Želite da objavite najbolji mogući Facebook post na svoju stranicu? Tražite li način da ocenite koje verzije vaših postova imaju najbolji performans? Znate li šta je dark post?
Dark post je naizgled običan post koji kreirate, ali koji omogućava pokretanje i testiranje sadržaja bez objavljivanja tog sadržaja na vremenskoj liniji stranice. Dakle, možete ga objavljivati kao reklamu i targetirati specifičnu ciljnu grupu, i to se neće pojaviti na timeline-u svima, već samo targetiranoj ciljnoj grupi.
U ovom članku otkrićete kako da upotrebljavate oglase s dark postovima kako biste optimizovali svoj Facebook sadržaj.
# 1 Odaberite varijablu sadržaja za testiranje
Verovatno je najvažniji deo uspešnog testiranja na društvenim mrežama pažljivo prepoznavanje i izolovanje tačne varijable koju želite da testirate.
Iako svako može pogledati Facebook Insights kako bi video koji su postovi uspeli, izazov je utvrditi da li je neki post uspeo nad drugim zbog slike, teksta ili čak doba dana kada ste ga objavili. Svaka od ovih stavki je varijabla, i bez obzira na to koliko varijabli želite da testirate, treba da testirate jednu po jednu.
Kako odlučiti koju testirati najpre i koja je najvažnija? Za početak, prepoznajte varijable sadržaja koje biste mogli da testirate. Tu spadaju:
- Vrsta posta (video-snimak, fotografija, GIF, link, karusel ili live-snimak);
- Vizuelni stil;
- Boje;
- Naslov;
- Glas (tj. vaša perspektiva, kao i vaš poseban način posmatranja teme, humor ili inspiracija).
Kada razmišljate o ovom popisu, razmislite nad kojim varijablama zapravo imate kontrolu. Na primer, ako testiranje otkriva da vaša publika voli video-snimke visoke rezolucije, ali vi nemate budžet ili kapacitet za izradu takvih snimaka, koja poenta toga? Umesto toga, počnite da testirate varijable koje lako možete da promenite. Glas i tekst verovatno mogu biti krivci.
Zatim odredite za koje varijable već sumnjate da čine veliku razliku. Mnogi stručnjaci za društvene medije i oglašavanje kažu da tekst reklame pravi manju razliku nego slika. Međutim, tek nakon što pogledate analitiku možda možete imate sumnje o tome da li to važi i za vašu publiku.
# 2 Odaberite jedan merni podatak koji definiše uspeh
Nakon što odaberete koju varijablu želite da testirate morate odlučiti što definiše uspeh. Jednostavan (i, nažalost, previše čest i širok) cilj poput angažmana (Engagements) nije dovoljno specifičan. Umesto toga, odredite jedan merni podatak koji je najvažniji i/ili dragoceniji. Na primer, možete izmeriti deljenje sadržaja, komentare ili klikove na link.
Da biste odabrali najbolji merni podatak, razmislite o svojoj strategiji na društvenim mrežama. Što zapravo pokušavate da postignete? Odaberite merni podatak koji je najbliže povezan s vašim poslovnim ciljevima. Na primer, ako je vaš cilj povećanje svesti o brendu, merenje deljenja sadržaja (Share) ima smisla. Ako je vaš cilj da povećate broj pretplatnika na imejl-listi, izmerićete klikove na stranicu koja se prikazuje nakon završene registracije.
# 3 Kreirajte varijacije svojih postova
Nakon što imate varijablu i merni podatak, možete odrediti svoj plan za testiranje na društvenim mrežama. Na primer, možete odlučiti da za nadolazeću letnju kampanju pokrenete testiranje fotografija i upoređujete fotografije samog proizvoda bez stilizovanja sa fotografijama u koje ste dodali lifestyle momenat i, kao treće, sa fotografijama na kojima ima ljudi.
Da biste se pripremili za test, kreirajte varijacije vaših Facebook postova, menjajući sadržaj tako da testirate samo jednu varijablu odjednom. Na primer, za ovaj Facebook share iz južnjačkog kulturnog časopisa Garden & Gun, mogli biste testirati tekst, sliku i naslov. Da biste testirali tekst (Copy), možete kreirati dve varijacije objave u kojima se razlikuje samo tekst koji je napisan.
Originalni tekst za postove je jednostavan i kratak, s tizerom. Ako testirate kako dužina teksta utiče na odabrani merni podatak, možda biste mogli napisati kratki uvod sa tizerom, i tako zaintrigirati publiku. U ovom slučaju to je pitanje zašto autor uopšte voli utopiju Alabame u zalivu i misli da bi trebalo svako to da voli.
U drugoj verziji možete isprobati citat srednje dužine iz članka: Dragi moji južnjaci, morate posetiti Fairhope u Alabami. Imala sam samo 10 godina kad sam prvi put videla Fairhope, a za mene je to bila ljubav na prvi pogled. Zapamtite, ako testirate tekst, ne menjajte ništa drugo osim njega. Morate upotrebiti istu sliku i isti naslov.
# 4 Ispitajte svaku varijaciju kao dark post oglas na Fejsbuku
Kada je vaš sadržaj spreman, možete upotrebljavati dark post oglase (koji su takođe poznati kao neobjavljeni postovi na stranici) da biste testirali te varijacije. Facebook dark postovi pametan su izbor jer se ne objavljuju kao organski postovi u News feed-u vaših fanova, niti na vašem timeline-u. Budući da ćete objavljivati više varijacija istog posta, uklanjanje varijabli poput organske reakcije fanova je idealno.
Da, testiranje s dark postovima košta, ali imajte na umu da u suštini upotrebljavate plaćenu podršku kako biste vodili svoju organsku strategiju. Ono što naučite iz A/B testiranja s plaćenim tamnim postovima može se primeniti na vašu veću strategiju.
Možete stvoriti dark postove pomoću Page Composer-a ili Power Editor-a. U programu Power Editor kliknite dugme Menu i odaberite Page Posts pod sekcijom Create & Manage.
Potom kliknite da kreirate post.
Nakon što sastavite svoje dark postove, kreirajte kampanju i upotrebite A/B testiranje da biste videli koja varijacija najbolje prolazi kod publike.
# 5 Pratite i analizirajte rezultate reklamne kampanje
Ako upravljate svojim varijablama i upotrebljavate dark postove za A/B testiranje, videćete posle nekog vremena da trendovi počinju da se pojavljuju. Međutim, i dalje ćete morati da testirate kombinacije različitih varijabli. Kada počnete da uviđate rezultate, svakako ih pratite u tabelarnom prikazu.
U nastavku niže navedeni rezultati uzorka ukazuju da dugi tekst u reklami bolje prolazi nego kraći. Međutim, svaki od ovih tekstova ima fotografiju. Nakon testiranja različitih vizuelnih vrsta (video-snimci, karusel, GIF, itd.) možete videti da se vrsta teksta koja najbolje funkcioniše s fotografijama razlikuje se od teksta koji najbolje funkcioniše s video-snimcima.
# 6 Potvrdite rezultate kroz tekuće organsko ispitivanje
Ako vam budžet omogućava kontinuirano testiranje, možete nastaviti s različitim varijacijama vašeg sadržaja. Zapravo, najuspešniji korisnici Fejsbuka stalno proveravaju i podešavaju strategiju sadržaja. Znaju da je optimizacija kampanje snažna snaga kada je u pitanju strategija marketinške kampanje.
Oni sa ograničenijim budžetom verovatno će morati da pređu sa plaćenog testiranja na organsko. Izazov je, naravno, kontrolisanje varijabli i on dolazi s planom izveštavanja koji pruža smislene podatke.
Međutim, ako imate dobro planiran kalendar objava, možete nastaviti s nadzorom stvari kao što je npr. doba dana kada objavljujete. Na taj način stičete poverenje u testiranje sadržaja društvenih mreža koji kreirate za svoje reklamne kampanje.
Zaključak
Test dark postova na Facebooku izvrstan je način za poboljšanje angažmana publike i reakcije na sadržaj koji objavljujete. Možete saznati koji vrsta slika ili naslova najbolje funkcioniše i podstiče vašu publiku da klikne, lajkuje i deli sadržaj. Možete dovesti do maksimuma ono što naučite iz plaćenih A/B testova i prenesete to na svoju organsku objavu.
Možda ćete otkriti nešto neočekivano i zasigurno ćete saznati više o tome koji sadržaj odgovara vašoj publici. Na taj način i Fejsbuk reklamiranje vašeg brenda biće zasigurno uspešnije.
Izvor: www.socialmediaexaminer.com How to Optimize Your Facebook Dark Posts