Influenseri u Srbiji za 2022. godinu

Najbolji influenseri u Srbiji

Kada je u pitanju popularnost koju uživaju influenseri u Srbiji, možemo da se pohvalimo da ne zaostajemo puno za ostatkom sveta. Sa rastom vremena provedenog na platformama i povećanjem broja korisnika, sve su brojniji i influenseri, kao i njihovi pratioci. Međutim, u poslednje vreme se može primetiti prezasićenje sadržajem koji ili nema smisla ili prestaje da ima smisla za publiku. Kada se pojavi nova platforma, u samom početku, lakše je doći do velikog broja pratilaca jer algoritam češće prikazuje sadržaj kreatora publici. Dok ne krene masovnije korišćenje i ne krene “gužva”, kreatori koji prvi krenu sa aktivnostima imaće veliku prednost u odnosu na one koji se uključe kasnije. Sve to pod pretpostavkom da imaju isti ili sličan sadržaj. Ipak, kako se povećava broj kreatora, pojavljuje se i sve više kvalitetnog sadržaja. Tako oni kreatori sa sadržajima slabijeg kvaliteta, počinju polako da odlaze u drugi plan, bez obzira na svoju početnu prednost koji su imali. Naravno, postoje influenseri koji se prilagođavaju promenama koje se dešavaju, i tim uspevaju da zadrže publiku na svojim kanalima. Kada postoji mogućnost izbora, publika bira ono što je zanimljivije/kvalitetnije, i algoritam prati te preferencije i daje prednost takvim kreatorima.

Influenseri i algoritam platformi

Samim tim, veliki broj kreatora se susreće sa problemom skupljanja pratilaca, pa izvode zaključak da algoritam više ne radi. Pogrešno. Algoritam i dalje radi, samo što nije isti, odnosno, algoritam se godinama unapređivao i menjao. Npr. algoritam YouTube-a za 2007. godinu i za 2022. godinu definitivno nije isti. Nije ni za Instagram ni za neke druge platforme.  Pogotovo što se stalno pojavljuju novi formati za objave unutar samih platformi poput storija, rilsa itd. Činjenica je da oni koji su ranije stekli popularnost i dalje uživaju u njoj. Međutim, influenseri koji ne rade na unapređenju svog sadržaja će s vremenom sve teže sticati nove pratioce. Ukoliko se osmisli pravi tip sadržaja i pravi način obraćanja za svoju ciljnu grupu, i dalje je moguće da dobijete veliki broj pratilaca. Jednostavno, morate da budete zanimljivi i da imate kvalitetan sadržaj. Watch time je definitivno jedan od važnijih faktora koji odlučuju o tome koliko će se brzo razvijati vaš kanal ili nalog kada je u pitanju video. Angažovanja na vaše objave kao i kontinuirano kreiranje sadržaja su takođe izuzetno važni ukoliko želite da razvijete svoje naloge.

Influenseri u Srbiji za 2022. godinu TOP 15

U trenutku kada značaj koji influenseri imaju u javnom prostoru dostiže ranije nezamisliv nivo, odlučili smo se da napravimo listu influensera iz Srbije koji proizvode vredan sadržaj za svoju publiku. Ovo su nalozi koje smatramo dobrim izborom ukoliko tražite influensere koje biste mogli da angažujete ili vam je potreban nov i kvalitetan sadržaj za praćenje obzirom da na TV-u više i nema nekog izbora da budemo realni. Kao odlučujući faktor pritom nismo uzimali puki broj pratilaca/pretplatnika, već smo se vodili kriterijumima kao što su kvalitet sadržaja, edukativni aspekt, originalnost u nastupu, harizma, kao i generalni ton komunikacije.

Predstavljamo vam našu listu influensera u Srbiji za preporuku za 2022. godinu.

  1. Mirko Rašić (Neovlašćeni serviser)
  2. Ozbiljne Teme
  3. Aleksandar Vesić (Vesić Električar)
  4. Galeb Nikačević (Agelast)
  5. Šta da jedem
  6. Benchmark
  7. Trippin Srbija
  8. Boris Stamenković
  9. Pojačalo
  10. Celi svet
  11. Marka Žvaka
  12. Šerpica
  13. Milena Kostić (Mama iz magareće klupe)
  14. Milan Trbojević (FT1P)
  15. Sini27

Mirko Rašić (Neovlašćeni serviser)

YouTube: Mirko Rasic (90K pretplatnika)

Instagram: neovlasceniserviser (69.8k pratilaca)

 

Influenseri Srbija Mirko Rasic (Neovlasceni serviser)

Neovlašćeni serviser je prvi srpski YouTube kanal posvećen auto-mehanici. Osnovao ga je Mirko Rašić, auto-mehaničar iz Beograda. Da da, pravi auto mehaničar. Namera mu je bila da, kako kaže, javnosti predstavi zabavnu stranu svog posla.

Na ovom kanalu možete videti realne priče iz auto-mehaničarske radionice, savete za vozače, stručne priloge koje se tiču automobilizma, razgovore sa drugim stručnjacima iz oblasti itd. Najpopularnija rubrika na kanalu zove se „Neovlašćena provera polovnjaka“.

Iako primarno edukativnog karaktera, video sadržaj Neovlašćenog servisera obojen je karakterističnim humorom. Ovakav pristup komunikaciji, spojen sa Mirkovom stručnošću, ali i harizmom,  doneo je kanalu veliki broj vernih pratilaca.

Početkom 2021. godine, u trenutku kada je brojao preko 130k pratilaca, ovaj YouTube kanal je misteriozno ugašen. Mirko je morao da osnuje novi kanal i krene od nule, ali kao što vidimo, vraća se u velikom stilu i na isti broj pratilaca. Veliki pozdrav za Mirka i  njegovu ekipu.

Ozbiljne teme

YouTube: Ozbiljne Teme (297K pretplatnika)

Instagram: ozbiljne_teme (79.4k pratilaca)

Ozbiljne teme

YouTube kanal Ozbiljne teme bavi se pre svega istorijskim i geografskim pitanjima. Sadržaj je edukativnog karaktera, predstavljen sa dozom humora koja ga čini pitkim i lakim za konzumiranje. Edukacija i zabava, gde ćeš bolje. Ipak, kanal zarad humorističnosti ne odstupa od informativnosti, pa su videi po pravilu ispunjeni konkretnim činjenicama ili statistikama. Kreator kanala se predstavlja kao Igor, i odbija da u potpunosti otkrije svoj identitet noseći sunčane naočare i šubaru (čak i leti). I pored toga što svoju ličnost ne stavlja u prvi plan, njegov specifičan način prezentovanja sadržaja, misterioznost i karakteristični humor svakako doprinose popularnosti kanala. A da uticaj koji influenseri imaju može da se proširi i van društvenih mreža svedoči činjenica da videe sa ovog kanala mnogi nastavnici istorije ili geografije prikazuju svojim učenicima u osnovnim školama. Zamislite kada bi ceo obrazovan sistem počivao na ovom konceptu, sigurni smo da bi i učenicima i profesorima bilo lakše i zanimljivije u školi. Ali dok se to ne desi u realnosti, gledajte Ozbiljne teme, možete da naučite nešto, ali i da se nasmejete.

Milena Kostić (Mama iz magareće klupe)

Instagram: mamaizmagareceklupe (41.3k pratilaca)

YouTube: Mama iz magareće klupe (4.76K pretplatnika)

Influenseri - Milena Kostic (Mama iz magarece klupe)

Milena Kostić je osnivačica bloga Mama iz magareće klupe, posvećenog odgajanju dece. O sebi kaže da je „Petostruka … mama. Blogerka, apsolvent medicine, inženjer u menadžmentu, savetnica za dojenje, savetnica za nošenje beba i dece, instruktorka za dečja auto-sedišta, porođajna dula, freelance pisac, nepopravljivi optimista.“

Sadržaji na Instagram profilu pretežno su edukativnog karaktera, što je zaslužno za pojavlivanje u ovom blog postu. Sadržaji se sastoje iz praktičnih saveta za nove i postojeće roditelje i Mileninih ličnih iskustava sa roditeljstvom. Upravo je spoj Mileninog velikog ličnog iskustva i stručnosti iz oblasti roditeljstva dao njenom profilu kredibilitet zbog kog je trenutno prati preko 40k Instagram korisnika.

Galeb Nikačević (Agelast)

YouTube: Agelast (105K pretplatnika)

Instagram: agelast (48.4k pratilaca)

Twitter: Agelast (18.5K pratilaca)

Galeb Nikacevic (Agelast)

Agelast je podkast koje je razvio Galeb Nikačević. Bavi se raznovrsnim temama iz oblasti kulture kroz razgovor sa ličnostima koje smatra kompetentnim i/ili zanimljivim. U intervjuu za portal Netokracija izjavio je da se za ovaj format odlučio jer su „tradicionalni formati […]  jalovi, mrtvi i potpuno besmisleni i beskorisni, a nekada i kontraproduktivni“.

Aleksandar Vesić (Vesić Električar)

YouTube: Vesic (383K pretplatnika)

Instagram: acaveske (154k pratilaca)

Aleksandar Vesic (Vesic Elektricar)

YouTube kanal sa jednostavnim konceptom – how-to videi u kojima mladi majstor prikazuje i objašnjava najrazličitije vrste popravki i radova. Aleksandar je pre svega električar, pa se većina njegovih videa tiče upravo rada sa električnim uređajima i instalacijama. On se na ipak ne ograničava na rad sa elektrikom. Tako ćete na ovom kanalu naći i videe koji se tiču elektronike, fasaderskih radova, i mnogih drugih tema koje bi se najopštije mogle podvesti pod „majstorisanje“.

Šta da jedem?

YouTube: ŠtaDaJedem? (180K pretplatnika)

Instagram: stadajedem (12.8k pratilaca)

Sta da jedem

Ovaj kanal posvećen je, u jednom širokom smislu, hrani. Kreatori kanala, Milan i Tomo testiraju najbolje i najlošije što mogu ponuditi restorani brze hrane, pekare i marketi. Takođe dele i sopstvene recepte za pripremu hrane.

Ovi influenseri, između ostalog, otkrivaju sadržaj hrvatskog vojnog obroka, održavaju izbor za najbolju flaširanu vodu u Srbiji, i isprobavaju Carnex gotova jela.

Benchmark

YouTube: Benchmark (129K pretplatnika)

Instagram: benchmark.rs (19.2k pratilaca)

Influenseri Srbija Benchmark

Benchmark je sajt koji se uspostavio kao najpopularniji tehnološki vodič u Srbiji. U sklopu sajta funkcioniše i Benchmark forum, koji je najveći IT forum na Balkanu. Na njihovom YouTube kanalu nalaze se recenzije i testovi najnovijih proizvoda, unboxing videi i how-to vodiči. Ovde takođe možete pogledati i intervjue sa predstavnicima značajnih tehnoloških brendova.

Trippin Srbija

Instagram: trippinsrbija 21.8k pratilaca

Trippin Srbija

Grupa ljudi koji žele da popularizuju Srbiju kao turističku destinaciju. Na svom Instagram profilu dele fotografije sa putovanja po Srbiji kao i opise mesta koja su posetili.

Boris Stamenković

Instagram: drstamenkovic (141k pratilaca)

Boris Stamenkovic

Boris Stamenković je stomatolog, vlasnik klinike Stamenković Dental Clinic. Njegov profil je na osnovu before and after fotografija, testimonijala zadovoljnih pacijenata, ali i povremenih upliva lifestyle/personal blog slika dostigao zavidan broj pratilaca.

Pojačalo

YouTube: Pojacalo (13.8K pretplatnika)

Instagram: pojacalo.rs (8,938 pratilaca)

Pojacalo

Pojačalo je osnovano kao podkast koji se bavi temama iz oblasti preduzetništva. Urednik podkasta je Ivan Minić, preduzetnik i marketar. Ivan kaže da je ovaj podkast “… još jedan pokušaj da buduće preduzetnike pripremimo i motivišemo, a postojeće obrabrimo da istraju u svojim poduhvatima.” Pored epizoda podkasta, na ovoj YouTube stranici objavljuju se i razni edukativni i instrukcioni videi iz oblasti poslovanja i finansija.

Celi svet

Instagram: celisvet (64.8k pratilaca)

Celi svet

Travel blog u formi instagram stranice. Vodi ga Filip Milosavljević, osnivač turistčke agencije Jungle Tribe. Ovde možete videti Filipove izveštaje sa putovanja na neobične destinacije, od slane pustinje u Boliviji do budističkih hramova u Šri Lanki.

Marka Žvaka

YouTube: Marka Žvaka (109K pretplatnika)

Instagram: marka_zvaka (38.4k pratilaca)

Marka Zvaka

Marka Žvaka je projekat koji su pokrenuli Dušan Šaponja i Dušan Čavić. Od 2006. do 2011. godine emisija Marka Žvaka emitovala se na TV B92, a nakon toga njih dvojica nastavljaju snimanje u sopstvenoj produkciji Ciklotron. Kako stoji na njihovom sajtu, teme Marke Žvake su “Ljudi, životninje, pojave i društvene vrednosti ovog podneblja”.

Šerpica

YouTube: Serpica Recepti (445K pretplatnika)

Instagram: ivana_serpica (30.1k pratilaca)

Serpica

Šerpica je kulinarski blog koji vodi Ivana Dinulović.  Njen YouTube kanal, koji trenutno ima preko 400 hiljada pratilaca, obiluje receptima domaće hrane. Sve recepte možete pročitati i na Ivaninom sajtu www.serpica.net.

Milan Trbojević (FT1P)

Instagram: milantrbojevic (35k pratilaca)

YouTube: FT1P – sve o porezima u Srbiji (4.11K pretplatnika)

Influenseri Srbija Milan Trbojevic (FT1P)

Milan Trbojević je „poreski savetnik i sajber knjigovođa specijalizovan za IT sektor i mali biznis“. Njegova Instagram stranica bavi se aktuelnim pitanjima vezanim za poslovanje u Srbiji. Ovde možete čuti konkretne savete koje se tiču administrativnih problema, poreza i birokratije sa kojima se susreću mali preduzetnici. Milan ima bogato iskustvo u polju IT poslovanja, koje je nedovoljno regulisano i naročito turbulentno u zadnjim godinama, pa su njegovi saveti od velike vrednosti za sve koji se nalaze u ovom sektoru.

Sini27

YouTube: Sini27 (305K pretplatnika)

Sini27

Bilo da tražite nove zanimljive ličnosti za praćenje, ili želite da influenseri postanu deo vaše content marketing strategije, smatramo da treba da birate influnsere prema kvalitetu njihovog sadržaja, kreatovnosti i stručnosti, a ne samo prema broju pratilaca. S tim na umu sastavili smo ovu listu, i nameravamo da je dopunjujemo svaki put kad naiđemo na nove zanimljive pojave u svetu influensera, a definitivno ih ima puno kvalitetnih i u Srbiji.

Digitalni marketing kurs