Targetiranje publike na Fejsbuku – saveti i trikovi

targetiranje publike na fejsbuku

Kao marketari, sigurno kreirate desetine Fejsbuk oglasa svakog meseca. Provodite sate prilagođavajući i kreirajući vizuale i poruke koje želite da prosledite publici… Ali pitanje koje je ključno jeste – da li targetirate pravu publiku na Fejsbuku?

Ponekad se može dogoditi da zbog mnogo različitih faktora, npr. porasta prodaje vašeg proizvoda potpuno zaboravite na to kako je kada morate da ciljate usku, 100% pravu ciljnu grupu, koja ujedno i omogućava bolji performans oglasa koji kreirate.

U ovom tekstu predstavljamo vam savete kako da kreirate dobar oglas i ciljate pravu publiku koristeći informacije koje vam Fejsbuk daje o ponašanju korisnika na ovoj društvenoj mreži.

Targetiranje publike na Fejsbuku prema ponašanju na mreži

Najpre bi bilo dobro da razmotrimo zbog čega je zapravo bolje ciljati nekoliko manjih ciljnih grupa nego jednu široku.

Prednosti detaljnog targetiranja publike:

  • Veća relevantnost – kreiranje posebno prilagođenih oglasa omogućava da pronađete publiku koja je u velikoj meri zainteresovana za vaš proizvod/uslugu;
  • Veći CTR – prikazivanje visoko relevantnih oglasa povećava šansu da će publika kliknuti na vaš oglas, što automatski povećava CTR (click-through-rate);
  • Veća angažovanost – ukoliko publika vidi vaš oglas i smatra ga relevantnim, povećavaju se šanse da će proslediti (šerovati) oglas svojim prijateljima, i na taj način doseg vaše objave će se automatski povećati, i to organski, dakle besplatno.
  • Veći ROI – ako isključite ljude koji nisu vaša visoko relevantna publika, odnosno nisu zainteresovani za vašu ponudu, povećavate mogućnost da dosegnete pravu publiku po nižoj ceni, što će uticati na ROI (povraćaj uloženog novca).

Savet: ciljanje publike prema ponašanju najbolje je kombinovati sa targetiranjem prema lokaciji, interesima i demografskim karakteristikama.

targetiranje publike na fejsbuku 1Kako funkcioniše detaljno targetiranje na Fejsbuku

Kada počnete da kreirate novu publiku, iskoristite detaljno targetiranje.

Publiku možete suziti tako što ćete dodati nekoliko slojeva potrebnih kategorija. Počnite da targetirate prema interesima, nastavite sa demografijom i na kraju suzite ovaj target ciljanjem prema ponašanju korisnika.

Korišćenje opcije za sužavanje znači da vaša publika mora da odgovara bar jednoj varijaciji u svakom sloju targetiranja. Na ovaj način možete suziti publiku i višestruko tako što ćete kreirati još slojeva targetiranja.

Nemojte nikada stavljati sve karakteristike vaše ciljne publike u jednu grupu.

targetiranje publike na fejsbuku 2Opcije targetiranja prema ponašanju u Facebook Ads menadžeru

Koliko koristi možete imati od ovakvog tipa targetiranja?

Hajde najpre da pogledamo koje mogućnosti sve Fejsbuk nudi za izgradnju dobro ciljane publike. Najpre ćemo ispitati opcije koje daje Facebook Ads manager. Zatim ćemo pregledati dodatne opcije koje vam nudi Power Editor.

Kada kreirate novu publiku ili dodajete novu kampanju, Fejsbuk vam daje sledeće opcije targetiranja:

Demografija (Demographics);

Interesovanja (Interests);

Ponašanje (Behaviors);

Fejsbuk kategorije (Facebook Categories).

Možete početi od opcije Ponašanje, i klikom na nju, otvoriće vam se još dodatnih opcija.

targetiranje publike na fejsbuku 31. Targetiranje prema digitalnim aktivnostima

Pod ovom kategorijom tako možete ciljati ljude na osnovu njihovih onlajn aktivnosti, kao i uređaja koje koriste.

  • targetiranje publike na fejsbuku 4
  • Npr. na osnovu operativnog sistema koji koriste (Operation System Used);
  • Ili informacije o tome da li su ljubitelji igara (Canvas Gaming, Console Gamers);
  • Da li kreiraju događaje na Fejsbuku (Event Creators);
  • Koliko para troše onlajn (FB Payments (All), FB Payments (Higher than average spend), FB Payments (Recent));
  • Da li su admini stranica na Fejbuku (Facebook Page Admins);
  • Koji pretraživač koriste (Internet Browser Used);
  • Da li su u pitanju vlasnici preduzeća (Small business owners); i na osnovu još drugih aktivnosti.

Evo nekih načina na koji vam ovi segmenti mogu pomoći.

Event creators – u ovu grupu svrstavaju se ljudi koji su aktivni pri organizovanju ličnih ili korporativnih događaja. Oni predstavljaju publiku koja može biti zainteresovana za proizvode koji se koriste tom prilikom, ali takođe i za neke poslovne ponude.

FB Payments – u ovom slučaju ciljna publika je ona koja ima naviku da plaća onlajn i pogodna je publika za BTC kompanije.

Facebook Page Admins – ko kreira Fejsbuk stranice? Ova ciljna grupa vam je pogodna ukoliko želite da targetirate vlasnike malih kompanija, blogere, marketare i sl.

Small Business Owners – u ovu grupu spadaju ljudi koji su se na Fejsbuku deklarisali kao vlasnici firmi, odnosno malih preduzeća.

Još dve grupe koje nismo pomenuli su Technology Early Adopters i Technology Later Adopters.

Technology Early Adopters – u ovu grupu spadaju radoznali ljudi koji su spremni da isprobaju neki nov, nepoznat proizvod, pa ukoliko vam je cilj promocija takvog proizvoda, ovo je vaša ciljna grupa.

Technology Later Adopters – za razliku od prethodne grupe, ova može biti dobra ukoliko imate već dobro poznat proizvod koji želite da plasirate ljudima koji jo uvek nisu čuli za vaš brend.

2. Targetiranje prema vrsti mobilnog uređaja

targetiranje publike na fejsbuku 5

Ova opcija targetiranja, koja takođe spada u kategoriju Ponašanja, očigledno pogoduje proizvođačima softvera ili aplikacija koji svoj proizvod plasiraju samo za određene mobilne uređaje. Ali ova opcija takođe može vam pomoći i da pronađete one segmente publike koje preferiraju korišćenje skupih proizvoda.

Ovde možete kreirati publiku prema sledećim kriterijumima:

  • Svi mobilni uređaji prema brendovima (All Mobile Devices by Brand);
  • Svi mobilni uređaji prema operativnom sistemu (All Mobile Devices by Operating System)
  • Svi korisnici mobilnih uređaja (All mobile devices)
  • Telefoni koji nisu u kategoriji smartfona (Feature phones)
  • Mrežna konekcija (Network Connection)
  • Vlasnici novih smartfon i tablet uređaja (New smartphone and tablet owners)
  • Vlasnici smartfona (Smartphone Owners)
  • Smartfon i tablet uređaji (Smartphones and tablets)
  • Vlasnici tableta (Tablet owners)

Evo kako možete iskoristiti neke od ovih kategorija:

All Mobile Devices by Brand – razmislite o tome kakve telefone preferira vaša publika. Npr. možete pretpostaviti da Apple uređaje koriste imućniji ljudi, pa ako su oni vaša ciljna grupa, targetiraćete korisnike Apple mobilnih uređaja.

All Mobile Devices by Operating System – ukoliko neka aplikacija ili alat koji prodajete najbolje radi samo na određenim uređajima, ovo je prilika da eliminišete sve ostale operativne sisteme.

Tablet Owners – ova kategorija može vam pomoći da targetirate ljude koji su zainteresovani za tehniku i mobilne uređaje, a takođe se dobro pokazala i kada želite da targetirate roditelje.

3. Targetiranje publike prema kategoriji Događaji i Putovanja

Ova opcija omogućava da ciljate publiku koja je zainteresovana za određene događaje, pa tako razmislite o tome koji su predstojeći popularni događaji – npr. ukoliko vam je ciljna grupa uglavnom muška, a ima veze sa sportom, razmotrite neko sportsko takmičenje, prvenstvo i sl.

targetiranje publike na fejsbuku 6

Jedna od najzanimljivijih kategorija prilikom ciljanja publike jeste ciljanje prema ponašanju u vezi s putovanjima, i ovo nije opcija koja je rezervisana samo za turističke agencije ili avio-kompanije.

targetiranje publike na fejsbuku 7

Neke od kategorija u koje se smeštaju ljudi jesu sledeće:

  • Ljudi koji često putuju (All frequent travelers);
  • Ljudi koji putuju zbog posla (Business travelers);
  • Putnici (Commuters);
  • Ljudi koji trenutno putuju (Currently traveling);
  • Ljudi koji često putuju van zemlje (Frequent International Travelers);
  • Oni koji su se nedavno vratili s putovanja, pre nedelju ili dve (Returned from trip 1 week ago/Returned from trip 2 weeks ago);
  • Oni koji koriste aplikacije za putovanja (Used travel app (1 month)/Used travel app (2 weeks)).

Koga možete targetirati pomoću ovih kategorija?

All frequent travelers – putovanje je ipak skup hobi, tako da na osnovu ovog parametra možete zaključiti da li neko ima para, ili putuje samo zbog posla. Ako vam ciljnu publiku čine ljudi koji su imućniji, ovu kategoriju možete kombinovati npr. sa ponašanjem kada je u pitanju kupovina (Purchase behavior).

Business travelers – poslovni putnici (bez obzira na to kakav biznis je u pitanju) treba da budu deo vaše ciljne grupe, ali u ovom slučaju imajte u vidu da su u pitanju veoma zauzeti ljudi, pa bi bilo najbolje da je vaša ponuda što jasnija da bi im privukla i zadržala pažnju.

Commuters – ako imate neku zanimljivu knjigu, podkast ili aplikaciju koji su u vezi s putovanjima, putnici možda mogu biti zainteresovani da utroše vreme na vaš proizvod.

Currently traveling – ako targetirate sve ljude koje Fejsbuk prepoznaje kao putnike, zamislite samo koliko dobro ih možete targetirati u kombinaciji sa lokacijom i starosnom kategorijom. Možete ciljati sve ljude koji se nalaze neposredno u blizini vašeg grada ili npr. vaše radnje, ukoliko je u pitanju lokalni biznis.

Još neke od dodatnih opcija koje možete naći u Power Editor-u pogledajte na slici.

targetiranje publike na fejsbuku 8

4. Targetiranje prema ponašanju vezanom za kupovinu

Postoji mnogo načina da targetirate ciljnu publiku prema ovom parametru.

targetiranje publike na fejsbuku 9

targetiranje publike na fejsbuku 10

Šta bi trebalo prvo da isprobate?

Poslovne kupovine – a u okviru ove kategorije naći ćete još neke, kao što su:

  • Poslovni marketing (Business Marketing);
  • Popravke i održavanje (Maintenance, Repair and Operations);
  • Kancelarijski i korporativni pokloni (Office and Corporate Gifts);
  • Obuka i publikacije (Training and Publications).

Ako mislite da bi vaš idealan klijent kupio nešto od ovoga, vredi pokušati s takvom vrstom targetiranja.

Kupovne navike – u okviru ove kategorije imate tri opcije:

  • Ljudi koji kupuju više od proseka (Above average spending);
  • Ljudi koji kupuju oflajn (Offline buyers);
  • Ljudi koji kupuju onlajn (Online buyers).

Ove opcije su pravi zlatni rudnik za vlasnike prodavnica i onlajn prodavnica koji žele da privuku što više kupaca, bilo za onlajn ili oflajn kupovinu.

Sada je red da i vi probate. Dobro razmislite o tome ko je vaša ciljna publika i na koji način možete kombinovati sve ove opcije kako biste na najbolji i naprecizniji način targetirali malu, ali relevantnu ciljnu grupu i tako poboljšali performanse reklame i unapredili Fejsbuk oglašavanje svog biznisa.

Izvor: adespresso.com Reach Your 100% Perfect Audience With Facebook Behavioral Targeting