Možete da pitate bilo koga, bilo šta, u vezi sa internet marketing strategijama i tehnikama i svi će vam bez izuzetka spomenuti SEO tehnike. SEO (Search Engine Optimization) odnosno optimizacija web sajta za prikazivanje na pretraživačima je krucijalna za rast i razvoj vašeg ili brenda vašeg klijenta, a kada ovo imamo u vidu, jasno nam je da su nam potrebne neke SEO tehnike i strategije.
Mnogo je SEO saveta svuda oko nas, a pravi je izazov pronaći one koji zaista “rade”. Predstavljamo vam SEO tehnike koje će vam zaista pomoći da ostvarite bolje rezultate, oblikujete svoj sadržaj na pravi način i bolje se rangirate u Google pretrazi ali i bolji rang prilikom Google oglašavanja.
Ključne reči vs. ključna tema
Do sada je SEO, manje-više, funkcionisao po principu otkrivanja ključnih reči koje su najtraženije, ali o kojima ima malo objavljenih informacija. Ovo je dalje značilo da ćete tekst koji pišete napuniti ovim ključnim rečima i, hop, vi ste na vrhu Google pretrage. Naravno, ovo je prilično plastično objašnjeno, ali razumete suštinu.
Dobra vest je da ovo više nije neophodno! (Hvala nebesima! Da li ste i vi imali problem sa tim da na pravi način uklopite ključnu reč u tekst?!) Kako se sve razvija, pa i Google, njegova pretraga i baza podataka, tako se razvijaju i SEO tehnike. Stručnjaci savetuju da se umesto na ključne reči fokusirate na temu koja pokriva ključne reči jer ćete na taj način mnogo prirodnije, čitljivije i pitkije moći da poručite ono što imate, a Google će to isto percipirati kao i da ste napisali bilo koji tekst sa nabacanim ključnim rečima, odnosno, percipiraće još i bolje!
Naravno, trebalo bi da istražite ključne reči i one treba da vam budu vodilja, ali ne morate ih po svaku cenu u tom obliku na silu stavljati u tekst. Posvetite se ključnoj temi i istražite je do najsitnijih detalja, napišite tekst koji će biti dobro optimizovan, ali i koristan i zanimljiv vašim čitaocima. Setite se – dobar, kvalitetan i originalan sadržaj je danas sve!
Optimizacija starog sadržaja
Da, vi ćete se sada fokusirati na sve ono što ćete tek napisati i svaki novi sadržaj oblikovaćete po principu ključne teme koja pokriva ključne reči. Ali, šta je sa sadržajem koji ste do sada objavljivali? On vas znatno može kočiti u vašem napretku, naravno, ukoliko nije optimizovan kako treba.
Jednom u pola godine, na primer, prečešljajte stari sadržaj i optimizujte ga u skladu sa aktuelnim SEO pravilima.
Kada govorimo o ranije objavljenom sadržaju, verovatno je da on pokriva određene teme, ali bezi ijedne ključne reči koja bi se mogla povezati sa njom. Dobra stvar je to što zahvaljujući opciji Google Search Console možete da otkrijete koje ključne reči Google dovodi u vezi sa tim vašim sadržajem što vam dalje omogućava da doradite (optimizujete) tekst tako da on ispoštuje sva potrebna SEO pravila.
Da biste otkrili ove ključne reči, najpre pokrenite Google Search Console, zatim selektujte “Search Traffic”, a na kraju kliknite na “Search Analytics”.
Selektujte polja “Clicks”, “Impressions”, “CTR” i “Position”, a zatim selektujte polje “Pages”.
Selektujte stranicu koju želite da optimizujete.
Selektujte “Queries” i “Pages” opcija bi trebalo da bude filtrirana za stranicu koju ste odabrali kao onu koju želite da optimizujete. Filtrirajte ključne reči prema poziciji i pogledajte one koje su između 6 i 20 i koje niste u velikoj meri koristili ili pominjali u svom tekstu.
Na ovaj način možete da otkrijete kako da poboljšate svoj tekst jednostavnim dodavanjem određenih informacija, tema ili ključnih reči koje ste “u prvoj ruci” ispustili.
Osim dorađivanja tekstova u pogledu ključnih reči i tema, trebalo bi da uzmete u obzir i linkovanje unutar tekstova. Ovo znatno olakšava Google-u da pronađe vaš sadržaj i uvrsti ga u svoju bazu podataka. Dovoljno je da jedan svoj tekst linkujete sa nekim drugim koji ste napisali nešto ranije, a koji je možda sličan aktuelnom. Stariji sadržaj bi na ovaj način trebalo da sređujete takođe jednom u pola godine, na primer.
Google Search Console opcija i ovde pomaže! Selektujte “Search Traffic”, a potom “Internal Links”.
Ukoliko se prikazuju sve URL adrese na vašem sajtu, kliknite na “Download this table”.
Preuzimte ovo kao CSV i kopirajte sve URL adrese (izuzev homepage adrese) iz odeljka “Target pages”.
Nalepite URL adrese u odeljak “All Pages On Site”.
Vratite se na Google Search Console i odaberite stranu na kojoj želite da proverite interne linkove.
Nakon što se pojave svi interni linkovi na stranici koju ste prečešljali, selektujte “Download this table”. Kopirajte homepage link i nalepite u ćeliju B1, bez poslednje kose crte.
Sada kopirajte svaki URL iz CSV fajla (kolona “Links”) i nalepite u kolonu “Internal Links From Target Page”.
Uporedite kolonu A i kolonu B. Kada naiđete na “No Internal Link” u koloni B, to znači da stranice u koloni A nisu interno linkovane. Kada se postarate za to da na ovoj stranici bude linkovan sav relevantan sadržaj, analizirajte sve ostale stranice na sajtu.
Redirect Management
Nakon što su sadržaj na vašem sajtu, ali i sam sajt doživeli “makeover”, na red dolazi posao za programere koji su zaduženi za “Redirect Management” i sređivanje URL strukture sajta. “Selidba” sa stare na novu adresu stranice je jako važna, a ovde posebnu pažnju treba obratiti na 301 redirects. Ovo je važno da ne biste izgubili rangiranje i saobraćaj na sajtu!
Kao što verovatno i sami znate, ako posetilac sajta uđe na nepostojeću stranicu, pojaviće mu se “404 error” obaveštenje jer stranica nije preseljena.
Accelerated Mobile Pages (AMP)
Bukvalni prevod bi bio “ubrzane mobilne stranice”, a nismo daleko od istine ako uzmemo u obzir to da sve češće sa računara prelazimo na mobilne telefone i želimo da internet pretraživanje funkcioniše jednako brzo i efikasno.
Dakle, ove super brze i mobile responsive stranice poboljšavaju iskustvo korišćenja mobilnog uređaja što dalje znači manji bounce rate, ali i bolje pozicioniranje na Google-u. Google voli kada se stranice i na mobilnom telefonu brzo učitavaju i kada su korisnici zadovoljni tim iskustvom.
Facebook oglašavanje
Sada kada ste doterali svoj sajt, vreme je i da ga promovišete kako biste privukli što više publike. Facebook oglašavanje, kao i oglašavanje na drugim društvenim mrežama će vam dobro doći da se još bolje pozicionirate kako na internetu generalno, tako i na Google-u. Bitno je da budete aktivni, ali nemojte ni preterivati sa količinom objava i pozivima da ljudi posete vaš sajt!
Bitno je šta korisnici misle
Iskustvo korisnika je skoro pa najvažniji faktor kada je SEO u pitanju. Google će prepoznati sadržaj koji ljudi ocenjuju kao kvalitetan, originalan i relevantan, pa verujemo da vam je jasno šta vam valja činiti.
Otkrijte svoju ciljnu grupu, teme koje ih interesuju i naučite kako da im se obraćate tako da to njima bude zanimljivo. Imajte na umu da je i personalizacija jako važna i da svaki segment vašeg sajta mora da bude ličan – ljudi “padaju” na to. Naravno, radite i na komunikaciji sa vašim pratiocima i vašom publikom, pokažite im da se iza vašeg brenda kriju pravi ljudi od krvi i mesa sa kojim se oni mogu poistovetiti.
Google Analytics vam može pomoći da saznate kako koji sadržaj prolazi na vašem sajtu, a možda dođete i do nekih ideja kako da unapredite svoje poslovanje i kreiranje sadržaja.
Izvor: ahrefs.com