Kalendar objava za društvene mreže – Šta, kada i kako objavljivati postove?

Kalendar objava za društvene mreže je preko potreban ukoliko želite da uštedite vreme. Svi se tu i tamo, na svakodnevnoj bazi, upletemo u nešto šta nismo ni planirali da radimo za taj dan. Neko nas pozove, iskrsne neki važan sastanak ili se dese neke nepredviđene okolnosti. U tom trenutku vrlo je moguće da će se barem uzdrmati ako ne i srušiti kompletno, sve ono šta smo planirali da bude urađeno za taj dan. Zamislite još da na to morate i da mislite o tome šta ćete danas okačiti na društvenim mrežama. To bi bilo baš naporno. I ovo je jedan od glavnih razloga zašto većina malih biznisa odustaje od društvenih mreža. Naporno im je sve to, a ne donosi im neki efekat. Eeee pa ne može ništa da se desi toliko brzo koliko bi mi želeli. Strpljenje braćo i sestre, strpljenje… Kontinuitet objava je jedna od veoma važnih stvari kada jer u pitanju uspeh na društvenim mrežama. U ovom blog postu delim sa vama kako možete da napravite dobar kalendar objava za društvene mreže, koji će imati nekog smisla, a opet, biti redovno distribuiran na mrežama.

Istraživanje i analiza

Za početak bilo bi najbolje da se uradi malo istraživanje i analiza, koji su to sve sadržaji na koje bi mogla dobro da reaguje vaša trenutna ali još važnije zajednica koju tek planirate da okupite. Pogledajte kako to radi vaša konkurencija. Kada kažem konkurencija, mislim i na direktnu konkurenciju (oni sa kojima se borite za tržišni prostor) ali i na slične kompanije, i domaće i strane, sa sličnim proizvodima koji se bore za isti tržišni prostor. Pogledajte šta oni rade, koliko često objavljuju postove, da li imaju lajkove na njima, na kakve objave imaju najviše lajkova, kada objavljuju tačno itd. Sve što možete da saznate. Dakle analizirate sav sadržaj koji imaju (da li je to dobra fotografija, dobar video, dobar tekst) kao i kada ga distribuiraju. Da li imaju video, kakav je, o čemu se radi, da li se regularno objavljuje ili ad hok. Probajte da otkrijete da li imaju neku matricu objava i ono što je najvažnije na kakve objave reaguje njihova publika. Stavite su u ulogu vaše mušterije / kupca. Da li je to ono što bi trebalo da vide i čuju? Dakle nije poenta da vi kopirate šta drugi rade, već da iskoristite njihova iskustva i u startu unapredite vaše objave, količinu i vreme objavljivanja tog sadržaja i vidite šta možete da uradi bolje, drugačije.

Content Marketing – Kreiranje sadržaja

Sa svim tim informacijama koje ste sakupili gledajući vašu konkurenciju i brendove koji liče na vaš brend, domaće i strane itd., nameće se pitanje samo po sebi: „Odakle bre meni sve to?“ Odnosno, kako ja to sve da napravim.
Ono što ćete primetiti jeste da vam trebaju dobre slike, dobar video i dobar copy. Sve to uvijeno lepo i zapakovano za vaše potencijalne klijente. Probajte sami ovo da napravite sve, a ukoliko ne uspete, potražite pomoć od neke agencije ili Freelancer-a, videografa, fotografa, copywriter-a i sl. Možda neko od prijatelja ili rodbine kome to bolje ide nego vama. Generalno, društvene mreže služe da pokažete potencijalnim klijentima KAKO ćete nešto da im rešite, a ne samo da IMATE rešenje. Svi nalozi koji se pojavljuju uglavnom samo pokazuju da IMAJU rešenje, ali malo njih komunicira KAKO će to njihovo rešenje da im reši problem. Više o ovome pričaćemo u drugom video kao posebnu temu jer je pre-obiman deo, ali biće ovde link čim napravimo.

Kreiranje paterna objava

U zavisnosti od toga, kakav sadržaj i koliko materijala imate, potrebno je da kreirate objave i preraspodelite te objave na dane u nedelji, i još bolje mesecu. Jednom rečju, potrebno je napraviti određeni patern (šemu), po kome će se objavljivati vaši postovi. Npr. recimo, da imate mogućnost da napravite dobar video materijal, dobre fotke itd. Delatnost vašeg biznisa je npr. Grejanje, vi ste majstor za grejanje. Kako ste morali da napravite neki stock materijala u 2 koraku, od same količine tog materijala koji imate, probajte da izvučete maksimalan broj objava koji može da se napravi. To ne znači da je neophodno da kačite onda slike svaki dan, jer ih imate, već da maksimalno iskoristite taj materijal koji imate i razvučete na određeni vremenski period. Kreiranje sadržaja je aktivnost koja troši mnoooogo vremena odmah da znate. Pogotovo ako hoćete da prikažete i objasnite nešto kvalitetno. I pored toga što broj objava utiče na algoritam (da to je istina) u smislu ako kačite više da će da vaše objave videti veći broj ljudi organski, isto tako, algoritam zna kada su vaše objave dosadne, i tako može da anulira prednost za vaš broj objava jer imate dosadan sadržaj. Jednostavno je. Moj vam je savet, koncentrišite se na kvalitet objava. Možete da imate i manji broj objava i jednu objavu nedeljno, ali da su kvalitetne i interesantne za vašu ciljnu grupu. Naravno, najbolja je situacija kada imate super zanimljiv sadržaj, koji možete da kačite svaki dan i da se svaki dan to sviđa vašoj publici. Ali ovo je retkost. Krenite sa kvalitetom, jedna po jedna objava, vidite na šta reaguje vaša zajednica. Ukoliko ste recimo, majstor za grejanje npr., vaš kalendar objava može da izgleda na sledeći način.

Napravite vrste objava

Pre svega, napravite vrste objava koje ćete zakazivati i objavljivati.
Npr. Lifestyle fotka, video explainer (edukacija studio), slika proizvoda, video explainer (primeri sa terena), citat, blog itd. Svakoj ovoj stavci možete dati poseban opis kako bi znali o čemu se radi, vi, ili neko ko će preuzeti vođenje vašog naloga u nekom trenutku.

Lifestyle fotka – je fotografija mene kako perem ruke posle prljavog posla, kako jedem burek u Rankoviću u 530h ujutru, kako sam napunio gepek alatom koji ne može da se zatvori, stepenice u zgradi gde treba da se penjem i nosim plinske boce a nema lifta itd.

Video studio – video snimanje u kući ili u studiu, a tiče se edukativnih videa kada je u pitanju grejanje, nove tehnologije, energetska efikasnost itd.

Video teren – video snimak sa vašim mobilnim telefonom, neke situacije sa terena, neki primer, neki izazov, neki savet itd.

 

Ukoliko nemate, dovoljno materijala, možete i smanjiti broj objava, na 2-3 nedeljno, ili i na 1 nedeljno.

Patern bi u tom slučaju mogao da izgleda npr. ovako:

Fenci kalendare, tempate kalendara možete pronaći bezbroj na internetu ili čak i napraviti vaš dizajn, ili jednostavno koristiti excel ili word kao ja na primeru, a evo nekih fenci primera možete skinuti odavde.
Primer sa Hubspot-a (.xlsx)
Primer sa Freepik-a (.ai)

Zakazivanje objava

Kada završite kreiranje vašeg patern-a objava, sledeća stvar jeste da zakažete svoje objave unapred za barem mesec dana, ili ako imate dovoljno materijala i za duži vremenski period, možda 3 meseca. Programi pomoću kojih možete da zakažete ove objave su Hootsuite ili Buffer (postoje i razni drugi), ove dve platforme vam daju po 10 zakazanih objava u toku meseca potpuno besplatno (za više mora da se plati). Tako da možete da kombinujete ova dva naloga ukoliko planirate da imate više od 10 objava mesečno a opet da ne plaćate. A ukoliko imate FB i IG, već vam u startu treba više od 10 jer svaku objavu na svakoj platformi broji posebno. Prednost ovih online aplikacija je što možete sa jednog mesta da zakazujete za više različitih društvenih mreža, npr. FB, IG i Linkedin i da pratite kalendar zakazanih objava. Takođe, postoji opcija u plaćenim verzijama sa dodatnim korisnicima i da vam te zakazane objave neko pregleda, autorizuje i slično. Isto tako, pored opcije zakazivanja, postoje i razni drugi alati koje možete koristiti, kao što je komunikacija sa pratiocima, reklamiranje naloga i slično. Mada, videćete vremenom i sami, nijedna od ovih platformi nije idealna, odnosno svaka ima svoje nedostatke. Npr. ne mogu da se zakazuju storiji direktno (na svim ovakvim platformama), osim na sajtu Storito. Takođe, na raspolaganju imate i Facebook Creator studio pomoću kog možete isto da zakazujete objave ali samo na FB i IG ali tu nema objedinjenog kalendara i još nekih alata koji vam možda budu neophodni.

Kontrola objava

Tu i tamo, može da se desi da to što ste zakazali, i ne bude objavljeno. Nije kao da je pravilo, ali se dešava. To može da se desi usled neke promene npr. na IG koji je izlogovao sve user-e širom sveta sa sličnih aplikacija, ili, jednostavno, ta online aplikacija za zakazivanje traži da periodično ponovo dodelite pravo da taj nalog može da se upravlja sa te aplikacije i razni drugi razlozi. Dakle, to se dešava, morate da proveravate da li se vaši postovi objavljuju na vreme, kao i da pratite reakcije i komentare kako bi mogli da unapredite vaš Content Marketing u budućnosti.