Facebook Messenger Ads imaju ozbiljan potencijal kada je oglašavanje na društvenim mrežama u pitanju, nešto poput angažovanja potencijalnih kupaca putem mejla, uz mali dodatak steroida! Šalu na stranu, u nastavku teksta saznajte kako treba da koristite ovu (hibridnu) opciju sa ciljem unapređenja svog biznisa. I, krenimo redom:
Zašto treba da uložite u Facebook Messenger Ads?
Ovako stoje stvari: 85% prihoda od oglašavanja na Facebook-u potiče od mobilnih uređaja i to kako zbog samog placement-a, tako i zbog funnel-a. Onda, Facebook Messenger Ads su logično rešenje za ovakvu statistiku. Facebook je rešio da iskoristi (dobre) rezultate i predstavi opciju za oglašavanje koja je dostupna samo za mobilne uređaje i koja standardni prodajni proces ubrzava u samo nekoliko klikova. Što će reći – kombinujte Facebook Messenger Ads sa klasičnim prodajnim funnel-om i prilagođenom publikom i brzo ćete videti rezultate!
Ono što je važno istaći, oglasi ovog tipa nisu nametljivi, napadni i zastrašujući poput banera i reklama koje viđate svuda. Oni su mnogo suptilniji. Oni su pametni. I precizno ciljani. Upravo ova činjenica i omogućava Facebook-u, odnosno vama, da iskoristi ono što se već dešava na ovoj društvenoj mreži u svoju korist.
I, samo još jedna mala napomena kada je reč o korišćenju mobilnih telefona – kada želite da pretražite i pronađete bilo šta, vi ćete se pre latiti svog mobilnog telefona nego računara! Ako nam ne verujete, pogledajte statistiku:
Međutim, iako se mobilni telefoni u tolikoj meri koriste, mnogi sajtovi su u mobile verziji i dalje prilično loši, njihovo učitavanje je sporo i sve u svemu to jako nervira. Ali, zato su tu Facebook Messenger Ads koje vam omogućavaju da se oglašavate izbegavajući web lokaciju, a istovremeno ostvarujući svoj cilj, koji je – prodaja.
Evo još jednog primera: ljudi žele informacije brzo i lako. Web sajtovi ne mogu da im pruže to iskustvo u mobilnoj verziji. Zbog toga je stopa konverzija mala. Harvard Business Review je pre nekoliko godina sproveo istraživanje kako bi video koliko je brzina ključna za registrovanje novih (potencijalnih) kupaca, tačnije, kakve su vaše lead šanse nakon deset minuta, pet dana i tako dalje. Rezultati? Čekanje duže od pet minuta smanjuje kvotu za 400%!
Imajte na umu da je ovo istraživanje sprovedeno 2011. godine. A da li se svet od tada do danas ubrzao ili usporio? O tome vam pričamo! I, gde će ljudi danas da dobiju svoje “brze” informacije? Pa, nekada su bile društvene mreže. A onda su ih prestigle aplikacije za razmenu poruka…
Čak 73% korisnika preferira razmenu poruka preko telefona ili mejla. Zato što se sve završava u, otprilike, 42 sekunde. Što je prilično brzo. I da – poruke dobijaju 15 puta više “angažovanja” od mejla. Razmena poruka je brža, efikasnija i ima bolji engagement što je Facebook sa svakim svojim update-om definitivno iskoristio. Što nas dovodi do sledećeg:
Kako da koristite Facebook Messenger Ads?
Facebook Messenger Ads izgledaju kao i svaka druga Facebook reklama, samo što ona ne vodi na landing ili sales page već na Messenger. Dakle, poenta je u CTA koji glasi – Send Message. Jer, vaš cilj je da navedete potencijalne kupce da započnu konverzaciju!
Kreirajte novu kampanju kao i obično, selektujte “Conversions” kao cilj, a potom kliknite na “Edit Placements”.
Trebalo bi da vidite Messenger opciju na dnu liste.
Šta je drugačije kod ove opcije? “Main Message” vam omogućava da kreirate oglase sa slikom i tekstom, videom i tekstom ili samo sa tekstom. Veličina slike koja se preporučuje za ove oglase je 1200 x 628 piksela. I da, probudite copywritter-a u sebi i smislite zanimljiv naslov i podnaslov vaše poruke odnosno oglasa.
Kako da koristite Facebook Messenger Chatbots?
Sada je trenutak da osmislite akcije ili poruke koje će ljudi dobijati kada počnu da odgovaraju.
Možete da prilagodite konverzaciju, odnosno odgovore onome što bi ljudi pitali ili rekli. Krajnji rezultat bi trebalo da izgleda ovako:
OK, nadamo se da niste ovoliko očajni! 🙂
A sada…
Targetirajte novu ciljnu grupu
Vodite računa o tome da pronađete osobe kojima ste potrebni i koje će biti zainteresovane za ono što nudite. I razmišljajte u ovom pravcu – nikoga ne zanimaju vaši proizvodi za uređivanje i negovanje travnjaka, ali ih i te kako interesuje kako izgleda njihov travnjak i da li mu je potrebno osveženje.
Dakle, tako treba da izgleda prvi kontakt – podstaknite konverzaciju, ne postavljajte pitanje nakon kojeg ćete biti odbijeni sa prekinutim svakim kontaktom!
Retargetirajte lead-ove
Verovatno imate kupce koji su se interesovali za vaš sadržaj, gledali sajt, stavili proizvode u korpu, a onda – ništa! Logično, treba ih podsetiti na nedovršenu kupovinu tako što ćete ka njima poslati reklamu koja se tiče baš onih proizvoda koji im stoje u korpi.
Jedini problem koji ovde može da postoji jeste taj da su u pitanju veliki proizvodi čija kupovina zahteva mnogo razmišljanja i koja se ne dešava preko noći. Ipak, ovde Facebook Messenger Ads igraju ključnu ulogu jer podstiču koverzaciju – kupci mogu da pitaju šta ih interesuje, reše dileme i kupe brže!
Još jedna stvar – u redu je da deo konverzacije bude automatski, ali nakon nekog vremena morate da pređete na ličnu konverzaciju. Ljudi moraju da osete da brinete za njih i da ste stvarno spremni da im pomognete!
Poruke u ličnom Messenger-u
Iii, evo još jedne opcije. Moguće je da svoj oglas “ubacite” u nečiju ličnu Messenger aplikaciju. Ipak, pre nego što se prestravite, znajte da ove oglase možete da ubacite samo u aplikacije onih ljudi sa kojima ste već imali neki kontakt, odnosno, kod onih koji su vam već pisali. E zato je manje jezivo! Jeste da na ovaj način “gađate” manju publiku, ali to je u nekom slučaju možda i bolje, jer vi zapravo želite da podsetite taj određeni broj ljudi da su vam nešto ostali dužni!
Još jedna stvar koju možete da uradite kako biste podstakli svoju ciljnu grupu na završetak kupovine jeste uvođenje jedinice hitnosti. Ukoliko ne moraju odmah, sada ili danas, većina će reći “kasnije ću”, a svi znamo da kasnije znači da će zaboraviti. Upravo zato ih naterajte da reaguju odmah, ali uz neku pogodnost zauzvrat. Ovaj korak povećava konverzije sa 2,5% na preko 10%!
Dakle, da zaključimo: Facebook Messenger Ads nisu slučajno trenutno najpopularnija marketinška ludost! Reklame ovog tipa, koje se baziraju na razmeni poruka, jesu brze i efikasne i korisnici ih zato i preferiraju u odnosu na većinu drugih alternativa! Na ovaj način možete da stignete do novih ljudi, možete da podstičete ćaskanje sa svojim fanovima ili potencijalnim klijentima, možete ih podsetiti na nedovršene kupovine, ali ih naterati da reaguju uvođenjem hitnosti. Uglavnom, možda je oblik reklame nov, ali taktike i ciljevi koji su iza – nisu!
Izvor: adespresso.com