Jedna od vodećih stvari koje frustriraju kada se bavite marketingom jeste i saznanje da gubite potencijalne kupce ne zbog neke svoje greške, već zbog proste ljudske prirode kojoj je svojstveno određeno ponašanje na internetu.
Korisnici mogu posetiti vašu prodajnu stranicu, staviti u korpu proizvode koji im se dopadaju, ali na kraju prosto zaboraviti da dovrše kupovinu. Razmišljate kako bi bilo dobro kada bi postojao način da pratite ove ciljeve angažovanja potencijalnih kupaca i da ih podsetite na to da završe svoje započete akcije. Tu dolazi remarketing.
Remarketing je radikalno promenio način na koji se oglašivači povezuju s potencijalnim kupcima tako što im je dopustio da isporučuju izuzetno segmentirane reklame najpre prateći ponašanje kupaca tokom svih segmenata prodajnog levka.
Instagram je izuzetno dobra platforma za ovo, a u ovom članku saznaćete koja je najbolja remarketing strategija za Instagram, kako najbolje dizajnirati remarketing reklamu i kako je implementirati.
Iako se zna da remarketing na Fejsbuku odlično prolazi, na Instagramu kao da se još uvek zanemaruje, mada za to nema razloga. Štaviše, uz vrlo male modifikacije možete napraviti remarketing reklamu za Instagram ukoliko ste već je već kreirali za Fejsbuk.
Zašto remarketing?
Remarketing ili ponovno oglašavanje u neku ruku se može smatrati malo kontroverznom praksom zato što u potpunosti zavisi od praćenja posetilaca. U tom smislu javlja se problem u vezi s privatnošću. Sigurno ste više puta doživeli da vam na sve strane iskaču reklame za proizvode koje ste pregledali na nekom sajtu, makar i pre nekoliko meseci.
Ukoliko se dobro odradi, ponovno oglašavanje ne mora biti toliko jezivo kao u pomenutom slučaju. Štaviše, ako vam je strategija dobra, vi zapravo možete učiniti uslugu potencijalnom kupcu podsećanjem na svoj brend. Remarketing je najbolji način da nekome pružite upravo onakvu reklamu kakva bi njega mogla da zainteresuje na osnovu prethodnih akcija i interesovanja. Ne samo da ih možete podsetiti na to da dovrše započetu kupovinu, već možete ciljati i publiku koja je npr. gledala neki vaš tutorijal ili cenovnik proizvoda. Na taj način možete im isporučiti oglase koji direktno odgovaraju njihovim potrebama i interesovanjima.
Instagram je nedovoljno iskorišćena platforma kada je remarketing u pitanju, što pruža dodatne mogućnosti da se dosegne nova publika, koja nije opterećena i zatrpana s previše reklama, kao što je to slučaj na Fejsbuku. Platforma je visoko vizuelna, pa se sve zato treba podrediti toj činjenici, a povezanost sa Fejsbukom pruža odlične mogućnosti da se pomoću remarketinga na ovoj mreži poveća broj poslatih poruka i izvršenih konverzija.
Kako koristiti remarketing na Instagramu?
Ukoliko ste već pravili ovakve kampanje za oglašavanje na Fejsbuku, na svom ste području i biće vam veoma lako da isto to započnete i na Instagramu.
Korak 1: pratite posetioce sajta pomoću Fejsbuk piksela
Da biste radili remarketing, potrebno je najpre da targetirate specifičnu ciljnu publiku, a to je Prilagođena publika (Custom Audience). Ako želite da je implementirate u svoju kampanju, najpre treba da napravite tu publiku, i pri tom koraku vam u velikoj meri znači Fejsbuk piksel.
Korak dva: segmentacija publike
Neki od primera korisne publike su:
Prethodni kupci;
Ljudi koji su vas tražili;
Ljudi koji nisu dovršili svoju kupovinu;
Ponovni posetioci.
Korak tri: isključite iz prilagođene publike one koji su izvršili željenu akciju
Ovde se misli na to da morate pratiti da li je određeni deo publike već izvršio akciju koju ste želeli da izvrši. Ukoliko ste želeli da remarketingom ljude podsetite na to da se vrate u korpu s proizvodima i izvrše transakciju koju su zaboravili, kada oni to završe, ne smete ih remarketingom ponovo podsećati na isto i dosađivati im. Oni se u ovom slučaju prebacuju u publiku koja je označena kao prethodni kupci i nadalje im treba prikazivati drugu vrstu reklame.
Korak četiri: podesite kampanju pomoću AdEspresso aplikacije
Nakon što utvrdite svoju prilagođenu publiku sledeći korak je postavljanje kampanje za AdEspresso. Prvi korak je označavanje položaja oglasa kao Instagram oglasa. Vrlo je važno uključiti se u praćenje konverzija ciljeva s Fejsbuk pikselima jer je piksel veoma važan za remarketing na Instagramu.
Dizajniranje reklama na Instagramu
Oglase treba dizajnirati tako da u svakom smislu budu usklađeni s ciljevima koje želite da postignete. Ne možete očekivati da ćete samo moći da stavite na Instagram isti oglas koji je na Fejsbuku i da onda očekujete da on super radi. Instagram je drugačija platforma, visoko vizuelna, pa bi zato trebalo da sadržaj koji na njoj plasirate sadrži minimalno teksta, ali da u estetskom i vizuelnom smislu bude prijemčiv potencijalnoj publici.
Takođe, trebalo bi dobro da razmotrite i strategiju kojom ćete se voditi prilikom kreiranja vizuala, ali i trošenja finansijskih resursa. Oni koji su posetili vaš sajt samo jedanput ne mogu biti podjednako važni kao oni koji često posećuju stranice s visokim procentom konverzije na njima.
Slično kao i kod oglasa na Fejsbuku, preporučuje se A/B testiranje za različite segmente reklame kako bi se videlo koji tip poruke najviše odgovara kojoj ciljnoj grupi. Da biste dobili bolju predstavu o tome šta čini uspešnu remarketing reklamu, pogledajte neke tipične primere.
Ovakav oglas prikazuje benefite remarketinga jer omogućava da predvidite potrebe već zainteresovanih korisnika i pomoću dobrih vizuala ih ubrzate da izvrše neku novu akciju.
Zašto je Instagram dobar za remarketing?
Remarketing koji je loše urađen sa stanovišta potrošača može biti vrlo uznemirujuć i dosadan, naročito ako su u pitanju reklame koje se pojavljuju na nerelevantnim veb-stranicama ili reklame koje u velikoj meri zatrpavaju News feed korisnika.
Međutim, format remarketinga na Instagramu daje vašem brendu priliku da se poveže sa ciljnom publikom na visoko vizuelan način koji se može učiniti manje nametljivim u odnosu na druge platforme. Zapravo, remarketing reklame poput pomenute za AirBnb tako su dobro usmerene i kreirane da ih korisnici zapravo nekad i ne doživljavaju kao reklame, već kao korisne podsetnike na to da treba da izvrše rezervaciju.
Kao i uvek, najbolja strategija za marketing na društvenim mrežama, bilo da su u pitanju Fejsbuk ili Instagram, jeste eksperimentisanje. Čak i ako vaš brend ne namerava da stalno pravi kampanje za Instagram, dobro je kreirati piksel za ovu platformu jer na taj način možete saznati korisne informacije o efikasnosti vaše strategije, što će vam dati novi podstrek za dalje planiranje i možda novu segmentaciju ciljne publike.
Izvor: www.adespresso.com How to Remarket Effectively On Instagram