oglasa (Delivery optimisation). Dakle, samo jedna od ovih stvari može biti promenljiva – ukoliko odlučite da testirate različite ciljne grupe, ne možete istovremeno testirati još jednu od navedenih stavki.
Korišćenjem Split testing opcije proces kreiranja oglasa je uprošćen jer Fejsbuk automatski duplira vaše oglase i menja samo jednu varijablu koju odaberete. Test se sprovodi, a nakon prikupljanja rezultata sa različitih uređaja upoređuju se performanse oglasa. Na kraju testiranja dobijate obaveštenje i imejl sa lako razumljivim rezultatima. Međutim, ne morate da čekate da se Split testiranje završi. Fejsbuk će vas obavestiti kada bude prikupljeno dovoljno podataka da bi jedna od testiranih strategija mogla da se proglasi pobedničkom. Ove informacije potom možete iskoristiti za optimizaciju svoje kampanje.

Koji ciljevi (Objectives) podržavaju Split test?

Split testiranje dostupno je u Power Editoru i Fejsbuk Ads menadžeru, i to za sledeće ciljeve (Objectives): Traffic, App installs, Lead generation, Conversions, Video views, Reach.

Varijable u Split testiranju

split testiranje reklama na fejsbukuKao što je već pomenuto, postoje tri varijable koje možete koristiti: publika (Audience), način isporuke (Delivery) i mesto prikazivanja reklame (Placement).
Publika

Split testiranje možete koristiti samo za snimljenu publiku (Saved public). Dakle, biće potrebno da kreirate novu publiku da biste koristili ovu opciju ili da koristite postojeće (ukoliko ih već imate). Ako ste rešili da testirate publiku, biće potrebno da kreirate dve ili tri ciljne grupe koje će se „boriti“ međusobno u toku A/B ili A/B/C testiranja.

Optimizacija isporuke

Ako želite da saznate koja optimizacija isporuke najviše odgovara vašim oglasima, pomoću Split testa ćete to lako saznati testirajući različite istovremeno. Tako, na primer, možete testirati efikasnost jednog načina optimizacije isporuke, poput konverzije, u odnosu na drugi, kao što je npr. klik na link. Takođe, moguće je da u istom testu na ovaj način upoređujete tri načina optimizacije – npr. klik na link način optimizacije, i još dva vezana za konverzije – 1-day conversion window i 7-day conversion window.
Mesto prikazivanja reklame

Želite da saznate koje mesto za oglas je najbolje za vašu publiku? Jednostavno kreirajte Split test sa varijablom za mesto prikazivanja. Fejsbuk preporučuje da u ovom tipu testiranja upoređujete automatska mesta (Automatic placements) i prilagođena (Custom placements), a nikako ne dva prilagođena. Dakle, kreirajte A/B test sa jednim mestom prikazivanja koje ste sami odabrali i drugim koje Fejsbuk sam odabere.

Budžet za Split testiranje

Kada podesite Split test, Fejsbuk će predložiti budžet koji je neophodan da bi jedna od strategija mogla da se proglasi pobedničkom, ali i pored toga, nema obaveznog minimalnog budžeta. Bilo bi dobro da izaberete budžet za koji smatrate da može doneti dobre rezultate. Koliki god da je budžet, Fejsbuk će ga podeliti na jednake delove za svaku od kreiranih reklama.
Na kraju podesite vreme trajanja ovog testa – preporučuje se da to bude između 3 i 14 dana.

Rezultati Split testiranja

Uspešno testiranje pokazaće koji od kreiranih oglasa daje najbolje rezultate, odnosno najmanju cenu po dobijenoj reakciji. Čak i kada Fejsbuk proglasi koja od reklama je pobednik, daće vam tzv. rating confidence, koji se zasniva na procentu puta kada očekuje iste rezultate – odnosno, što veći procenat dobijete kao rating confidence, to je veća verovatnoća da biste dobili isti rezultat ukoliko biste ponovo pokušali isto testiranje.
Postoje tri vrste merenja pouzdanosti testa (Confidence measurements):
Visoka pouzdanost
Visoka pouzdanost proglašava se onda kada je pobednik jasan jer strategija koja se smatra pobedničkom u velikoj meri nadmašuje ostale. Ako ste dobili rezultat da je pouzdanost 90% kada ste testirali npr. jednu ciljnu publiku protiv druge, možete biti sigurni da je situacija vrlo jasna. Dakle, postoji verovatnoća od 90% da ćete dobiti isti rezultat ako ponovo pokrenete isti test.
Niska pouzdanost
Niski stepen pouzdanosti, npr. onaj od 60%, mogao bi da proglasi pobednika testiranja, ali ne potpuno pouzdano. Međutim, postoje dve stvari koje biste u ovom slučaji mogli da uradite kako biste pouzdanost testa povećali. Prvo je to da izaberete oglas (grupu oglasa) koja je dobila najnižu cenu po rezultatu (reakciji). Druga opcija je da ponovo testirate kampanju, ali da povećate budžet ili produžite trajanje oglasa (ukoliko je oglas išao 3 dana, stavite da sada ide 14 dana). Nešto od ovoga moglo bi dovesti do promene podataka dobijenih prvim testom.
Nema jasnog pobednika
Kada je rezultat pouzdanosti između 33% i 50%, računa se da nema jasnog pobednika testiranja. U slučaju da se ovo desi, šta treba raditi? Najbolje je da povećate budžet ili produžite testiranje, a takođe možete razmisliti i o tome da promenite varijablu. Do ovakve situacije najčešće dolazi kada su strategije koje ste upoređivali suviše slične jedna drugoj.

split testiranje reklama na fejsbukuŠta nakon Split testiranja?

Dakle, završili ste testiranje (možda i ponovili test više puta), dobili ste rezultate i šta potom? Najpre možete kreirati novi oglas iz pobedničke grupe (Ad Set) klikom na link koji će vam biti poslat u obaveštenju (kao što se može videti na slici iznad), možete aktivirati u Ads menadžeru pobednički Ad set ili pak kreirati novu kampanju na osnovu rezultata koje ste dobili, odnosno informacija koje ste tom prilikom naučili.
Takođe, možete i nastaviti s testiranjem, ali i sužavanjem varijabli kako bi Fejsbuk reklamiranje bilo što efikasnije. Npr. ako testirate dve različite ciljne publike (18-34 u odnosu na 35-64) i dobijete kao pobednika publiku od 18 do 34 godine, možete probati da testirate dalje i potom upoređujete grupu 18-34 i grupu 25-34 da biste videli hoće li se nešto u rezultatu promeniti. Ipak, uzmite u obzir to da rating confidence nije uvek najmerodavniji jer će Fejsbuk svakako proglasiti pobedničkom onu reklamu koja dobije najnižu cenu po rezultatu. Ukoliko pouzdanost koju dobijete nije onakva kakvu ste očekivali, svakako produžite testiranje ili povećajte budžet.

                                                 Izvor: www.wersm.com Everything You Wanted To Know About Split Testing Facebook Ads