Plišani meda online shop za 30 dana

online shop lisani meda

Online shop Plišani meda case je odličan dokaz da online prodavnice mogu brzo da dobiju vidljivost, dođu do ciljane publike i ostvare profit. Ponuda ovih plišanih igračaka uspešno dopire do svojih kupaca zbog jasnog definisanja buyer persone, a fotogeničnost im omogućuje osvajanje društvenih mreža. Takođe, ne treba zaboraviti i da imaju sentimentalnu vrednost, jer je svako tokom odrastanja imao makar jednog plišanog medu u svojoj sobi. U ovom blogu pokušaćemo da približimo kako smo podigli online shop plišani meda za 30 dana.

 

online shop plisani meda

Klijent koji je samo hteo da prodaje plišane mede online

Klijent koji nam se javio, tek je otvarao firmu koja će se baviti trgovinom plišanih meda, u prvoj fazi samo putem internet kanala prodaje.  Obzirom da je u pitanju klasično online trgovanje, klijent je morao obavezno da registruje delatnost 4791 – trgovina na malo posredstvom pošte ili interneta. Pitao nas je kako ime da daju firmi, ali to zaista ne mora da bude isto ime kao ime brenda, lii veb sajta.  Neke firme i kompanije imaju različite brendove i nazive sajtova za svaki brend posebno. Tako da nismo hteli da se mešamo u te stvari, kao što je naziv preduzetničke radnje, već smo se koncetrisali na nešto kreativnije, a to je naziv brenda, samim tim i naziv za online prodavnicu. Naziv mora biti lako pamtljiv, direktno ili asocijativno uvezan sa proizvodom. Važan je i dopadljiv logo, koji je istaknuti nosilac brenda, proizvoda ili usluge. I ako na prvu loptu lak posao, osmišljavanje naziva brenda  i veb sajta je nešto što definitivno oduzima mnogo vremena, jer svaki naziv ima dobre i loše strane. Na kraju smo došli do odluke da se za ovu prodavnicu gde je jedini proizvod plišani meda da ime Moj Meda. Logo nije predstavljao veliki problem, definisanje boja, fontova i generalno uspostvaljanje vizuelnog identiteta brenda.

online shop plisani meda

Kako je plišani meda privukao pažnju?

Plišani meda svakako spada u jedan od onih proizvoda koje kupac želi da dodirne kada ga primeti u prodavnici igračaka. I to, naravno, prodavci ne zabranjuju. Zato je prva dilema kod online prodaje plišanog mede bila pitanje nedostatka direktnog kontakta kupca i proizvoda. Ali, sve metode prodaje koje postoje u prodavnicama mogu se primeniti i u online kupovini. Prednosti interneta pružaju i više nego adekvatnu zamenu za offline kupovinu. Fotografije, storytelling, komentari iza kojih stoje stvarne osobe online pordavnicu čine ’’živom’’, a kupac može uštedeti svoje vreme.

Poznato je da je pažnja na internetu znatno slabija nego uživo i da ljudi već petnaest godina unazad više gledaju i slušaju – nego što čitaju. A oglašavanje, naravno, treba da bude atraktivno. To najbolje omogućuje dobar video, koji može postati viralan i kroz organski share doći do mnogo potencijalnih kupaca. Plišanog medu kamera jako voli i to je on vešto iskoristio.

online shop plisani meda

Veb sajt za plišanog medu

Već od početne ideje za shop, potrebno je razmišljati i o mobilnoj verziji sajta. Danas sajtovi imaju veći broj poseta sa mobilnog telefona nego sa desktopa. Istina, statistika kaže da posete stranicama kraće traju, ali procenat kupljenih proizvoda preko telefona je u konstantnom porastu. Dakle, za svaki biznis osnova za uspešan nastup na internetu je svakako veb sajt. Kada je u pitanju online shop, pored funkcionalnosti za online poručivanje i plaćanje, razvoj veb sajta bi trebalo duguročno da se posmatra i da se u startu razmišlja o strukturi veb sajta, kategorijama, filterima, kao i o SEO tehnikama. U online shop-u smo morali da napravimo određene kategorije proizvoda pa su tako podeljeni proizvodi na 3 osnovne kategorije i to veliki plišani meda, srednji plišani meda i mali plišani meda kako bi se kupci lakše snašli i kretali na veb sajtu.

Ono što smo primetili jeste da dosta ljudi zahteva ponudu u zavisnosti na veličinu artikla ali i drugih osobina kao što su boje, cena i sl. Stoga smo kreirali filtere za svaki proizvod kako bi posetioci online shop-a imali najbolje moguće korisničko iskustvo i kako bi sužavanje izbora i poručivanje bilo jednostavno i intuitivno za većinu korisnika. Tako npr. korisnik lako može da pregleda artikle po veličini kao što je plišani meda 170cm, ili plišani meda 100cm, plišani meda 2 metra i tako dalje. Svaki proizvod ima svoju jedinstvenu stranicu sa tekstom i fotografijama koji su kreirani posebno za svaki artikal. Sadržaj je jedna od bitnijih stavki kada je veb sajt u pitanju jer je sadržaj u mnogome zadužen za prodaju i rangiranje veb sajta na pretraživačima.

Kako se može podići veb sajt možete pročitati i na našoj stranici Izrada veb sajta.

Društvene mreže i Content marketing za plišane mede

Plišane mede prolaze odlično na društvenim mrežama jer i drugi zadovoljni kupci dele svoje slike sa svojim plišanim medama pored već kreiranih sadržaja, velika većina sadržaja ima viralni uspeh i puno deljanja. Facebook i Instagram feed se redovno ažuriraju na nedeljnom nivou, a story-ji komuniciraju sa kupcima skoro svakodnevno. Kao što kupci u offline prodavnici postavljaju pitanja prodavcima, tako i na društvenim mrežama mogu postavljati komentare ili pisati u inbox i DM, na koje prodavci mede momentalno odgovaraju.

Dobar photo shooting i video making je ono što proizvode čini atraktivnim na prvu loptu. Svaki post praćen je copyjem koji posebnim tonom oslikava duh plišanog mede i utiče na ukupnu harizmu proizvoda, a na kraju captiona su prodajne informacije i link koji vodi na sajt.
Društvene mreže su idealne i za predstavljanje akcija i sniženja, koja u offline prodaji kupac može da vidi samo ukoliko ugleda izlog. Upravo ovakva često bustovana iznenađenja su pomogla mnogim plišanim medama da dođu do svojih vlasnika.

Dobra organizacija i strategija content marketinga je bila ključna za ovaj projekat obzirom da je bilo malo dana na raspolaganju.

Digitalni marketing kurs