Nekada je bilo dovoljno samo da imate svoj sajt koji ćete tu i tamo “puniti” zanimljivim sadržajem bez nekog preteranog razmišljanja i plana, a onda je došao SEO, pa su došle društvene mreže, sve napredniji i napredniji načini oglašavanja… I, situacija nastavlja da se menja pred našim očima. Zato danas imamo jedan ovakav paket (sadržaj, optimizacija, oglašavanje, promocija) koji mora da bude potpun jer inače – ispadate iz igre. I zato je redovno ažuriranje sajta jako važno! Odavde polazi i dolazi sve ostalo…
Kao što možete i sami da pretpostavite i vidite, u digitalnom svetu situacija se menja iz dana u dan, a korisnici interneta sa nestrpljenjem iščekuju ne samo to šta će se dalje dešavati kada je reč o digitalnim trendovima, već i to (još važnije!) kako će se promene odraziti na njihov posao, hobi, pozicioniranje u odnosu na konkurenciju i, zapravo, čitavu njihovu budućnost u svirepoj sferi interneta.
S tim u vezi, hajde da se fokusiramo samo na vaš sajt. Da li vam se dopada kako on izgleda trenutno? Da li ste zadovoljni dizajnom, sadržajem, opcijama koje nudi? Ako je odgovor “da” – svaka čast! Možda i ne morate da čitate ovaj tekst do kraja. Međutim, ukoliko se kolebate ili ste jednostavno perfekcionista koji zna da nikad ništa nije savršeno, onda vam savetujemo da ostanete sa nama do kraja teksta jer ćemo vam otkriti ključne razloge zbog kojih je redovno ažuriranje sajta jako važno kako biste na taj način ostali na “top” poziciji u svojoj branši.
Sajt ne predstavlja vaš brend na pravi način
Vaš sajt je vaša vizit karta 24/7 u online svetu. Samim tim, apsolutno uvek treba da bude ažuran i da isprati ono što trenutno radite, da isprati vašu trenutnu misiju i viziju, vaš stil i identitet. Ako ste promenili bilo šta u vezi sa svojim poslovanjem, nemojte biti lenji – ažurirajte svoj web sajt i dozvolite mu da uvek savršeno i precizno predstavlja kako vaš brend, tako i vas. Nikad se ne zna kada će vas pronaći vaš novi, najbolji klijent!
Ne privlači odgovarajuće klijente
Prvi razlog nas već dovodi do drugog – kada sajt nije u potpunom skladu sa onim šta radite i ko ste, to automatski znači da ne može da vam donese odgovarajuće klijente jer će se oni vezati za šta? Za ono što niste! Zato je važno da sve informacije uvek budu ažurne kako biste privukli one klijente koje zaista želite i koji su vam potrebni. Upravo zato, nikada nije kasno za redizajn, za menjanje usluga koje nudite, za “čišćenje” sadržaja i aktivnosti kojima ipak ne želite da se bavite i slično. Vaš biznis, vaš sajt, vaše pravo da odlučite šta je ono što želite da radite, a šta ne i time se na pravi način pozicionirate na tržištu.
Ne prati digitalne trendove
Bićemo iskreni. Ako vaš sajt postoji nekoliko godina, onda je sigurno već zastareo. Dizajn, tema, platforma, sam pristup i opcije koje vaš vebsajt nudi moraju da prate ključne digitalne trendove. Prosto, ako postojite online, onda treba da postojite kvalitetno i ne smete ignorisati šta se oko vas dešava. Naravno, ne savetujemo da trendove pratite slepo, već da ih na odgovarajući način prilagodite svom brendu. Sve ovo utiče na vaše pozicioniranje i sam utisak koji ostavljate kada neko poseti vaš vebsajt. Učite i istražujte i slobodno pronađite inspiraciju u vizuelnom identitetu stranih brendova sa kojima možete da se poistovetite po oblasti rada.
Ne učitava se dovoljno brzo
Prosečno vreme koje je potrebno da bi se stranica sajta učitala je manje od 5 sekundi. Ako je vašem sajtu potrebno više vremena, nešto ne funkcioniše kako treba. Odnosno, nešto je zastarelo. Možda je problem u optimizaciji, hostingu, temi… Proverite kako radi vaš sajt korišćenjem alatki kao što su Pingdom ili GTmetrix.
Visok Bounce Rate
Bounce Rate se odnosi na broj posetilaca vašeg web sajta koji odlazi nakon posećene samo jedne strane. Verovatno vidite i sami – Bounce Rate ne sme biti visok! Da biste pratili posete na sajtu, obavezno pratite Google analitiku. Brojke koje budete videli će vas sigurno naterati na razmišljanje – ako je broj ljudi koji dolazi i zadržava se na vašem vebsajtu mali, verovatno bi trebalo da malo više razmislite o samom sadržaju, ali i vizuelnom “stanju” vašeg sajta. Što će reći – vreme je za makeover!
Nizak nivo sigurnosti
Da se razumemo – svaki sajt može biti hakovan. Ipak, što je web sajt ažurniji, to su manje šanse da se tako nešto desi. Treba li da dodamo još nešto?
SEO
Primećenost zavisi od vidljivosti, vidljivost zavisi od pozicioniranja, pozicioniranje zavisi od SEO optimizacije, tačnije, od vas! Vaš sajt bi definitivno trebalo da ima sekciju blog zahvaljujući kojoj ćete sigurno privući više poseta (i nadamo se klijenata!) i to kako zbog zanimljivog sadržaja, tako i zbog mudrog izbora ključnih reči i linkovanja istih. Sadržaj treba stalno “osvežavati” jer na to Google reaguje i to naročito kada je reč o zanimljivom, originalnom sadržaju.
Call To Action
Kome još nije potreban CTA (Call To Action)? Pa, zar ne želite da se (potencijalni) klijenti duže zadržavaju na vašem sajtu, urade nešto što vi od njih očekujete? Naravno, “akcija” ne mora biti klasična kupovina – dovoljno je da se posetioci vebsajta prijave na newsletter, kliknu na poneki link unutar stranice, pogledaju starije tekstove ili galerije… Kada svoje posetioce naviknete na manje akcije, doći će i pravo vreme za neke druge, veće i ozbiljnije, od kojih ćete već moći i da zaradite.
Mobile Friendly
Iako smo ovaj razlog ostavili za kraj, to ne znači da je najmanje važan. Jedan od trendova koje smo toliko puta pominjali u ovom tekstu jeste i taj da sve više korisnika internet sadržaja taj sadržaj konzumira putem tableta ili mobilnog telefona. Dakle, vaš sajt mora biti Mobile Friendly, a ako to nije, pod hitno nabavite najažurniju temu za svoj sajt.
Dakle, vaš sajt je jedno od najboljih ogledala vašeg biznisa. Održavajte ga ažurnim, vizuelno atraktivnim i sadržajno bogatim i sigurno nećete imati problem sa pronalaženjem novih klijenata!
Izvor: flothemes.com
Izvor fotografija: unsplash.com